Τεχνολογία-Επιστήμη
Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013 21:25

Hashtags στο Facebook και ναρκισσισμός στα social media

Υποστήριξη για hashtags προσθέτει στη γκάμα των δυνατοτήτων του το Facebook, για να βοηθήσει τους χρήστες του στην παρακολούθηση δημοφιλών θεμάτων συζήτησης, στη «φιλοσοφία» που έκανε διάσημη το Twitter.

Υποστήριξη για hashtags προσθέτει στη γκάμα των δυνατοτήτων του το Facebook, για να βοηθήσει τους χρήστες του στην παρακολούθηση δημοφιλών θεμάτων συζήτησης, στη «φιλοσοφία» που έκανε διάσημη το Twitter.

Η «μορφή» των hashtags στο Facebook είναι η κλασική, με το «#» μπροστά από μία λέξη ή φράση, που την μετατρέπει σε clickable link, ο οποίο παραθέτει τις δημοσιεύσεις και τα σχόλια άλλων χρηστών πάνω στο θέμα με χρονολογική σειρά. Ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα από πλευράς ενός χρήστη να περιορίσει αυτούς που μπορούν να δουν το hashtagged post του.

Η θέση του Facebook είναι ότι η εν λόγω κίνηση προσφέρει τη δυνατότητα παρακολούθησης της «ευρύτερης εικόνας» των δρωμένων στο κοινωνικό δίκτυο, ενώ, σύμφωνα με αναλυτές του χώρου, αναμένεται να βοηθήσει και στις πωλήσεις διαφημίσεων. Άλλες υπηρεσίες που υποστηρίζουν hashtags είναι οι Pinterest, Tumblr, Google+, Sina Weibo, LinkedIn και Instagram, που ανήκει στο Facebook.

Τα hashtags είχαν «υιοθετηθεί» άτυπα εδώ και καιρό στο Facebook από πολλούς χρήστες, που τα πρόσθεταν σε δημοσιεύσεις τους ως επιπλέον σχόλια- ωστόσο, πλέον αποκτούν και λειτουργικό χαρακτήρα.

Παραμένοντας στο χώρο των κοινωνικών δικτύων, μελέτη του πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν αποκάλυψε ότι η συχνή χρήση των social media μπορεί να δημιουργεί ή να τροφοδοτεί ναρκισσιστικές τάσεις σε χρήστες κάθε ηλικίας. Οι ερευνητές Έλιοτ Πάνεκ, Γιώργος Ναρδής και Σάρα Κόνραθ δημοσίευσαν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στο Computers in Human Behavior.

Στο πλαίσιό της αναλύθηκαν οι αριθμοί των δημοσιεύσεων, των χρηστών που συμμετείχαν, σε ημερήσια βάση σε Facebook και Twitter, καθώς και ο χρόνος που δαπανούσαν σε ανάγνωση σχολίων και άλλων δημοσιεύσεων. Επίσης, οι χρήστες ερωτήθηκαν σχετικά με τη χρήση των κοινωνικών δικτύων από πλευράς τους και ελήφθησαν υπόψιν στοιχεία του χαρακτήρα τους.

Όπως φάνηκε, οι νεαροί ενήλικες φοιτητές που έκαναν συχνότερες δημοσιεύσεις στο Twitter είχαν υψηλότερα «σκορ» σε κάποιες κατηγορίες ναρκισσισμού, με χαρακτηριστικά όπως η επιδειξιομανία, το αίσθημα ανωτερότητας και η εκμεταλλευτικότητα.

Όπως ανέφερε ο Πάνεκ, οι νέοι τείνουν να υπερτιμούν τη σημασία των απόψεών τους- και μέσω του Twitter προσπαθούν να διευρύνουν τους κοινωνικούς τους κύκλους και να επιδείξουν τις απόψεις τους σχετικά με πολλά θέματα και ζητήματα. Όσον αφορά τους «νάρκισσους» μέσης ηλικίας, η έρευνα έδειξα πως στην περίπτωσή τους τα συχνά status updates στο Facebook αποτελούν τρόπο να γίνονται αρεστοί στους υπάρχοντες κοινωνικούς κύκλους τους, βλέποντας παράλληλα τις αντιδράσεις των άλλων απέναντι στην εικόνα που προβάλλουν.

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, η εν λόγω έρευνα δεν συμπεραίνει ότι υπάρχει προφανής σύνδεση μεταξύ ναρκισσισμού και αυξημένης χρήσης των social media- απλά εξετάζει τη σύνδεση μεταξύ τους.