Πολιτιστικά
Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013 05:59

Το αγέρωχο τοπίο της Μάνης σε πρώτο πλάνο

Το κινηματογραφικό ζεύγος των Ίθαν Χοκ και  Ζιλί Ντελπί φρόντισε να δώσει ιδιαίτερο χρώμα στην ελληνική πρεμιέρα της νέας του ταινίας.

Το κινηματογραφικό ζεύγος των Ίθαν Χοκ και  Ζιλί Ντελπί φρόντισε να δώσει ιδιαίτερο χρώμα στην ελληνική πρεμιέρα της νέας του ταινίας. Δηλώνοντας το «παρών» στη χώρα μας, τράβηξαν πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την ενδιαφέρουσα ταινία δράσης του Ρικ Ρόμαν Βο αλλά και το εκπληκτικό φιλμ νουάρ του Ρούντολφ Ματέ, το οποίο, 63 χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του, εξακολουθεί να προκαλεί τον θαυμασμό.

«Πριν τα μεσάνυχτα»

Γυρισμένο στο υπέροχο φυσικό τοπίο της Μάνης, το αισθηματικό δράμα του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ αποτελεί το τρίτο μέρος της τριλογίας «Before…», η οποία ξεκίνησε το 1995 με το «Πριν το ξημέρωμα» και συνεχίστηκε το 2004 με το «Πριν το ηλιοβασίλεμα».
Όλα άρχισαν, όταν ένας νεαρός αμερικανός τουρίστας συνάντησε αναπάντεχα μία γαλλίδα, σε ένα τραίνο προς τη Βιέννη και τελειώνουν(;) στην Ελλάδα, όπου παρακολουθούμε τι επιφυλάσσει η ζωή στο ιδιαίτερο αυτό ζευγάρι, το οποίο ενσαρκώνουν οι  Ίθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί, πλαισιωμένοι από τους  Σίμους Ντέιβι Φιζπάτρικ, Ξένια Καλογεροπούλου, Αθηνά Ραχήλ Τσαγκάρη και Αριάν Λαμπέντ.

Με το ελληνικό στοιχείο να κυριαρχεί στην ταινία, ακόμα και στο τρέιλερ που ακούγεται το τραγούδι της Χαρούλας Αλεξίου «Για ένα τανγκό», ο Ίθαν Χοκ, ο οποίος επισκέφτηκε τη χώρα μας με τη συμπρωταγωνίστριά του για την πρεμιέρα της ταινίας, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή πιο συγκινητικό μέρος στην Ευρώπη από την Ελλάδα, γιατί έχει αρχαία, αλλά και δυναμική σύγχρονη ιστορία. Είναι κάθε μέρα στις ειδήσεις.

Αλλά οι ιστορίες αγάπης είναι πάντα επίκαιρες. Η αγάπη είναι πάντα καινούρια και πάντα θα υπάρχει. Συμβαίνει σε όλους. Σαν τον ήλιο που ανατέλλει κάθε μέρα. Ο έρωτας είναι ένας πολύ μυστηριώδης θεός. Είναι πολύ νέος και πολύ παλιός. Η Ελλάδα ταυτίζεται με την αναζήτηση του νοήματος της ζωής, και νιώθω ότι λειτούργει ως μεταφορά για την ταινία».
Χαρούμενη που βρίσκεται στην Ελλάδα, δήλωσε - στην παρουσίαση που έλαβε χώρα στο θέατρο Παλλάς - η Ζιλί Ντελπί,  καθώς όπως είπε είναι η πιο όμορφη χώρα στον κόσμο. Ενώ αναφερόμενη στην ταινία, σχολίασε πως δεν έχει περάσει ποτέ καλύτερα σε γυρίσματα.
Όσο για την εξέλιξη της ιστορίας, ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Αυτήν τη φορά, θεωρήσαμε ότι αυτό που έχουμε πραγματικά να προσφέρουμε είναι η ωμή αλήθεια για τη μακροχρόνια δέσμευση να τη δείξουμε όπως είναι. Όλα αυτά τα ναρκοπέδια. Έπρεπε να σκαλίσουμε το μέτωπο της οικογένειας, που είναι πολύ διαφορετικό από τη σύντομη συνάντησή τους στα 20 τους χρόνια και την επανένωση στα 30 τους. Δεν είναι το ίδιο είδος ρομαντικής ιστορίας. Πιστεύουμε, όμως, ότι αυτό το ζευγάρι έχει κάτι το ιδιαίτερο».

«Το καρφί»

Στην ταινία δράσης του Ρικ Ρόμαν Βο – με τους Ντουέιν Τζόνσον, Ναντίν Βελάσκεθ, Τζον Μπέρνταλ, Σούζαν Σάραντον, Τζ. Ντ. Παρντό, Χάρολντ Περινό, Μπάρι Πέπερ, Μάικλ Κένεθ Γουίλιαμς, Μπέντζαμιν Μπρατ, Τζέιμς Άλαν Μακιούν και Μελίνα Κανακαρίδης - ένας πατέρας, προκειμένου να ελευθερώσει τον γιο του που φυλακίστηκε, όταν του έστησαν παγίδα σε μια συναλλαγή ναρκωτικών, αναλαμβάνει να κάνει μυστική παρακολούθηση για τον εισαγγελέα.

«D.O.A. - Κυνηγώντας τον δολοφόνο μου»

Ένας ασφαλιστής μπαίνει σε ένα αστυνομικό τμήμα και καταγγέλλει ότι... τον έχουν δολοφονήσει, στο ασπρόμαυρο φιλμ νουάρ του 1950, που απογείωσε τη σκηνοθετική καριέρα του Ρούντολφ Ματέ, ο οποίος ήταν ο πιο περιζήτητος οπερατέρ του Χόλιγουντ και έμεινε στην ιστορία για την εκπληκτική φωτογραφία του στην «Τζίλντα».

Με απροσδόκητες και συνεχείς ανατροπές και πρωταγωνιστές τον - βραβευμένο με Όσκαρ - Έντμοντ Ο’ Μπράιεν και τους Πάμελα Μπρίτον, Λούθερ Άντλερ, Μπέβερλι Γκάρλαντ και Λιν Μπάτζετ, η ταινία θεωρείται από πολλούς ανώτερη από τα δύο ριμέικ της που ακολούθησαν, το 1969 και το 1987. Με τίτλο τα αρχικά της φράσης «Dead on arrival» (D.O.A.), που σημαίνει «Νεκρός κατά την άφιξη», η ταινία διαθέτει μία από τις πιο πρωτότυπες εναρκτήριες σκηνές στην ιστορία του κινηματογράφου και καταγράφει με καταιγιστικό ρυθμό την αγωνία του ήρωα, ο οποίος ανακαλύπτει ότι δηλητηριάστηκε με μία τοξική ουσία που επιφέρει τον θάνατο μετά από 24 ώρες, και την προσπάθειά του να βρει κάποιο αντίδοτο, αλλά και αυτόν που τον «δολοφόνησε».