Πριν από λίγους μήνες ανακοινώθηκε ότι η Google δοκιμάζει ένα νέο σύστημα παραγωγής βενζίνης υψηλού αριθμού οκτανίων, μέσω μιας διαδικασίας αρνητικού άνθρακα που χρησιμοποιεί βιομάζα από μη βρώσιμες πηγές. Το συγκεκριμένο καύσιμο βρίσκεται τώρα ένα μεγάλο βήμα πιο κοντά στην εμπορική παραγωγή.
Πριν από λίγους μήνες ανακοινώθηκε ότι η Google δοκιμάζει ένα νέο σύστημα παραγωγής βενζίνης υψηλού αριθμού οκτανίων, μέσω μιας διαδικασίας αρνητικού άνθρακα που χρησιμοποιεί βιομάζα από μη βρώσιμες πηγές. Το συγκεκριμένο καύσιμο βρίσκεται τώρα ένα μεγάλο βήμα πιο κοντά στην εμπορική παραγωγή.
Η εταιρεία Cool Planet Energy, η οποία το ανέπτυξε, ανακοίνωσε ότι συγκέντρωσε 30 εκατομμύρια δολάρια από το στόχο των 100 εκατομμυρίων, για την ανέγερση της πρώτης της μονάδας παραγωγής βιοκαυσίμου αρνητικού άνθρακα και χαμηλού κόστους. Η βιο-βενζίνη της θα παράγεται προς λιγότερο από 1,50 δολάριο ανά γαλόνι – χωρίς κρατική επιδότηση – όταν η μέση τιμή της βενζίνης στις Ηνωμένες Πολιτείες κυμαίνεται περίπου στα 3,6 δολάρια ανά γαλόνι.
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Χάουαρντ Γιάνζεν, η Cool Planet σκοπεύει να κατασκευάσει 30 μίνι μονάδες παραγωγής σε μέγεθος εμπορευματοκιβωτίου μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Εκτός από το βιοκαύσιμο, στα μικρο-διυλιστήρια θα παράγεται και ένας τύπος βιοκάρβουνου, ο οποίος θα ενισχύει τις σοδειές «αιχμαλωτίζοντας» παράλληλα διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα.
«Παράγοντας μαζικά, προκατασκευασμένα μικρο-διυλιστήρια, τα οποία μεταφέρονται εύκολα στην πηγή της βιομάζας, μειώνουμε σημαντικά το κόστος της μεταφοράς πρώτης ύλης, κάτι που με τη σειρά του μεγιστοποιεί τη συνολική αποδοτικότητα κεφαλαίου», δήλωσε ο Γιάνζεν στο Bloomberg. «Κάθε μικρο-διυλιστήριο είναι 100 φορές μικρότερο από ένα συμβατικό διυλιστήριο και μπορεί να παράγει 10 εκατομμύρια γαλόνια καυσίμου το χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί με το πετρέλαιο στα 50 δολάρια το βαρέλι, χωρίς κυβερνητικές αποφάσεις ή επιδοτήσεις.»
Η εταιρεία, η οποία τονίζει ότι το καύσιμό της είναι συμβατό με τα υπάρχοντα αυτοκίνητα και τα συστήματα διανομής, χρηματοδοτείται μεταξύ άλλων από την Google, την General Electric και την ConocoPhilips. Επιπλέον, το αποτύπωμα άνθρακα της μεθόδου παραγωγής που χρησιμοποιεί είναι κατά 150% μικρότερο σε σχέση με αυτό άλλων μεθόδων μετατροπής βιομάζας σε καύσιμο.