Ο Πολ Ντι Ρέστα με τη Force India βρέθηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης μετά το τέλος της πρώτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα Ζιλ Βιλνέβ του Καναδά.
Ο Πολ Ντι Ρέστα με τη Force India βρέθηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης μετά το τέλος της πρώτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα Ζιλ Βιλνέβ του Καναδά. Ο βρετανός πιλότος εκμεταλλεύτηκε την κίτρινη σημαία που βγήκε στην πίστα λόγω του ατυχήματος του Παστόρ Μαλντονάντο λίγο πριν το τέλος της διαδικασίας, και σημείωσε χρόνο 1:20.020, επίδοση που ήταν η καλύτερη.
Πίσω του με 0,88 δευτ. διαφορά έμεινε ο Τζένσον Μπάτον με τη McLaren ενώ τον τρίτο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Ρομάν Γκροσεάν με τη Lotus. Ακολούθησαν οι Φερνάντο Αλόνσο και Κίμι Ραϊκόνεν, αντίστοιχα. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ρικιάρντο, Ρόζμπεργκ, Πέρεθ, Φέτελ και Γουέμπερ.
Οι πιλότοι ξεκίνησαν τις δοκιμές πολύ «μουδιασμένα» καθώς η πίστα ήταν βρεγμένη από τη δυνατή βροχή που είχε πέσει νωρίτερα. Χρειάστηκε να περάσει το πρώτο ημίωρο για να ξεκινήσει σιγά-σιγά η δράση. Τα ενδιάμεσα ελαστικά είχαν την τιμητική τους για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας και μόνο προς το τέλος οι ομάδες επέλεξαν τα σλικ. Οι καιρικές συνθήκες χάλασαν και τα σχέδια της Pirelli, η οποία είχε φέρει στον Καναδά τη νέα της γόμα που θα δοκίμαζαν οι πιλότοι σήμερα. Παράλληλα, αρκετές ομάδες είχαν ετοιμάσει αναβαθμίσεις στα μονοθέσια τους, αναγκάστηκαν να αλλάξουν το πρόγραμμά τους λόγω του καιρού.
Προς το τέλος των δοκιμών, η πίστα άρχισε να στεγνώνει και οι πιλότοι ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν τα σλικ ελαστικά και κυρίως τη μεσαία γόμα.
Στα τελευταία λεπτά, οι χρόνοι κατέβαιναν όλο και περισσότερο για να έρθει περίπου τέσσερα λεπτά πριν το τέλος το ατύχημα του Μαλντονάντο και κάπου εκεί να πέσει ο ρυθμός.
Ο πιλότος από τη Βενεζουέλα έχασε τον έλεγχο της Williams στη στροφή τέσσερα της πίστας με αποτέλεσμα να πέσει με ταχύτητα στον τοίχο, καταστρέφοντας την εμπρός πτέρυγα της FW35.
Παρά την κίτρινη σημαία που βγήκε, ο Ντι Ρέστα, με τη μεσαία γόμα της Pirelli, άδραξε την ευκαιρία και πέρασε στην πρώτη θέση, με μόλις δέκα γύρους στην πίστα.