Αν και στην ουσία αποτελεί μάλλον εγχείρημα με στόχο τον εντυπωσιασμό στο πλαίσιο των δημοσίων σχέσεων, σίγουρα πρόκειται για μία σαφή ένδειξη σχετικά με το τι θα ακολουθήσει μετά την «απελευθέρωση» της αγοράς των μη επανδρωμένων αεροσκαφών για εμπορικούς σκοπούς.
Αν και στην ουσία αποτελεί μάλλον εγχείρημα με στόχο τον εντυπωσιασμό στο πλαίσιο των δημοσίων σχέσεων, σίγουρα πρόκειται για μία σαφή ένδειξη σχετικά με το τι θα ακολουθήσει μετά την «απελευθέρωση» της αγοράς των μη επανδρωμένων αεροσκαφών για εμπορικούς σκοπούς.
Παρακλάδι της γνωστής αλυσίδας καταστημάτων πίτσας Dominoʼs στη Μ.Βρετανία δημοσίευσε ένα βίντεο όπου αναπαρίσταται ένα μικρό, μη επανδρωμένο αεροσκάφος (DomiCopter) το οποίο παραδίδει δύο πίτσες, συσκευασμένες στα χαρακτηριστικά πακέτα της εταιρείας.
Εκπρόσωπος της εταιρείας, που εδρεύει στο Μίτσιγκαν, επιβεβαίωσε ότι η ιδέα αποτελεί πνευματικό τέκνο της ανεξάρτητης master franchise εταιρείας στη Μ.Βρετανία. Η εταιρεία ψηφιακών media T and Biscuits συνεργάστηκε με την AeroSight για να κάνει την ιδέα πραγματικότητα.
Αντίστοιχη ιδέα είχε εμφανιστεί πέρυσι και στις ΗΠΑ- το TacoCopter, το οποίο ωστόσο δεν προχώρησε λόγω της νομοθεσίας της Federal Aviation Administration (FAA), που προς το παρόν απαγορεύει τη χρήση drones για εμπορικούς σκοπούς. Αντίστοιχα και στη Μ.Βρετανία δεν αναμένεται το DomiCopter να αρχίσει τις παραδόσεις σύντομα.
Στο πλαίσιο του γενικότερου κλίματος ενδιαφέροντος για τις πολιτικές εφαρμογές των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, η εταιρεία Airware, του Τζόναθαν Ντάουνι, πρώην εργαζομένου της Boeing, αναπτύσσει ένα λειτουργικό σύστημα για drones. Ο ίδιος παρομοιάζει την πλατφόρμα της εταιρείας του με το πάλαι ποτέ κυρίαρχο στον κόσμο των PC λειτουργικό, MS-DOS.
Ο «αυτόματος πιλότος» της Airware, κόστους μεταξύ 4.000-7.000 δολαρίων και βασισμένος στο Linux, θα καθιστά εύκολη την κατασκευή drones που θα μπορούν να παραμετροποιηθούν από τους κατασκευαστές τους ή από «τρίτους» developers, που επιθυμούν να εξελίξουν τα αεροσκάφη με εφαρμογές ή νέους αισθητήρες. Στόχος, κατά τον Ντάουνι, είναι η καθιέρωση ενός στάνταρ, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα τύπου «100 διαφορετικά drones, με 100 διαφορετικές πλατφόρμες hardware και 100 διαφορετικές πλατφόρμες λογισμικού».
Επίσης, μία άλλη εταιρεία, η Drone Deploy, έχει αρχίσει τη δημιουργία λογισμικού που θα επιτρέπει τη διαχείριση «στόλων» μη επανδρωμένων αεροσκαφών από τις εταιρείες- κατόχους τους.
Η αλλαγή των σχετικών κανονισμών της FAA, που αναμένεται να φέρει επανάσταση στο χώρο των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στις ΗΠΑ, εκτιμάται πως θα λάβει χώρα το 2015, έτος κατά το οποίο ο αμερικανικός εναέριος χώρος θα «ανοίξει» για τα ιδιωτικά drones (επί της παρούσης, επιτρέπεται η χρήση τους μόνο από κάποιους κυβερνητικούς φορείς και ερευνητικά ιδρύματα). Εκτιμήσεις κάνουν λόγο για οικονομικό αντίκτυπο ύψους 82 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε μία δεκαετία στις ΗΠΑ.