Αθλητικά
Κυριακή, 02 Ιουνίου 2013 14:56

WRC: Απόλυτος κυρίαρχος ο Λάτβαλα

Το άστρο του Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα έλαμψε στο φετινό ράλι Ακρόπολις. Με σωστή στρατηγική, έξυπνη και προσεκτική οδήγηση, ιδίως τη δεύτερη και πιο δύσκολη ημέρα του αγώνα, ο Φινλανδός ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά φέτος με την ομάδα της VW.

Το άστρο του Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα έλαμψε στο φετινό ράλι Ακρόπολις. Με σωστή στρατηγική, έξυπνη και προσεκτική οδήγηση, ιδίως τη δεύτερη και πιο δύσκολη ημέρα του αγώνα, ο Φινλανδός ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά φέτος με την ομάδα της VW.

Η νίκη του είναι και η πρώτη στο «ράλι των θεών», αφού το καλύτερο αποτέλεσμα που είχε φέρει ποτέ στην Ελλάδα ήταν δύο φορές η τρίτη θέση (πέρυσι και το 2009).

Η πρώτη φετινή νίκη του Λάτβαλα έχει ιδιαίτερη σημασία αφού ο ελληνικός αγώνας είναι από τους πιο απαιτητικούς και δύσκολους του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Φαίνεται πως δεν ξέχασε όσα έλεγε πέρυσι μετά τη λήξη του ράλι Ακρόπολις, πως θα προσπαθήσει να βελτιωθεί, να προσέξει το ρυθμό του, να μην κάνει λάθη και να ακολουθήσει μία στρατηγική σαν του νικητή τότε Σεμπάστιαν Λεμπ.

Ολα αυτά τα τήρησε κατά γράμμα φέτος και μπορεί πλέον να καυχιέται ότι κέρδισε κι αυτός τον σκληροτράχηλο ελληνικό αγώνα, μία νίκη που είναι η όγδοη στην καριέρα του. Οπως είπε, του πήρε δέκα χρόνια από την πρώτη εμφάνιση στο Ακρόπολις, για να μπορέσει να το κερδίσει. Η αρχή της κυριαρχίας του ήταν στην ουσία το λάθος του Ευγκένι Νόβικοφ στην τέταρτη ειδική του αγώνα, «Γυμνό 1», όταν χτύπησε σε έναν βράχο και προκάλεσε ζημιά στον πίσω αριστερό τροχό και την ανάρτηση του αυτοκινήτου του. Κάπου εκεί, τελείωσε το όνειρο της νίκης στον ελληνικό αγώνα για το νεαρό Ρώσο, ο οποίος μέχρι εκείνη στη στιγμή τα πήγαινε περίφημα, είχε εξαιρετικό ρυθμό και προηγούνταν του Λάτβαλα με 39,1 δευτερόλεπτα.

Μετά την ατυχία που τον «χτύπησε» ο οδηγός της M-Sport συνέχιζε να χάνει θέσεις στη γενική κατάταξη, αλλά κατάφερε παρά την εκτεταμένη ζημιά στο Fiesta RS WRC, να φτάσει μέχρι την ανασυγκρότηση στο Λουτράκι. Μετά το service επέστρεψε δριμύτερος, παρουσίασε δείγμα του ταλέντου του στο δεύτερο πέρασμα από το δεύτερο πέρασμα στις ειδικές «Γυμνό» και «Κεφαλάρι», χθες όπου έβρεχε, είχε πολύ λάσπη και γλιστρούσε. Κατάφερε έτσι να αφήσει πίσω του ό,τι συνέβη στο πρώτο loop των ειδικών και να ξαναμπεί στο τέλος της χθεσινής ημέρας στην πρώτη δεκάδα, τερματίζοντας τον αγώνα ένατος. Στο τέλος μπόρεσε λίγο να επανορθώσει το… κακό με τη δεύτερη θέση στην Power Stage.

Η Citroen φεύγει από την Ελλάδα μάλλον ευχαριστημένη καθώς ο Ντάνι Σόρντο ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο Ισπανός μετά τα άσχημα αποτελέσματα στους δύο προηγούμενους αγώνες, χρειαζόταν μια τονωτική ένεση στο ηθικό του. Η δεύτερη θέση στο Ακρόπολις ήταν ό,τι καλύτερο για αυτόν. Από την αρχή φάνηκε να συμβιβάζεται με αυτή και προσπάθησε να τη διατηρήσει, χωρίς να πάρει κάποιο ρίσκο, ιδιαίτερα χθες. Δεν πίεσε σχεδόν καθόλου τον Λάτβαλα και τον μόνο που τον ενδιάφερε είναι να κινείται σε τέτοιο ρυθμό ώστε απλά να εξασφαλίσει την πρώτη του φετινή παρουσία του στο πόντιουμ. Τη λογική αυτή την είχε εξηγήσει ο Ισπανός οδηγός και στη συνέντευξη που έδωσε στο naftemporiki.gr.

Την ίδια λογική είχε και ο Τιερί Νουβίλ. Ο Βέλγος εκμεταλλεύτηκε την ατυχία του Νόβικοφ, ανέβηκε από χθες στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης και παρέμεινε εκεί, χωρίς να πιέσει για κάτι περισσότερο και χωρίς να πιέζεται από κανέναν. Είναι άλλωστε, γνωστό πως το ράλι Ακρόπολις είναι ένας απρόβλεπτος αγώνας που κρύβει πολλές παγίδες για εκείνους που αποφασίζουν να κινηθούν αρκετά γρήγορα, αψηφώντας τους κινδύνους. Πάντως ο Βέλγος είναι πολύ ευχαριστημένος καθώς πανηγύρισε τη δεύτερη παρουσία του στο βάθρο μετά το Μεξικό φέτος.

Tο σκληρό πρόσωπο του Ακρόπολις ένιωσε ο Αντρέας Μίκελσεν, ο οποίος χθες είχε μία άσχημη ημέρα, αλλά σήμερα κατάφερε να ανακάμψει. Ο Νορβηγός κέρδισε τρεις ειδικές σήμερα και ξαναπήρε από τον Νάσερ Αλ Ατίγια την τέταρτη θέση στη γενική κατάταξη. Με την επιθετική του οδήγηση και την επίτευξη του στόχο του απέδειξε πως σωστά η VW τον επέλεξε για τρίτο οδηγό της. Η περιπέτεια του Νορβηγού ξεκίνησε χθες, από ένα πρόβλημα στα φρένα που εμφανίστηκε στο πρώτο πέρασμα από την ειδική «Κεφαλάρι 1» και επιδεινώθηκε στη «Ζήρεια 1». Μετά από αυτό απώλεσε την τέταρτη θέση από τον Νάσερ Αλ Ατίγια. Στη συνέχεια προσπάθησε να την ξαναπάρει αλλά δύο κλαταρίσματα δεν του ο επέτρεψαν. Δεν το έβαλε κάτω, όμως, πίεσε σήμερα και τα κατάφερε μέσα σε δύο μόλις ειδικές. Ο Νορβηγός ήταν μάλιστα τρίτος και στην Power Stage.

Ο Νάσερ Αλ Ατίγια οδήγησε πολύ προσεκτικά σε όλον τον αγώνα, ιδίως χθες, κατά το δεύτερο loop των ειδικών μέσα στη βροχή και τη λάσπη. Ο οδηγός από το Κατάρ φεύγει ευχαριστημένος από την Ελλάδα αφού ο στόχος του επετεύχθη, να τερματίσει δηλαδή στην πρώτη πεντάδα.

Ο Μαντς Οστμπεργκ παρέμεινε έκτος γενικής σε έναν αγώνα που ήταν αρκετά δύσκολος για εκείνον. Τα... σκούρα ξεκίνησαν με το... καλησπέρα στο ράλι Ακρόπολις όταν στην πρώτη ειδική χτύπησε σε βράχο κι έχασε έναν τροχό και παράλληλα τρία λεπτά. Το Σάββατο, κατάφερε να ανακάμψει, να ανέβει θέσεις στη γενική κατάταξη, αλλά και πάλι λογάριαζε χωρίς τον... ξενοδόχο, δηλαδή την... ατυχία που του χτύπησε δεύτερη την πόρτα. Ηταν στην Πέμπτη ειδική του αγώνα, «Κεφαλάρι 1», όταν αντιμετώπισε πρόβλημα με τον βραχίονα της εμπρός αριστερής ανάρτησης του αυτοκινήτου. Αναγκάστηκε να σταματήσει μετά το τέλος της ειδικής για να την επισκευάσει. Παρά τις ατυχίες, ο Νορβηγός στο τέλος της ημέρας χαμογέλασε αφού κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Μάρτιν Πρόκοπ, παίρνοντας την πέμπτη θέση στη γενική κατάταξη, μόλις στην τελευταία ειδική («Ζήρεια 2»). Και σήμερα όμως στο τέλος ήταν άτυχος αφού είχε ένα κλατάρισμα στην Power Stage.

Ο Μίκο Χίρβονεν θέλει να ξεχάσει γρήγορα το ράλι Ακρόπολις που αποδείχθηκε εφιάλτης για αυτόν. Από την πρώτη ημέρα όλα του πήγαν στραβά όταν ένα πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης του Citroen DS3 WRC τον έριξε πολύ χαμηλά στη γενική κατάταξη. Το Σάββατο έβαλε το κεφάλι κάτω και προσπάθησε να καλύψει, όσο το δυνατόν, το χαμένο έδαφος. Μετά από κλαταρίσματα, μπόρεσε στο τέλος της ημέρας να κερδίσει εννέα θέσεις και να βρίσκεται στην όγδοη, πίσω από τον Μάρτιν Πρόκοπ. Αυτό ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον Φινλανδό που μετράει έξι αγώνες χωρίς νίκη φέτος και μένει στην ουσία μακριά από το παιχνίδι του φετινού τίτλου.

Αν μιλάμε βέβαια για ατυχία, το Οσκαρ σίγουρα κερδίζει ο Σεμπαστιέν Οζιέ. Το απόλυτο φαβορί του αγώνα δεν πρόλαβε να κάνει μερικά χιλιόμετρα στον ελληνικό αγώνα και εγκατέλειψε από τεχνικό πρόβλημα στην πρώτη κιόλας ειδική. Ξεκίνησε βέβαια χθες υπό τη διαδικασία Rally 2, αλλά είχε πολύ δύσκολο έργο. Και αυτό γιατί έμπαινε πρώτος στις ειδικές και στην ουσία στις καθάριζε για τους υπόλοιπους. Ακόμη κι έτσι, όμως, ο Γάλλος παρουσίασε δείγμα του οδηγικού του ταλέντου αφού οι χρόνοι του ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί. Στο τέλος της χθεσινής ημέρας κατάφερε να κερδίσει και το δεύτερο πέρασμα από την ειδική «Ζήρεια 2». Σήμερα έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε κερδίζοντας την Power Stage.

Αν και ήταν η πρώτη του φορά που πατούσε στα ελληνικά χώματα, ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα εντυπωσίασε τους πάντες. Ο Πολωνός ήταν ταχύτατος σε ειδικές που δυσκολεύτηκαν αρκετοί συνάδελφοί του και κατέκτησε πολύ εύκολα την κατηγορία WRC 2. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν ενδέκατος γενικής και κρατήθηκε στην κορυφή της κατηγορίας του από την πρώτη μέχρι και την τελευταία ειδική του αγώνα.

Το φετινό ράλι Ακρόπολις έκλεισε την αυλαία του χαρίζοντας συγκινήσεις και όμορφες στιγμές σε όσους το παρακολούθησαν. Το σίγουρο είναι πως είναι ένας απρόβλεπτος και πολύ δύσκολος αγώνας, όπου δεν υπάρχουν φαβορί. Αυτή είναι και η ομορφιά του!

Στη βαθμολογία των οδηγών ο Σεμπαστιέν Οζιέ με τους τέσσερις βαθμούς που συγκέντρωσε εδώ έφτασε τους 126, στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα με 74 βαθμούς, κάνοντας το 1-2 για την ομάδα της VW. Ο Σεμπάστιαν Λεμπ είναι τρίτος με 68 βαθμούς, ο Μίκο Χίρβονεν τέταρτος με 63 βαθμούς και ο Τιερί Νουβίλ πέμπτος με 50 βαθμούς.

Στους κατασκευαστές προηγείται η VW με 180 βαθμούς, ακολουθεί η Citroen με 164 και τρίτη είναι η Qatar M-Sport με 83 βαθμούς.