Αθλητικά
Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013 08:35

Μαντς Οστμπεργκ: Δεν αποκαλύπτω τα μυστικά μου

Ο Μαντς Οστμπεργκ έχει χαρακτηριστεί ως ο εκπρόσωπος της νέας γενιάς των οδηγών από τη Νορβηγία. Από το 2006 που έκανε το ντεμπούτο του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, έχει εντυπωσιάσει με την εξέλιξή του και τη βελτίωση της απόδοσής του.

Ο Μαντς Οστμπεργκ έχει χαρακτηριστεί ως ο εκπρόσωπος της νέας γενιάς των οδηγών από τη Νορβηγία. Από το 2006 που έκανε το ντεμπούτο του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, έχει εντυπωσιάσει με την εξέλιξή του και τη βελτίωση της απόδοσής του. Στο περυσινό πρωτάθλημα κατάφερε να κάνεις τους πάντeς να μιλούν για αυτόν και εξαργύρωσε την τέταρτη θέση στο τέλος της χρονιάς με ένα συμβόλαιο με την M-Sport.

Για τη βελτίωση της απόδοσης του ο Οστμπεργκ δηλώνει ότι οφείλεται σε κάποια πράγματα που ανακάλυψε πέρυσι και τα οποία κρατά ως επτασφράγιστο μυστικό.

Φέτος η χρονιά έχει ξεκινήσει πολύ άσχημα για το 26χρονο, αφού τα τεχνικά προβλήματα και τα λάθη του στέρησαν την παρουσία του στο βάθρο.

Σε ό,τι αφορά στον ελληνικό αγώνα, δηλώνει ότι του αρέσουν οι ειδικές, αν και γλιστράνε. Εν αντιθέσει με τους περισσότερους, δεν προβληματίζεται για την πρώτη ειδική που είναι η μεγαλύτερη του αγώνα. Τουναντίον, θεωρεί ότι το Σάββατο είναι η πιο επικίνδυνη και δύσκολη ημέρα του ράλι Ακρόπολις.

Μετά από πέντε αγώνες, είσαστε μάλλον λίγο άτυχος. Ποια είναι η γνώμη σας πάνω σε αυτό.

Πάνω-κάτω είναι αυτό που λέτε. Πιστεύω ότι δεν είναι ένα καλό ξεκίνημα της χρονιάς. Σε κάθε αγώνα φέτος, κάτι συνέβαινε. Στους τρεις πρώτους αγώνες είχαμε τεχνικά προβλήματα, στους δύο τελευταίους, στον έναν  είχα μια σύγκρουση και στον άλλο χτύπησα σε κάτι και κατέστρεψα το αυτοκίνητο. Μέχρι στιγμής είναι μία κακή χρονιά, λόγω έλλειψης τύχης αλλά και λόγω μερικών λαθών. Χρειάζεται να αντιστρέψουμε το κλίμα.

Αυτά τα άσχημα αποτελέσματα σας κάνουν να θέλετε να πιέσετε ακόμη περισσότερο το αυτοκίνητο;

Οχι ακριβώς. Προφανώς, ο καθένας θα σκεφτόταν αυτό που λέτε εσείς. Για εμένα όμως, είναι σημαντικό να συνεχίσω αυτό που κάνω ήδη, να μην αλλάξω ή να το κάνω διαφορετικά. Διότι πιστεύω ότι στο πρωτάθλημα μέχρι στιγμής, πολλά πήγαν στραβά την ίδια στιγμή. Αυτά συμβαίνουν. Δε θέλω να αλλάξω κατά πολύ, θέλω να συνεχίσω τα ίδια και μία ημέρα να κερδίσω.

Τί αίσθηση έχετε από το αυτοκίνητο; Νιώθετε ότι είναι έτοιμο ή χρειάζεται να γίνει δουλειά ακόμη;

Χρειάζεται να δουλέψουμε πάνω στο αυτοκίνητο...

Πού ακριβώς;

Στον απόδοση του κινητήρα...

Οι αναρτήσεις;

Οι αναρτήσεις είναι πολύ καλές, αλλά έχουμε στο πρόγραμμα να δουλέψουμε κάτι καινούργιο πάνω σε αυτό.

Πιο συγκεκριμένα;

Στο υδραυλικό σύστημα, θα προσπαθήσουμε να το βελτιώσουμε. Με αυτό θα ασχοληθούμε μέσα στη χρονιά, αλλά για αγώνες όπως αυτός εδώ, η ανάρτηση λειτουργεί θαυμάσια.

Το αυτοκίνητο είναι καλά προετοιμασμένο για τον ελληνικό αγώνα, ο οποίος, ως γνωστόν, είναι δύσκολος;

Ναι, θα  μπορούσα να το πω αυτό. Συνήθως είναι πολύ δυνατό. Ετσι κι αλλιώς αυτό το ράλι έχει εξελιχθεί θετικά για την Ford εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Πιστεύω ότι το Fiesta είναι πολύ δυνατό ώστε να τρέξει στον ελληνικό αγώνα.

Μετά τη χθεσινή πρώτη αναγνώριση των ειδικών, ποιά είναι η γνώμη σας για τις ΕΔ;

Οι ειδικές δείχνουν αρκετά καλές. Φαίνεται ότι οι διοργανωτές δούλεψαν πολύ στη χάραξη, αλλά δεν είναι τέλεια.

Γλιστράνε;

Ναι πολύ, και το χώμα είναι μαλακό. Ετσι μετά το πέρασμα των πρώτων οδηγών, οι πέτρες έρχονται στην επιφάνεια.

Εάν ο χρόνος σας είναι ικανοποιητικός στην κατατακτήρια ειδική, ποια θέση θα επιλέξετε για να ξεκινήσετε τον αγώνα;

Δεν το γνωρίζω αυτό ακόμα, δεν έχω αποφασίσει.

Μετά την πρώτη σας εμφάνιση το 2006 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, όλοι κάνουν λόγο για την απόδοσή σας, αν και είστε νέος. Υπάρχει κάποια μυστική συνταγή;

Ναι.

Θα μας την πείτε;
Προπονήθηκα ειδικά τα τελευταία τρία χρόνια, άλλαξα αρκετά. Ξεκίνησα τη συγκεκριμένη διαδικασία πριν από τρία χρόνια, όταν αποφασίσαμε ότι θα πιέζαμε πολύ στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς ανακάλυψα κάποια συγκεκριμένα στοιχεία, που με έκαναν ταχύτερο. Κάτι που είναι πολύ θετικό για εμένα και δεν πρόκειται να τα αποκαλύψω. Είναι το μυστικό μου.

Ας ξαναγυρίσουμε στον ελληνικό αγώνα, υπάρχουν κάποιες ειδικές που σας ανησυχούν περισσότερο;

Ναι υπάρχουν μερικές, ιδίως το Σάββατο.

Δεν σας φοβίζει η πρώτη ειδική διαδρομή, η οποία είναι η μεγαλύτερη του αγώνα;

Οχι. Είναι μία καλή ειδική. Αν και είναι μεγάλη σε μήκος, είναι καλή. Το Σάββατο, όμως, αν και οι διαδρομές είναι μικρότερες, είναι οι δυσκολότερες, επομένως εκεί χρειάζεται να προσέχεις περισσότερο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]