Αθλητικά
Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013 08:26

Μίκο Χίρβονεν: Θα ρισκάρω περισσότερο

Απόντος του Λεμπ, τα ηνία της Citroen στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι ανέλαβε ο Μίκο Χίρβονεν. Ο Φινλανδός στη δεύτερή του χρονιά στη γαλλική ομάδα, έχει ξεκινήσει με το... αριστερό, αφού βρίσκεται στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, με περίπου 60 βαθμούς διαφορά από τον πρωτοπόρο Οζιέ.

Απόντος του Λεμπ, τα ηνία της Citroen στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι ανέλαβε ο Μίκο Χίρβονεν. Ο Φινλανδός στη δεύτερή του χρονιά στη γαλλική ομάδα, έχει ξεκινήσει με το... αριστερό, αφού βρίσκεται στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, με περίπου 60 βαθμούς διαφορά από τον πρωτοπόρο Οζιέ.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι θα παλεύει εφεξής για τη νίκη, χωρίς να τον ενδιαφέρουν οι βαθμοί. Στόχος του είναι ο κάθε αγώνας ξεχωριστά και στο τέλος θα φανούν τα αποτελέσματα. Θεωρεί επίσης ότι υπάρχει ακόμη πιθανότητα για την κατάκτηση του τίτλου, παρά τη μεγάλη διαφορά. Αποκαλύπτει ότι εφεξής θα ρισκάρει, γιατί δεν έχει τίποτα καλύτερο να κάνει.

Φέτος το ράλι Ακρόπολις είναι μικρότερο κατά μία ημέρα και κατά 100 χλμ. Αυτό σας διευκολύνει;

Για να είμαι ειλικρινής, δεν αλλάζει σε κάτι. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι αγωνιζόμαστε και τις τρεις ημέρες, έχουμε όλες αυτές τις σκληρές ειδικές διαδρομές με όλες τις πέτρες, τη σκόνη και τη ζέστη. Επομένως νιώθω ότι θα είναι το ίδιο σκληρός αγώνας, όπως πάντα.

Ποια είναι η γνώμη σας μετά την πρώτη αναγνώριση χθες (σ.σ. Τετάρτη 29/5).

Σίγουρα, η πρώτη ημέρα του αγώνα θα είναι πάρα πολύ δύσκολη, αμέσως μετά την εκκίνηση με μία ειδική 47 χιλιομέτρων. Κατά κάποιο τρόπο η συγκεκριμένη ειδική είναι πολύ περίεργη, διότι συνδυάζει όλα όσα χαρακτηρίζουν τον ελληνικό αγώνα, πλατώματα, στενούς δρόμους, γρήγορα και στενά κομμάτια, όλα βρίσκονται σε μία μόνο ειδική. Επομένως, η αρχή του αγώνα θα είναι πολύ δύσκολη.

Αυτή η ειδική διαδρομή σας ανησυχεί ή υπάρχει κάποια που σας «πονοκεφαλιάζει» περισσότερο;

Απλά είναι η μεγαλύτερη. Οι υπόλοιπες ειδικές το Σάββατο είναι πραγματικά το ίδιο δύσκολες. Σε όλες τις ειδικές, υπάρχουν σημεία που δεν ξέρεις πότε θα έχεις λάστιχο. Είναι έτσι κι αλλιώς ένα γρήγορο ράλι και χρειάζεται να είσαι και λιγάκι τυχερός, ώστε να μην σου τύχουν προβλήματα.

Εχετε κάποια στρατηγική για αυτόν τον αγώνα; Οπως π.χ. ξεκινώντας προσεκτικά και αυξάνοντας σταδιακά την απόδοσή σας;

Πλέον, σε κανέναν αγώνα δεν μπορείς να το κάνεις αυτό. Τα ράλι έχουν αλλάξει, έχουν γίνει πολύ πιο γρήγορα, διότι τα ελαστικά είναι πιο αποδοτικά, τα αυτοκίνητα είναι πιο αξιόπιστα. Σχεδόν σε όλους τους αγώνες ξεκινάς πολύ γρήγορα και απλά προσπαθείς να έχεις ρυθμό από την πρώτη κιόλας ειδική.

Αν αύριο, στην κατατακτήρια ειδική είστε πρώτος, θα διαλέξετε...

Θα είναι κάτι μεταξύ 1-30...

Δεν μπορείτε να γίνετε πιο συγκεκριμένος; Τι θα διαλέγατε;

Συνήθως σε αγώνες όπως αυτός, εάν δε βρέχει θέλεις να βρίσκεσαι στις πίσω θέσεις, αλλά θα υπάρξει κάποια αμφιβολία αναφορικά με τη νυχτερινή ειδική. Αν και είναι τέσσερα λεπτά, σε κάποια σημεία υπάρχει υπερβολική σκόνη. Και κατά κάποιο τρόπο στην κοιλάδα η σκόνη αιωρείται για πολύ ώρα και αυτό μας απασχολεί λιγάκι. Διαφορετικά, όσο πιο πίσω βρίσκεσαι, τόσο το καλύτερο.

Μετά την Αργεντινή δουλέψατε εντατικά με την ομάδα για να προετοιμάσετε το αυτοκίνητο. Ποιές αλλαγές έχουν γίνει στο στήσιμό του;

Μικρές αλλαγές. Σίγουρα δουλέψαμε πολύ με την ομάδα και τους μηχανικούς για να μελετήσουμε τις μικρές λεπτομέρειες, ώστε να κάνουν το αυτοκίνητο λίγο πιο δυνατό, από ό,τι σε κάποιους άλλους αγώνες.

Πιστεύετε ότι η Citroen χρειάζεται οπωσδήποτε τη νίκη στο ράλι Ακρόπολις μετά τα πέντε τελευταία ράλι;

Πιστεύω ότι χρειαζόμαστε τη νίκη σε όλα τα ράλι. Αυτό δεν είναι μυστικό. Εννοείται ότι αυτός είναι ο μόνος στόχος μας.

Σε ό,τι αφορά στην απόδοσή σας, είσαι ικανοποιημένος μετά τους πέντε πρώτους αγώνες;

Βρίσκομαι περίπου 60 βαθμούς πίσω από τον Οζιέ, επομένως δεν μπορώ να είμαι ευχαριστημένος.

Χρειάζεστε όμως τη νίκη για να παραμείνετε στο κυνήγι του τίτλου...

Πιστεύω ότι βρισκόμαστε αρκετά πίσω, αλλά δεν με απασχολεί ο τίτλος. Ακόμη υπάρχει πιθανότητα, αλλά προτιμώ να δουλεύω κατά τη διάρκεια της χρονιάς αγώνα με τον αγώνα και θα δούμε πώς θα εξελιχθεί. Ξέρουμε ότι χρειάζεται να κερδίσουμε αγώνες για να μπορέσουμε να δώσουμε μάχη για τον τίτλο, αλλά ακόμη είναι κάτι το μακρινό. Χρειάζεται απλά να στοχεύουμε στη νίκη σε όλους τους αγώνες και τότε θα δούμε τί θα γίνει.

Η διαφορά στη βαθμολογία μεταξύ εσάς και του κ.Οζιέ σας επηρεάζει, σας κάνει περισσότερο ανυπόμονο ώστε να πιέσετε περισσότερο, όχι μόνο στο ράλι Ακρόπολις, αλλά και στους υπόλοιπους αγώνες;

Δε με ενδιαφέρουν οι βαθμοί πλέον. Θέλω να έχω καλά αποτελέσματα για εμένα και την ομάδα μου και θα πρέπει να είμαι πολύ γρήγορος. Να κοιτάω τον κάθε αγώνα. Κατά κάποιο τρόπο στο πρωτάθλημα, επειδή ο Οζιέ είναι πολύ μακριά, δεν έχω πολλά να χάσω. Επομένως μπορώ να ρισκάρω περισσότερο μόνο και μόνο για κερδίσω αγώνες. Και εάν αυτό πετύχει, τότε θα είναι όφελος για όλους.

Σε ό,τι αφορά στο αυτοκίνητο. Ποιές είναι οι διαφορές που έχει σε σχέση με το περυσινό; Πιστεύετε ότι χρειάζεται ακόμη βελτίωση αγώνα με τον αγώνα;

Ναι, σίγουρα! Πάντα θα προσπαθούμε να αλλάξουμε τα πράγματα και εξελισσόμαστε ώστε να είμαστε ταχύτεροι. Αυτό ποτέ δε σταματά. Σε σχέση με πέρυσι έχουν γίνει πολλές αλλαγές, στο διαφορικό, στην ανάρτηση, στον κινητήρα και τα ελαστικά είναι διαφορετικά. Επομένως τα πράγματα αλλάζουν και εξελίσσονται συνεχώς.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]