Κοινωνία
Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013 18:18

Προσφυγή στο ΣτΕ για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν τέσσερις συνδικαλιστικές οργανώσεις του χώρου της σταθεράς τροχιάς, υποστηρίζοντας πως είναι αντισυνταγματική και παράνομη η ιδιωτικοποίηση και η μεταβίβαση των 2.130.434 μετοχών της εταιρείας «ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Μεταφορικές Υπηρεσίες Επιβατών και Φορτίου – Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία» στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν τέσσερις συνδικαλιστικές οργανώσεις του χώρου της σταθεράς τροχιάς, υποστηρίζοντας πως είναι αντισυνταγματική και παράνομη η ιδιωτικοποίηση και η μεταβίβαση των 2.130.434 μετοχών της εταιρείας «ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Μεταφορικές Υπηρεσίες Επιβατών και Φορτίου – Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία» στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Συγκεκριμένα, οι εταιρείες: Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο Σύλλογος Εργαζομένων Προαστιακού Σιδηροδρόμου, υποστηρίζουν στην προσφυγή τους πως με τη πλήρη ιδιωτικοποίηση και την μεταβολή της νομικής φύσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βλάπτονται τα εργασιακά, ασφαλιστικά και οικονομικά συμφέροντα των μελών τους.

Όπως επισημαίνουν, κινδυνεύουν να απολυθούν εργαζόμενοι με πολυετή υπηρεσία χωρίς ωστόσο να έχουν συμπληρώσει τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, να αλλάξουν οι κανονισμοί εργασίας με στόχο τον περιορισμό του μισθολογικού κόστους, να καταργηθεί η διευκόλυνση μεταφοράς του προσωπικού και των συνταξιούχων σιδηροδρομικών, αλλά και να αντικατασταθούν οι σημερινοί εργαζόμενοι με νεότερους που θα αμείβονται αμυδρά. 

Στην προσφυγή τους οι συνδικαλιστικές οργανώσεις διευκρινίζουν ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα, η μεταβίβαση έπρεπε να γίνει με Προεδρικό Διάταγμα και όχι με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων.

Στην προσφυγή, διευκρινίζουν ακόμη, πως εάν ιδιωτικοποιηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ  το ποσό της πώλησης θα πάει κατευθείαν στο ειδικό ταμείο της ΤτΕ για τους δανειστές, δεν θα αυξηθεί η απασχόληση, αλλά η ανεργία, ενώ  θα συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.