Ακρως επεισοδιακός ήταν ο αγώνας στο Μονακό. Στους δρόμους του πριγκιπάτου, οι μεγάλοι πρωταγωνιστές ήταν το αυτοκίνητο ασφαλείας που εισήλθε τρεις φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα και η διακοπή!
Ακρως επεισοδιακός ήταν ο αγώνας στο Μονακό. Στους δρόμους του πριγκιπάτου, οι μεγάλοι πρωταγωνιστές ήταν το αυτοκίνητο ασφαλείας που εισήλθε τρεις φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα και η διακοπή!
Οπως και να έχει, ο Νίκο Ρόζμπεργκ ολοκλήρωσε με τον καλύτερο τρόπο την κυριαρχία του όλο το τριήμερο στο Μονακό. Ο Γερμανός έφτασε σχετικά εύκολα στη νίκη, η οποία ήταν η πρώτη του φετινή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, όπως και για τη Mercedes. Ο 27χρονος πιλότος τελείωσε τον αγώνα από την θέση στην οποία ξεκίνησε, αφού δεν έχασε την πρωτοπορία καθόλου, αδιαφορώντας για τον... πανικό και τις μάχες που δίνονταν πίσω του. Είναι η 27η φορά στην ιστορία του Μονακό που τερματίζει στην πρώτη θέση ο πιλότος, ο οποίος είχε κερδίσει την πολ ποζίσιον.
Οι μάχες που δόθηκαν σήμερα στην πίστα ήταν εντυπωσιακές. Κάπως έτσι δικαιολογείται και η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας τρεις φορές αλλά και η διακοπή του αγώνα. Παρά το γεγονός ότι το πριγκιπάτο δεν ενδείκνυται για προσπεράσεις, σήμερα έγιναν πολλές και πολύ έξυπνες.
Οι πιο ευφυείς ήταν του Σέρζιο Πέρεθ, ο οποίος έδωσε αρκετές μάχες, πέρασε με εκπληκτικό τρόπο αρχικά τον Τζένσον Μπάτον και στη συνέχεια τον Φερνάντο Αλόνσο. Στο τέλος όμως το πείσμα του του στοίχισε τον τερματισμό, αφού είχε μία επαφή με τον Κίμι Ραϊκόνεν και εγκατέλειψε ενώ ο Φινλανδός αναγκάστηκε να μπει στα πιτς, επτά γύρους πριν το τέλος του αγώνα και τερματίσει στις πίσω θέσεις (10ος). Σημαντική βαθμολογική απώλεια για τον πιλότο της Lotus, τη στιγμή που είναι ένας εκ των διεκδικητών του τίτλου.
Κερδισμένος , πέραν του νικητή Ρόζμπεργκ, ήταν σήμερα ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής, εκμεταλλεύτηκε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 30ό, μετά το άσχημο ατύχημα του Φελίπε Μάσα. Από την τρίτη θέση ο Φέτελ ανέβηκε δεύτερος, εκμεταλλευόμενος το λάθος της Mercedes να καθυστερήσει να βάλει τον μέχρι τότε δεύτερο στην κατάταξη, Χάμιλτον, στα πιτς.
Μετά την επιλογή των «ασημένιων βελών» να αλλάξει πρώτα ελαστικά ο Ρόζμπεργκ, καθυστέρησε ο Χάμιλτον, με αποτέλεσμα να χάσει τη δεύτερη θέση που κατείχε μέχρι εκείνη τη στιγμή, και να πέσει στην τέταρτη θέση.
Οσο και να προσπάθησε κατά τη διάρκεια του αγώνα ο Βρετανός να περάσει τον τρίτο Γουέμπερ, δεν τα κατάφερε. Το σίγουρο είναι πως η μάχη τους ήταν εντυπωσιακή. Ετσι, ο πιλότος της Mercedes αρκέστηκε στην τέταρτη θέση, έχοντας μπροστά του τις δύο Red Bull, των Φέτελ και Γουέμπερ, αντίστοιχα.
Η δεύτερη θέση του Φέτελ σε συνδυασμό με την ατυχία του Ραϊκόνεν και την άσχημη ημέρα που βρέθηκε ο Αλόνσο (τερμάτισε έβδομος), του χάρισαν πολύτιμους βαθμούς και σημαντική ανάσα στη γενική κατάταξη (21 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Ραϊκόνεν).
Από τους κερδισμένους της σημερινής ημέρας ήταν ο Αντριαν Σούτιλ, ο οποίος «ξύπνησε» μετά τη δεύτερη είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, ξεκίνησε τις προσπεράσεις και κατάφερε να σκαρφαλώσει ψηλά στη γενική κατάταξη.
Ο Τζένσον Μπάτον έσωσε την παρτίδα για τη McLaren στο τέλος, προσπερνώντας τον Φερνάντο Αλόνσο και τερματίζοντας έκτος. Κατά κάποιο τρόπο ο Βρετανός «πλήρωσε» τον Ισπανό με το ίδιο... νόμισμα, όταν εκείνος τον είχε περάσει νωρίτερα.
Η Ferrari δεν πήγε όπως θα ήθελε στο Μονακό και θα προσπαθήσει γρήγορα να ξεχάσει τον αγώνα. Η ημέρα ξεκίνησε άσχημα καθώς στον 30ό γύρο ο Φελίπε Μάσα είχε το ίδιο ακριβώς ατύχημα με αυτό το πρωί του Σαββάτου. Μπλόκαρε δηλαδή τους τροχούς της F138 λίγο πριν τη St. Devote και έπεσε με μεγάλη ταχύτητα πάνω στις μπαριέρες, καταστρέφοντας το μονοθέσιό του. Μετά το ατύχημα του Σαββάτου ο Βραζιλιάνος είχε πρόβλημα με τον αυχένα, το οποίο επιδεινώθηκε σήμερα, με αποτέλεσμα να φορέσει κολλάρο και να μεταβεί στο νοσοκομείο για προληπτικές εξετάσεις.
Τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν θετικά όμως ούτε και για τον Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός αναγκάστηκε να παραχωρήσει στον Σέρζιο Πέρεθ τη θέση του μετά την επανεκκίνηση του αγώνα. Κρίθηκε από τους αγωνοδίκες ότι εσφαλμένα ο πιλότος της Ferrari απέκρουσε μία προσπέραση του Μεξικανού. Ετσι, με την επανεκκίνηση του αγώνα ο Αλόνσο έμεινε έβδομος μία θέση που κράτησε μέχρι το τέλος.
Ο Ζαν-Ερίκ Βερνιέ έμεινε μακριά από τα προβήματα και τις κόντρες, τερματίζοντας ένατος με τον Πολ ντι Ρέστα να τον κυνηγάει μέχρι το τέλος. Η Force India είδε και τα δύο μονοθέσιά της να βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα και να κερδίζουν πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια.
Αντιθέτως η Toro Rosso εκπροσωπήθηκε στο τέλος μόνο από τον Βερνιέ καθώς ο Ρικιάρντο εγκατέλειψε μετά τη σύγκρουσή του στην έξοδο του τούνελ με τον Ρομάν Γκροσεάν στον 63ο γύρο . Αυτή ήταν η τρίτη φορά που μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα! Ο Γάλλος πάντως κατάφερε να επιστρέψει στα πιτς και να ξαναμπεί στον αγώνα, αλλά ένα γύρο μετά εγκατέλειψε.
Νωρίτερα είχε γίνει επανεκκίνηση του αγώνα μετά τη σφοδρή σύγκρουση των Μαλντονάντο – Τσίλτον όταν βρέθηκαν δίπλα-δίπλα στην Tabac. Ενα περιστατικό για το οποίο κρίθηκε υπεύθυνος από τους αγωνοδίκες ο πιλότος της Marussia. Οπως και να έχει, ο Μαλντονάντο μετά την επαφή εγκατέλειψε, απογοητευμένος.
Εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας έμειναν οι Νίκο Χούλκενμπεργκ (11ος), Βάλτερι Μπότας (12ος), Εστεμπάν Γκουτιέρεζ (13ος), Μαξ Τσίλτον (14ος) και Γκιέντο Φαν ντερ Γκάρντε (15ος).
Στη λίστα όσων εγκατέλειψαν προστέθηκε και ο Ζιλς Μπιανκί όταν είχε μία έξοδο στον 62ο γύρο στη St. Devote όπως ακριβώς και ο Μάσα. Τον... χορό πάντως άνοιξε ο Τσαρλς Πικ στην αρχή του αγώνα όταν η Caterham έπιασε φωτιά σττην είσοδο του pit lane.
Επόμενο ραντεβού των ομάδων είναι στον Καναδά στις 7-9 Ιουνίου.
Η βαθμολογία μετά το GP του Μονακό είναι: Σεμπάστιαν Φέτελ 107 βαθμοί, Κίμι Ραϊκόνεν 86 βαθμοί και Φερνάντο Αλόνσο 78 βαθμοί.