Πολιτιστικά
Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013 19:11

Στην τελική ευθεία για τον Χρυσό Φοίνικα

Οι τολμηρές σκηνές στη γαλλική ταινία «Blue is the warmest color» του Αμπντελατίφ Κεσίς και σκηνές υπερβολικής ωμότητας στη δανέζικη ταινία  «Only God Forgives» του Νίκολας Γουάιντινγκ Ρεφν έδωσαν μιαν άλλη νότα στο διαγωνιστικό τμήμα του 66ου Φεστιβάλ των Καννών που μπήκε στην τελική του ευθεία.

Οι τολμηρές σκηνές στη γαλλική ταινία «Blue is the warmest color» του Αμπντελατίφ Κεσίς και σκηνές υπερβολικής ωμότητας στη δανέζικη ταινία «Only God Forgives» του Νίκολας Γουάιντινγκ Ρεφν έδωσαν μιαν άλλη νότα στο διαγωνιστικό τμήμα του 66ου Φεστιβάλ των Καννών που μπήκε στην τελική του ευθεία. Την Κυριακή, η αυλαία θα πέσει με επισημότητα στο Palais, με την ανακοίνωση των βραβείων και με την ταινία «Ζulu» η οποία θα προβληθεί εκτός συναγωνισμού.

Στις Κάννες και ο Τζέρι Λούις

Μεγάλη ήταν η στιγμή της εμφάνισης στο κόκκινο χαλί της διοργάνωσης , του μεγάλου αμερικανού κωμικού Τζέρι Λούις.  Σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις Τύπου του Φεστιβάλ, ο 87χρονος Λούις απάντησε στις ερωτήσεις που δέχθηκε με χιούμορ αλλά και ζωντάνια που θύμιζε τον κωμικό των κλασικών ταινιών του.

Σε ερώτηση ποιες θεωρεί πως είναι οι καλύτερες γυναίκες κωμικοί στον αμερικανικό κινηματογράφο, ο Λούις απάντησε: «Ο Κάρι Γκραντ και ο Μπαρτ Ρέινολντς», ενώ όταν του ζητήθηκε να μιλήσει για τον παλιό συνεργάτη του στις πρώτες κωμωδίες του, Ντιν Μάρτιν, η απάντηση του ήταν: «Μα πιστεύω είναι νεκρός... δεν τον είδα να βρίσκεται εδώ κάπου».   Τέλος, σχετικά με το γιατί δεν κυκλοφόρησε ποτέ η ταινία του «Τη μέρα που ο κλόουν έκλαψε», που γύρισε στη Σουηδία, ο κωμικός απάντησε πως «αυτή θα παραμείνει στο ντουλάπι, δεν θα τη δείξω ποτέ γιατί δεν την πέτυχα, είχα χάσει την έμπνευση».

Όμορφες εικαστικά σκηνές

Η ταινία του Αμπντελατίφ Κεσίς παρακολουθεί τον έρωτα μιας ανήλικης με μια συμφοιτήτριά της, έρωτα που θα την βοηθήσει να ανακαλύψει τον εαυτό της και το κορμί της.  Παρά τις τολμηρές ερωτικές σκηνές (χωρίς όμως ίχνος πορνογραφίας),  ο Κεσίς αφηγείται την ιστορία του με λεπτότητα και τρυφερότητα, μέσα από όμορφες εικαστικά στιγμές, αποσπώντας μιαν εξαιρετική, γεμάτη πάθος και δύναμη ερμηνεία από την ελληνικής καταγωγής νεαρή ηθοποιό Αντέλ Εξαρχόπουλος, ερμηνεία που θα είναι στα φαβορί για τα βραβεία.

Η 19χρονη Αντέλ

Γεννημένη το 1994, εργάζεται εδώ και οκτώ χρόνια στο σινεμά και έχει πρωταγωνιστήσει σε ταινίες όπως το «Boxes» και το «Les Enfants de Timpelbach». Μαθήματα υποκριτικής ξεκίνησε νωρίς, καθώς οι γονείς της σκέφτηκαν ότι με αυτόν τον τρόπο θα ξεπερνούσε τη συστολή της. Όσο για τη σχέση της με την Ελλάδα, η Αντέλ δηλώνει ότι ξέρει μόνο δύο λέξεις στα ελληνικά και αυτές είναι «τυρί φέτα».

Ταινία νουάρ με θέμα την εκδίκηση

Ο γνωστός μας από τη βραβευμένη στις Κάννες πριν από δύο χρόνια ταινία του, «Drive», Νίκολας Γουάιντινγκ Ρεφν, στρέφεται σε μια ταινία νουάρ με θέμα την εκδίκηση («Only God Forgives»), ταινία που όμως παίρνει άλλες διαστάσεις. Ο ήρωας (Ράιαν Γκόσλινγκ), ένας αμερικανός αυτοεξόριστος στη Μπανγκόκ, διακινητής ναρκωτικών, σπρωγμένος από μια αυταρχική μητέρα (Κριστίν Σκοτ Τόμας), προσπαθεί να εκδικηθεί τον άγριο θάνατο του αδερφού του και έρχεται σε σύγκρουση με ένα διεφθαρμένο αστυνομικό. Με σκηνές ωμότητας, που ορισμένοι βρήκαν αφόρητες, με ένα στιλιζάρισμα στη σκηνοθεσία, που κινείται ανάμεσα στις ταινίες του Ντέιβιντ Λιντς και στον Ταραντίνο, ο Ρεφν έφτιαξε μια ταινία που ξεπερνά τα όρια του αστυνομικού θρίλερ, και αγγίζει τα όρια της τραγωδίας.