Ένα από τα κλασικότερα προβλήματα των αεροσκαφών από τους αδελφούς Ράιτ μέχρι σήμερα ήταν ότι, γενικότερα, απαιτούσαν ομαλούς διαδρόμους για να απογειώνονται και να προσγειώνονται.
Ένα από τα κλασικότερα προβλήματα των αεροσκαφών από τους αδελφούς Ράιτ μέχρι σήμερα ήταν ότι, γενικότερα, απαιτούσαν ομαλούς διαδρόμους για να απογειώνονται και να προσγειώνονται.
Το «πρόβλημα» αυτό επιδεινώθηκε μετά την έλευση των αεριωθουμένων, τα οποία , λόγω υψηλοτέρων ταχυτήτων και κινητήρων τζετ, ήταν πιο «ευάλωτα» σε ανώμαλα εδάφη, καθώς υπήρχε και ο κίνδυνος απορρόφησης αντικειμένων, με καταστροφικές συνέπειες.
Η ελβετική Pilatus Aircraft κατασκευάζει αεροσκάφη από τη δεκαετία του 1940, ωστόσο το PC-24 είναι το πρώτο της τζετ. Το PC-24 κρατά κάποια χαρακτηριστικά του επιτυχημένου της ελικοφόρου PC-12, και αποτελεί ένα «κλασικό» επιχειρηματικό τζετ- συν το πλεονέκτημα ότι μπορεί να προσγειώνεται και να απογειώνεται από μικρούς και όχι ιδιαίτερα ομαλούς και «στρωμένους» διαδρόμους- ενώ παράλληλα μπορεί να μεταφέρει φορτία.
Σαν αεροσκάφος βρίσκεται κάπου στη «μεσαία» κατηγορία των ιδιωτικών τζετ (μεταξύ αυτών που μπορούν να μεταφέρουν 4-5 επιβάτες και αυτών με 12 και άνω). Οι κατασκευαστές του το χαρακτηρίζουν ως «super versatile jet» (το υπερ-πολύπλευρο τζετ), καθώς μπορεί να πιάσει μέγιστη ταχύτητα 786 χιλιομέτρων ανά ώρα και έχει εμβέλεια 3.200 χιλιομέτρων- πολύ καλές επιδόσεις για ένα αεροσκάφος της κατηγορίας των 6-8 επιβατών.
Ωστόσο, το βασικό του πλεονέκτημα είναι ότι, όπως τα ελικοφόρα της εταιρείας, μπορεί να απογειώνεται και να προσγειώνεται σε διαδρόμους που ουσιαστικά δεν είναι τίποτα παραπάνω από σχετικά ομαλούς χωματοδρόμους.
Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι η θέση των κινητήρων βρίσκεται αρκετά ψηλά σε σχέση με άλλα αεροσκάφη, οπότε μειώνεται το ενδεχόμενο απορρόφησης σκουπιδιών, χωμάτων κλπ. Όσον αφορά το μήκος του απαιτούμενου αεροδιαδρόμου, το αεροσκάφος χρειάζεται κάτι λιγότερο από 900 μέτρα για να απογειωθεί και μόλις 760 μέτρα για να προσγειωθεί.
Όσον αφορά τις χρήσεις του, πέρα από αυτήν του κλασικού «business» τζετ, εκτιμάται πως το PC-24 θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα και ως «ιπτάμενο ασθενοφόρο» (όπως το PC-12), χάρη στην ύπαρξη μίας μεγάλης θύρας για φορτία. Ήδη το πρωτότυπο βρίσκεται σε στάδιο κατασκευής, και η πρώτη πτήση αναμένεται μέσα στο επόμενο έτος.