Κοινωνία
Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013 15:08

Ενστάσεις της Ένωσης Φυσικών για τα θέματα των Πανελλαδικών

Ενστάσεις για τα θέματα της Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Πανελλαδικών Εξετάσεων διατυπώνει η Επιτροπή επίλυσης των θεμάτων της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.

Ενστάσεις για τα θέματα της Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Πανελλαδικών Εξετάσεων διατυπώνει η Επιτροπή επίλυσης των θεμάτων της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή της παρατηρεί πως τα θέματα κάλυπταν σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης, ήταν απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση.

Αναφέρει ακόμη πως τα περισσότερα ερωτήματα απαιτούσαν αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου εξέτασης.

Σημειώνει επίσης πως τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα  διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής, ενώ επισημαίνει πως προκλήθηκε σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους, εξαιτίας διευκρίνησης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την επιτροπή, η οποία, όπως λέει, θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, πράγμα που επιβάρυνε την συνολική απόδοση των υποψηφίων.  

Θετική η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων για τα θέματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας

Σε άλλο μήκος κύματος είναι ο σχολιασμός των θεμάτων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης από την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων. 

Σε ανακοίνωσή της επισημαίνει:

  • Σχετικά με το κείμενο, το απόσπασμα από τον «Κρητικό» του Διονυσίου Σολωμού περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη και προσφέρεται για επεξεργασία από τους μαθητές.
  • Σχετικά με τις ερωτήσεις, αυτές ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών, δεδομένου ότι στο σύνολό τους οι ζητούμενες απαντήσεις παρατίθενται ως σχόλια είτε στο διδακτικό βιβλίο είτε στο βιβλίο του καθηγητή και προσφέρουν ποικιλία επιλογών (σε σχέση με την επισήμανση εικόνων και σχημάτων λόγου). Ειδικά, επισημαίνεται ότι ο σχολιασμός των στίχων 56-57, που ζητείται στη Γ1 ερώτηση, αφορά τη δραματική κορύφωση του έργου και απαιτεί συνολική θεώρηση του κειμένου.

Σημειώνει επίσης πως όπως παρατίθεται το προς σύγκριση απόσπασμα από τη νουβέλα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη δεν δυσκολεύει τους διαγωνιζομένους στην αναζήτηση και τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών.

Σε σχέση με το αδίδακτο κείμενο, παράλληλα με τη βιβλιογραφική παραπομπή που σωστά δόθηκε, κρίνεται σκόπιμο να δίνεται και η χρονολογική ταυτότητα του κειμένου (α΄ δημοσίευση Νέα Εστία, 1940) προς αποφυγή αναχρονιστικών κρίσεων.

Συνέχεια των εξετάσεων την Παρασκευή

Οι εξετάσεις θα συνεχιστούν την Παρασκευή με τέσσερα ακόμη μαθήματα κατεύθυνσης: Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης, Χημεία – Βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Τεχνολογίας και Παραωγής) και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών).