Πολιτιστικά
Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013 17:51

Η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν στο Φεστιβάλ Καννών

Δεύτερη μέρα του 66ου Φεστιβάλ των Καννών, με τους φαν να μαζεύονται  - υπό βροχή -  κατά εκατοντάδες έξω από την είσοδο του Μεγάρου του Φεστιβάλ, για να δουν από κοντά τους αγαπημένους τους σταρ.

Δεύτερη μέρα του 66ου Φεστιβάλ των Καννών, με τους φαν να μαζεύονται –υπό βροχή -  κατά εκατοντάδες έξω από την είσοδο του Μεγάρου του Φεστιβάλ, για να δουν από κοντά τους αγαπημένους τους σταρ.

Με το θέμα της νεανικής πορνείας καταπιάνεται η γαλλική ταινία «Νέα και όμορφη» του Φρανσουά Οζόν, που είδαμε την πρώτη μέρα του διαγωνιστικού τμήματος. «Για μένα», ανέφερε στη συνέντευξη τύπου ο σκηνοθέτης της ταινίας «η εφηβική ηλικία είναι πάνω από όλα θέμα ορμονών. Για να αισθανθούμε βάζουμε το σώμα μας σε δοκιμασία, του κάνουμε επίθεση, για να το δοκιμάσουμε. Το θέμα της πορνείας βοηθά να τονίσουμε αυτή την πλευρά του, να προβάλουμε τα θέματα ταυτότητας και σεξουαλικότητας».

Αφήνοντας τα συμπεράσματα στον θεατή

Ο σκηνοθέτης επιχειρεί να καταγράψει, όσο το δυνατό πιο αντικειμενικά, το πορτρέτο της ηρωίδας του, χωρίς να κάνει την οποιαδήποτε κρίση, αφήνοντας τα συμπεράσματα στον ίδιο το θεατή. Η νεαρή Μαρίν Βακ που ερμηνεύει την 17χρονη φοιτήτρια από το Παρίσι αναφέρει για τον ρόλο της, «η Ιζαμπέλ δεν είναι καθόλου υποκρίτρια. Αντίθετα, είναι πιο έξυπνη από τις περισσότερες νέες της ηλικίας της και ξέρει να αναλαμβάνει τις ευθύνες της και να υποστηρίζει τις απόψεις της».
Εκτός από την ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα του Παρισιού που καταγράφει με την κάμερά του, ο Οζόν καταφέρνει να δημιουργήσει σταδιακά το πορτρέτο του 17χρονου κοριτσιού, να καταγράψει τις αντιδράσεις και την όλη συμπεριφορά της, τονίζοντας ταυτόχρονα τη μυστηριώδη πλευρά της.

Εικόνα ωμότητας και διαφθοράς

Κατώτερη των προσδοκιών αποδείχτηκε η δεύτερη ταινία του διαγωνιστικού τμήματος, «Έλι» του μεξικανού σκηνοθέτη Άματ Εσκαλάντε.
Η ταινία περιγράφει τη τραγική μοίρα μιας φτωχής οικογένειας που μπλέκεται άθελά της σε μια υπόθεση παράνομης διακίνησης ηρωίνης, με αποτέλεσμα τη δολοφονία του πατέρα, το βασανισμό του μεγαλύτερου γιού και το βιασμό της μικρής αδερφής του. Ο σκηνοθέτης βρίσκει την ευκαιρία να δώσει μιαν εικόνα της ωμότητας και της διαφθοράς που επικρατεί στην κοινωνία, ενώ η εμμονή του σε δυνατές σκηνές βασανιστηρίων ξεπερνά τα όρια.