Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στον αγώνα της Βαρκελώνης.
Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στον αγώνα της Βαρκελώνης. Ο Ισπανός διπλασίασε φέτος τις νίκες του, μετά την Κίνα και πλησίασε ακόμη περισσότερο τον πρωτοπόρο στη γενική κατάταξη Σεμπάστιαν Φέτελ.
Σε έναν αγώνα όπου η στρατηγική έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο, η Ferrari παρά το γεγονός ότι προτίμησε να κάνει ένα πιτστόπ (τέσσερα στο σύνολο) περισσότερο, ακολουθώντας κατά γράμμα όσα είχαν σκεφτεί τα στελέχη της, είδε τον Αλόνσο να παίρνει μία πολύτιμη νίκη μέσα στην πατρίδα του.
Χιλιάδες Ισπανοί πανηγύρισαν την επιτυχία του συμπατριώτη τους που κατάφερε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, μέσα στην πατρίδα του, για πρώτη φορά μετά το 2006 (όταν βρισκόταν στη Renault). Αυτή ήταν η 32η καρό σημαία για τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή που έγινε ο πρώτος πιλότος μετά από 23 χρόνια, ο οποίος κερδίζει στην πίστα της Καταλούνια, χωρίς να έχει εκκινήσει σε μία από τις τρεις πρώτες θέσεις του γκριντ.
Τα πανηγύρια για τη Ferrari συνεχίστηκαν με την τρίτη θέση του μαχητικού σήμερα Φελίπε Μάσα. 1-3 λοιπόν για τη Scuderia που χρειαζόταν αυτή την τονωτική ένεση μετά τα προβλήματα αξιοπιστίας που παρουσίασε στο προηγούμενο GP. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο μονοθέσια της Ferrari ξεκίνησαν τον αγώνα από την πέμπτη και ένατη θέση, αντίστοιχα.
Σημαντική επιτυχία το σημερινό για τον Μάσα, ο οποίος είχε ανάγκη μία παρουσία (την πρώτη φετινή) στο βάθρο. Ο Βραζιλιάνος προσπάθησε να κυνηγήσει στο τέλος τον πεισματάρη Κίμι Ραϊκόνεν, αλλά τα φθαρμένα του ελαστικά δεν του το επέτρεψαν.
Ο πιλότος της Lotus ακολουθώντας στρατηγική ενός πιτστόπ λιγότερου (τρία στο σύνολο) και με σωστή διαχείριση των ελαστικών του, ανέβηκε για τέταρτη φορά στο βάθρο των νικητών σε πέντε αγώνες.
Εξαιρετική εμφάνιση για τον Φινλανδό που λάμπει πραγματικά στην πίστα και βρίσκεται στο κυνήγι του φετινού τίτλου. Μην ξεχνάμε ότι με τη δεύτερη θέση στην πίστα της Καταλούνια, έφτασε τον Φέτελ στους τέσσερις βαθμούς στη γενική κατάταξη.
Η Red Bull έμοιαζε σήμερα ανίκανη να ακολουθήσει το ρυθμό των Ferrari και Lotus. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ προσπάθησε μέχρι σχεδόν το 1/3 του αγώνα να κυνηγήσει τους Αλόνσο και Ραϊκόνεν, αλλά δεν τα κατάφερε. Η RB9 φάνηκε να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τα ελαστικά της Pirelli. Αυτό το κατάλαβαν και οι άνθρωποί της, για αυτό αποφάσισαν να ολοκληρώσουν τον αγώνα με τις λιγότερες δυνατές βαθμολογικές απώλειες.
Ετσι, ο Φέτελ παρέμεινε στην τέταρτη θέση με τον Γουέμπερ να τον ακολουθεί. Είναι η δεύτερη φορά φέτος που ο Γερμανός έμεινε εκτός βάθρου και θα πάει τώρα στο Μονακό έχοντας προβάδισμα μόλις τεσσάρων βαθμών από τον δεύτερο στη γενική κατάταξη Ραϊκόνεν και 17 από τον τρίτο Αλόνσο.
Για τον Γουέμπερ που έδωσε μάχες στην πίστα, η πέμπτη θέση ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να κάνει, όταν μετά την κακή εκκίνηση, έπεσε δωδέκατος.
Η Mercedes για ένα ακόμη GP απογοήτευσε καθώς έδειχνε αδύναμη. Τόσο ο poleman Ρόζμπεργκ όσο και ο δεύτερος στο γκριντ Χάμιλτον, έχασαν πολλές μάχες κατά τη διάρκεια του αγώνα. Χαρακτηριστική ήταν η απογοήτευση του Χάμιλτον όταν ενημέρωσε στα μισά της διαδικασίας τους ανθρώπους της ομάδας, ότι μέχρι και η Williams τον προσπέρασε. Ηταν εμφανές ότι τα »ασημένια βέλη», παρά το γεγονός ότι έχουν ένα δυνατό μονοθέσιο, στερούνταν ρυθμού κατά τη διάρκεια των 66 γύρων και αντιμετώπιζαν πρόβλημα στη διαχείριση των ελαστικών
Ο Νίκο Ρόζμπεργκ έσωσε ωστόσο την παρτίδα για τη Mercedes τερματίζοντας έκτος, μετά από μάχη που έδωσε με τον Πολ ντι Ρέστα. Ο Σκωτσέζος κυνήγησε αρκετά τον Γερμανό, προσφέροντας θέαμα στους χιλιάδες θεατές που είχαν κατακλύσει την πίστα, αλλά δεν κατάφερε στο τέλος να τον περάσει. Αρκέστηκε έτσι στην έβδομη θέση.
Η McLaren, θα πρέπει να είναι ευχαριστημένη αφού είδε τους Μπάτον και Πέρεθ να τερματίζουν όγδοος και ένατος αντίστοιχα. Η επίδοση του Βρετανού είναι αξιομνημόνευτη καθώς ξεκίνησε τον αγώνα 17ος, αλλά με τη σωστή διαχείριση των ελαστικών και τη στρατηγική των τριών πιστόπ (έναντι τεσσάρων του teammate του), μπόρεσε να κερδίσει αρκετές θέσεις.
Αξιόλογος ήταν σήμερα και ο Ντανιέλ Ρικιάρντο που έδωσε αρκετές μάχες. Η Toro Rosso έδειχνε όλο το τριήμερο ότι θα βρίσκεται μεταξύ της βαθμολογούμενης δεκάδας. Ο νεαρός πιλότος τερμάτισε δέκατος, τη στιγμή που ο teammate του Βερνιέ εγκατέλειψε μετά τη σύγκρουση μέσα στα πιτς με τον Χούλκενμπεργκ.
Στη λίστα όσων δε συνέχισαν τον αγώνα προστέθηκαν ο Ρομάν Γκροσεάν από πρόβλημα στην ανάρτηση και ο Γκιέντο Φαν Ντερ Γκάρντε όταν έχασε τον τροχό της Caterham.
Θετική ήταν η εμφάνιση του Εστεμπάν Γκουτιέρεζ που τερμάτισε ενδέκατος όταν ο teammate του Χούλκενμπεργκ έμεινε 15ος. Ο «ρούκι» της Sauber πίεσε όσο μπορούσε τον Ρικιάρντο, χωρίς όμως να καταφέρει να μπει στην πρώτη δεκάδα.
Ο Λιούις Χάμιλτον δεν βρέθηκε σε καλή ημέρα, χάνοντας αρκετές θέσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα. Κατέληξε δωδέκατος έχοντας πίσω του τον Αντριαν Σούτιλ.
Ο περυσινός νικητής Παστόρ Μαλντονάντο έμεινε πολύ πίσω (14ος) με τον Μπότας να είναι 16ος, σε μία ακόμη άσχημη εμφάνιση της Williams.
Στη μάχη των «αδύναμων» η Caterham χάρη στις αναβαθμίσεις που ετοίμασε, επικράτησε της Marussia με τον Πικ να τερματίζει μπροστά από τους Μπιανκί και Τσίλτον.
Η βαθμολογία μετά και το Ισπανικό GP έχει ως εξής: Φέτελ 89, Ραϊκόνεν 85 και Αλόνσο 72. Ο επόμενος αγώνας είναι στις 24-26 Μαΐου στο κοσμοπολίτικό Μονακό.