Αθλητικά
Σάββατο, 04 Μαΐου 2013 16:02

WRC: Ο Λεμπ στην κορυφή

Η δεύτερη ημέρα του ράλι Αργεντινής επεφύλαξε εκπλήξεις για τους αγωνιζόμενους, για κάποιους δυσάρεστες και για άλλους ευχάριστες. 

Η δεύτερη ημέρα του ράλι Αργεντινής επεφύλαξε εκπλήξεις για τους αγωνιζόμενους, για κάποιους δυσάρεστες και για άλλους ευχάριστες. Εκείνος πάντως που… γέλασε τελευταίος ήταν ο Σεμπάστιαν Λεμπ καθώς όχι μόνο ανέβηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης αλλά κατάφερε να διευρύνει στο τέλος της ημέρας τη διαφορά του από τον δεύτερο Οζιέ στα 39,8 δευτερόλεπτα.

Παρά το λάθος του στην έκτη ειδική διαδρομή και πρώτη της ημέρας να γλυστρίσει, λόγω της λάσπης, στο τέλος ενός γρήγορου κομματιού, ο γάλλος πολυνίκης δεν το έβαλε κάτω και εκμεταλλευόμενος τις ατυχίες του Οζιέ, ανέβηκε στην πρώτη θέση από την έβδομη ΕΔ και έπειτα.

Η ημέρα ξεκίνησε με τους πάντες να αναμένουν έναν γαλλικό εμφύλιο καθώς Οζιέ και Λεμπ βρίσκονταν στις δύο πρώτες θέσεις και το σίγουρο ήταν πως θα μάχονταν για την πρωτιά. Η δυνατή βροχή που είχε πέσει το βράδυ, είχε ως αποτέλεσμα το πρώτο πέρασμα από τη Sanata Rosa, να γίνει μέσα σε λάσπη.  Ο Οζιέ κατάφερε να κερδίσει τον συμπατριώτη του με μόλις 1,4 δευτ. διαφορά, αυξάνοντας τη μεταξύ τους απόσταση στη γενική κατάταξη. Ηδη, ο οδηγός της VW μετρούσε πλέον πέντε νίκες σε έξι ΕΔ.

Η τύχη του όμως, κάπου εκεί σταμάτησε καθώς στη συνέχεια του ήρθαν όλα ανάποδα.  Στην έβδομη ειδική υπέπεσε σε λάθος καθώς δεν κατάφερε να στρίψει σε μία κλειστή στροφή με αποτέλεσμα να πάει ευθεία, λόγω υποστροφής. Ετσι, επέστρεψε στην ειδική με την όπισθεν, χάνοντας σχεδόν 40 δευτερόλεπτα. Μετά από αυτό εκθρονίστηκε από την κορυφή της γενικής κατάταξης, πέφτοντας μόλις τρίτος.

Την ατυχία του Γάλλου εκμεταλλεύτηκαν τα δύο πληρώματα της εργοστασιακής ομάδας της Citroen με τους Λεμπ και Χίρβονεν να ανεβαίνουν στις δύο πρώτες θέσεις.

Τα… βάσανα του Οζιέ δε σταμάτησαν όμως εδώ καθώς στην επόμενη ειδική, το δεύτερο πέρασμα από τη Santa Rosa, ο Γάλλος είχε ένα κλατάρισμα στο εμπρός αριστερό ελαστικό και έχασε κάποια δευτερόλεπτα. Το Polo R WRC του, περίπου επτά χιλιόμετρα πριν το τέλος της ειδικής, χτύπησε σε μία από τις πολλές πέτρες που είχαν βγει στην επιφάνεια μετά το πρωϊνό πέρασμα από τη Santa Rosa. Κάπου εκεί ο οδηγός της VW κατάλαβε ότι η δεύτερη ημέρα του αγώνα σίγουρα δεν ήταν από τις καλύτερές του και αποφάσισε να κινηθεί πιο προσεκτικά, χωρίς να διακινδυνεύσει μια πιθανή εγκατάλειψη.

Η απόφασή του αυτή έφερε αποτέλεσμα, αφού οι ατυχίες «χτύπησαν» κι άλλους οδηγούς με το… Οσκαρ να πηγαίνει σίγουρα στον Μίκο Χίρβονεν. Η τύχη του γύρισε την πλάτη από την όγδοη ΕΔ όταν είχε ένα κλατάρισμα που του στοίχισε σε χρόνο 35 δευτ. και τον έριξε στην τρίτη θέση. Ο Γολγοθάς του όμως δεν είχε τελειώσει αφού στην ένατη ΕΔ ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά του DS3 WRC του στοίχισε περίπου έξι λεπτά, ρίχνοντάς τον στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης. Ετσι, κάθε ελπίδα του Φινλανδού για μία θέση στο βάθρο στην Αργεντινή εξανεμίστηκε.

Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τα… δεινά του Χίρβονεν. Ετσι, όταν έμαθε στην ένατη ΕΔ ότι ο οδηγός της Citroen είχε πρόβλημα, προσπάθησε να πιέσει για να πετύχει καλύτερο χρόνο. Γρήγορα, όμως, κι αυτός δεν άργησε να γευτεί λίγη από την ατυχία του Χίρβονεν καθώς είχε ένα κλατάρισμα. Το Polo του προσγειώθηκε μετά από άλμα πολύ δυνατά σε μία μεγάλη τρύπα, με αποτέλεσμα να κλατάρει ένα από τα ελαστικά. Ο Λάτβαλα χρειάστηκε να το αλλάξει μέσα στην ειδική και να χάσει περίπου δύο λεπτά. Το περιστατικό αυτό δεν του στοίχισε ωστόσο την τέταρτη θέση στη γενική κατάταξη.

Θα έλεγε κανείς ότι ο πιο ευνοούμενος από όλες τις παραπάνω ατυχίες ήταν ο Ευγκένι Νόβικοφ. Ο νεαρός ρώσος χάρη στη συντηρητική στρατηγική που ακολουθεί σκαρφάλωσε στην τρίτη θέση της γενικής και θα προσπαθήσει να τη διατηρήσει μέχρι το τέλος. Αν τα καταφέρει, θα είναι η πρώτη του φετινή παρουσία στο βάθρο.

Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο Τιερί Νουβίλ, σε ένα μοναχικό αγώνα αφού απέχει 38,1 δευτ. από τον τέταρτο Λάτβαλα και περισσότερο από τρία λεπτά από τον έκτο και ταλαιπωρημένο Χίρβονεν.

Ακολουθεί ο Μαντς Οστμπεργκ με αναπτερωμένο το ηθικό μετά την νίκη του στην έβδομη ειδική διαδρομή. Πίσω του ο Μάρτιν Πρόκοπ που είχε μια ήσυχη ημέρα σε σχέση με χθες.

Στη λίστα των ταλαιπωρημένων προστέθηκε το απόγευμα και ο Αντρέας Μίκελσεν όταν εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση. Την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Ντάνι Σορντό.

Ο αγώνας ολοκληρώνεται με πέντε ακόμη ειδικές διαδρομές, μαζί  με την Power Stage. Αν δεν αλλάξει κάτι στην κορυφή, μόλις 77,92 χλμ. χωρίζουν τον Σεμπάστιαν Λεμπ από την όγδοη συνεχόμενη νίκη του στην Αργεντινή.