Τις ματιές που ρίχνουν οι καταναλωτές στα προϊόντα στις βιτρίνες και τα ράφια των καταστημάτων φιλοδοξεί να αξιοποιήσει για διαφημιστικούς σκοπούς ομάδα του Ινστιτούτου Πληροφορικής Μαξ Πλανκ στη Γερμανία.
Τις ματιές που ρίχνουν οι καταναλωτές στα προϊόντα στις βιτρίνες και τα ράφια των καταστημάτων φιλοδοξεί να αξιοποιήσει για διαφημιστικούς σκοπούς ομάδα του Ινστιτούτου Πληροφορικής Μαξ Πλανκ στη Γερμανία.
Το SideWays αποτελεί ένα πρωτότυπο σύστημα, το οποίο χρησιμοποιεί μία κατά τα άλλα συμβατική βιντεοκάμερα, η οποία εξυπηρετεί τους σκοπούς ενός προγράμματος υπολογιστή. Το πρόγραμμα παρακολουθεί την κίνηση των ματιών, παρατηρώντας τις κινήσεις στα άκρα τους, και το πού βρίσκονται σε σχέση με το πρόσωπο του περαστικού, «αντιλαμβανόμενο» πού στρέφει το βλέμμα του ο περαστικός. Τα εν λόγω δεδομένα θα αξιοποιούνται από τους καταστηματάρχες για την προβολή σχετικών διαφημιστικών μηνυμάτων σε οθόνες.
Σε δοκιμές που έγιναν, το SideWays ήταν σε θέση να «αντιληφθεί» το βλέμμα μέχρι και 14 ατόμων, διαφόρων αναστημάτων, ηλικιών και χρώματος ματιών- και αυτό είναι το κύριο πλεονέκτημά του σε σχέση με άλλες συσκευές παρακολούθησης βλέμματος, οι οποίες χρειάζονται ειδικές ρυθμίσεις για να μπορέσουν να λειτουργήσουν με βλέμματα άνω του ενός ατόμων, καθώς συνήθως «προσαρμόζονται» στα «δεδομένα» ενός προσώπου, και απαιτούνται επεμβάσεις για να μπορούν να «καταλάβουν» και άλλα.
Οι δημιουργοί του οραματίζονται ένα σύστημα το οποίο θα χρησιμοποιείται σε διαδραστικές διαφημιστικές οθόνες, ανοίγοντας ενδεχομένως το δρόμο στο μέλλον για «υβριδικές» οθόνες αφής/ όρασης, ή ακόμα και για εξελιγμένα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Το επόμενο «βήμα» είναι το SideWays να αναπτυχθεί έτσι ώστε να μπορεί να παρακολουθεί τα βλέμματα πολλών ατόμων ταυτόχρονα.
Ωστόσο, ένα δύσκολο «πρόβλημα» για το σύστημα είναι οι άνθρωποι που φορούν γυαλιά, καθώς οι αντανακλάσεις «μπερδεύουν» το πρόγραμμα. Παρόλα αυτά, εκτιμάται πως ενδεχομένως αυτό να μπορεί να λυθεί μέσω της χρήσης κάμερας υψηλότερης ανάλυσης.