Πολιτιστικά
Τρίτη, 30 Απριλίου 2013 10:30

Δημοπρατείται προτομή της μούσας του Αλμπέρτο Τζιακομέτι

Μια προτομή του ελβετού καλλιτέχνη Αλμπέρτο Τζιακομέτι, που απεικονίζει την Καρολίν, την τελευταία μούσα του, θα δημοπρατηθεί στις 13 Ιουνίου στην Λουκέρνη (κεντρική Ελβετία), με αρχική εκτίμηση για το έργο αυτό 2,5 έως 4,1 εκατομμύρια ευρώ.

Μια προτομή του ελβετού καλλιτέχνη Αλμπέρτο Τζιακομέτι, που απεικονίζει την Καρολίν, την τελευταία μούσα του, θα δημοπρατηθεί στις 13 Ιουνίου στην Λουκέρνη (κεντρική Ελβετία), με αρχική εκτίμηση για το έργο αυτό 2,5 έως 4,1 εκατομμύρια ευρώ.
Η προτομή σε πατιναρισμένο χαλκό, με ύψος 48 εκατοστά, πωλείται από έναν ελβετό συλλέκτη, όπως ανακοίνωσε η γκαλερί «Fischer» της Λουκέρνης, που οργανώνει την πώληση.

Ο Τζιακομέτι συνάντησε την «Καρολίν» το 1958, όταν εκείνη ήταν 20 ετών και εκείνος 57. Διατήρησαν τη σχέση  τους έως το θάνατο του καλλιτέχνη, το 1966. Το χάλκινο έργο έχει αλλάξει χέρια πολλές φορές. Η τελευταία φορά που εμφανίστηκε στην αγορά έργων τέχνης ήταν το 1995, όταν πουλήθηκε από τον οίκο Sotheby's στη Νέα Υόρκη, στο ποσό των 320.000 δολαρίων, στον σημερινό του ιδιοκτήτη.
Έργα του Αλμπέρτο Τζιακομέτι (1901-1966) συγκαταλέγονται στα πιο ακριβά γλυπτά του κόσμου. Ένα χάλκινο γλυπτό του με τίτλο «ο άνθρωπος που βαδίζει 1», πουλήθηκε σε δημοπρασία στο Λονδίνο το 2010 στην τιμή ρεκόρ των 104,3 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Ελβετός γλύπτης και ζωγράφος - που από το 1922 και μετά εγκαταστάθηκε στο Παρίσι - ανήκει στους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα. Το έργο του χαρακτηρίζεται από στοιχεία του κυβισμού, του σουρεαλισμού και των φιλοσοφικών αναζητήσεων του υπαρξισμού και της ανθρώπινης φύσης.

Την μεταπολεμική περίοδο δημιούργησε τα πιο γνωστά έργα του. Τα πολύ μεγάλα και λεπτά αγάλματα ενσωμάτωσαν μια νέα εμπειρία του Τζιακομέτι: την διαφορά που αναγνώρισε ανάμεσα στην μέχρι τότε οπτική του ίδιου και αυτής του κινηματογράφου και της φωτογραφίας. Μέσω της υποκειμενικής οπτικής εμπειρίας δημιούργησε την πλαστική απεικόνιση όχι ως σωματική απομίμηση, αλλά ως φαντασιακή εικόνα σε έναν ταυτόχρονα πραγματικό και φαντασιακό, απτό αλλά και μη προσβάσιμο χώρο.