Είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, και, συνεπώς, κατέχει τη «μερίδα του λέοντος» όσον αφορά τις εισαγωγές και εξαγωγές της ηπείρου. Όπως είναι φυσικό, οι διαχειριστές του δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις προοπτικές του στο μέλλον: σύμφωνα με δημοσίευμα του Popular Science, η Αρχή του Λιμανιού του Ρότερνταμ ενέκρινε πρόγραμμα ύψους 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη μετατροπή του στο πιο τεχνολογικά εξελιγμένο λιμάνι του κόσμου.
Είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, και, συνεπώς, κατέχει τη «μερίδα του λέοντος» όσον αφορά τις εισαγωγές και εξαγωγές της ηπείρου. Όπως είναι φυσικό, οι διαχειριστές του δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις προοπτικές του στο μέλλον: σύμφωνα με δημοσίευμα του Popular Science, η Αρχή του Λιμανιού του Ρότερνταμ ενέκρινε πρόγραμμα ύψους 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη μετατροπή του στο πιο τεχνολογικά εξελιγμένο λιμάνι του κόσμου.
Ετησίως, από το λιμάνι περνούν 34.000 πλοία και 12.000.000 κοντέινερ, ωστόσο το νέο λιμάνι – Maasvlakte 2- το 2035 αναμένεται να έχει ανεβάσει αυτό τον αριθμό στα 32.000.000.
Καθώς δεν υπάρχει χώρος για επέκταση, μία έκταση ωκεανού τεσσάρων τετραγωνικών μιλίων θα αξιοποιηθεί για τους σκοπούς του Maasvlakte 2. Οι νέες εγκαταστάσεις θα περιέχουν αυτόματα οχήματα μεταφοράς κοντέινερ, που αντί για κινητήρες ντίζελ θα κινούνται με μπαταρίες και θα διαθέτει αποβάθρες μεγάλου βάθους, ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν τεραστίων διαστάσεων πλοία, τα οποία δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμα. Επί της παρούσης, έχει αρχίσει η ρίψη άμμου από άλλα σημεία του ωκεανού στην περιοχή, με το πρώτο τέρμιναλ να αναμένεται να αρχίσει τη λειτουργία του το επόμενο έτος.
Τα σημερινά τέρμιναλ μετακινούν μέχρι 30 κοντέινερ την ώρα. Το Maasvlakte 2 θα έχει 50% βελτιωμένες επιδόσεις, σε μεγάλο βαθμό χάρη στον τηλεχειρισμό των γερανών και τα αυτοματοποιημένα οχήματα, τα οποία θα μπορούν να ξεφορτώνονται μόνα τους και να λειτουργούν ασταμάτητα, καθώς μετά από οκτάωρες βάρδιες θα μεταβαίνουν σε ειδικούς σταθμούς όπου η μπαταρία (βάρους 13 τόννων) θα μπαίνει προς φόρτιση και θα τοποθετείται καινούρια.
Τα πλοία τα οποία θα μπορεί να εξυπηρετεί το λιμάνι θα είναι μεγαλύτερα από το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ που υπάρχει σήμερα, το CMA CGM Marco Polo, το οποίο είναι με τη σειρά του πιο μεγάλο από αεροπλανοφόρο. Για να εξυπηρετηθούν τέτοιοι κολοσσοί, θα απαιτείται μεγάλο βάθος, και το Maasvlakte 2 θα έχει προβλήτες βάθους 18 μέτρων, για την εξυπηρέτηση πλοίων μεταφοράς 18.000 και παραπάνω κοντέινερ.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στον «πράσινο» προσανατολισμό του λιμανιού, καθώς η κύρια ηλεκτροδότηση θα προέρχεται από ανεμοτουρμπίνες και σταθμούς βιομάζας.