Μερικές εβδομάδες μετά από τη δημοσιοποίηση προσχεδίου έκθεσης του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, σύμφωνα με το οποίο η κατασκευή του αμφιλεγόμενου αγωγού Keystone XL θα είχε ελάχιστες επιπτώσεις για το περιβάλλον, η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) θέτει ανοιχτά υπό αμφισβήτηση τα συμπεράσματα του υπουργείου.
Μερικές εβδομάδες μετά από τη δημοσιοποίηση προσχεδίου έκθεσης του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, σύμφωνα με το οποίο η κατασκευή του αμφιλεγόμενου αγωγού Keystone XL θα είχε ελάχιστες επιπτώσεις για το περιβάλλον, η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) θέτει ανοιχτά υπό αμφισβήτηση τα συμπεράσματα του υπουργείου.
Σε επιστολή της αναφέρει ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να τεκμηριώνουν τα κεντρικά ευρήματα αναφορικά με τις εκπομπές, την ασφάλεια και τις προτάσεις για εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς του πετρελαίου.
Ο αγωγός, ο οποίος θα στοιχίσει 7 δισεκατομμύρια δολάρια, θα μεταφέρει περίπου 830.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα από την πετρελαιοφόρο άμμο της Αλμπέρτα, στον Καναδά, στα διυλιστήρια του Κόλπου του Μεξικού. Ο αμερικανός πρόεδρος δέχεται έντονες πιέσεις να εγκρίνει την υλοποίησή του, όμως περιβαλλοντικές οργανώσεις και πολίτες που ανησυχούν για πιθανές επιπτώσεις αντιδρούν.
Στην επιστολή της προς το υπουργείο Εξωτερικών, η EPA διατυπώνει «περιβαλλοντικές ενστάσεις» στο προσχέδιο της έκθεσης, οι οποίες περιπλέκουν την υπόθεση καθώς θα μπορούσαν να αποτελέσουν τροχοπέδη στην υλοποίηση του σχεδίου. Χαρακτηρίζοντας την πρώτη αξιολόγηση «ανεπαρκή», επισημαίνει την ανάγκη λεπτομερέστερης εξέτασης των σχεδίων προτού ληφθεί η τελική απόφαση.
«Το αργό πετρέλαιο της πετρελαιοφόρου άμμου έχει πολύ υψηλότερη ένταση [αερίων θερμοκηπίου] σε σχέση με άλλα αργά και, κατά συνέπεια, δυνητικά μεγαλύτερες επιπτώσεις», αναφέρει μεταξύ άλλων η υπηρεσία. «Οι εκπομπές κύκλου ζωής από το πετρέλαιο της πετρελαιοφόρου άμμου ενδέχεται να είναι έως και 81% περισσότερες σε σχέση με του πετρελαίου που διυλίζεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.»
Εκπρόσωπος της TransCanada, διαχειρίστριας του αγωγού, αρνήθηκε να σχολιάσει τις ενστάσεις της EPA, λέγοντας ότι δεν έχει δει την επιστολή.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις, ωστόσο, χαιρέτισαν την παρέμβαση. «Η επιστολή της EPA δείχνει ότι, παρά τις πολλαπλές προσπάθειες, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ είναι ανίκανο να αναλύσει επαρκώς τις συνέπειες αυτού του καταστροφικού και αχρείαστου έργου στο κλίμα, την άγρια ζωή, το καθαρό νερό ή την ασφάλεια», σχολίασε ο Τζιμ Μέρφι από την αμερικανική Εθνική Ομοσπονδία Άγριας Ζωής. «Ο πρόεδρος Ομπάμα έχει στα χέρια του αρκετές πληροφορίες για να αποφασίσει ότι ο αγωγός Keystone XL δεν είναι προς το εθνικό συμφέρον και θα πρέπει να τον απορρίψει.»
Σημειώνεται ότι η έγκριση του υπουργείου Εξωτερικών είναι απαραίτητη, καθώς ο αγωγός θα διασχίζει τα αμερικανικά σύνορα. Ο Μπαράκ Ομπάμα δήλωσε πρόσφατα ότι, στη σκιά διαφωνιών, θα λάβει ο ίδιος την τελική απόφαση έως το ερχόμενο καλοκαίρι.