Την ανάγκη συντονισμού προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων, που, όπως είπε παίρνει πλέον εθνικές διαστάσεις, υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κατά τη σημερινή του συνάντηση με τα μέλη της διυπουργικής επιτροπής για την οδική ασφάλεια.
Την ανάγκη συντονισμού προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα των τροχαίων αστυχημάτων, που, όπως είπε παίρνει πλέον εθνικές διαστάσεις, υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κατά τη σημερινή του συνάντηση με τα μέλη της διυπουργικής επιτροπής για την οδική ασφάλεια.
«Είναι εντυπωσιακό ότι το 2012 έχουμε 984 νεκρούς και 1422 τραυματίες, οι περισσότεροι από τους οποίους ανάπηροι. Δεν μπορεί να σηκώσει η πατρίδα μας τέτοιο βάρος και τέτοιες απώλειες σε αίμα. Πρέπει κάτι να κάνουμε», επεσήμανε ο κ. Παπούλιας.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκης ανέφερε πως για τους ανθρώπους κάτω των 45 ετών τα τροχαία δυστυχήματα είναι η σημαντικότερη αιτία θανάτου. Για το λόγο αυτό, όπως είπε, «είναι αναγκαίο να επιταχύνουμε τις κινήσεις μας και να τις συντονίσουμε ακόμη περισσότερο».
Στο στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας για τη δεκαετία 2011-2020 αναφέρθηκε με τη σειρά του ο καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γέωργιος Κανελλαϊδης.
Όπως είπε ο κ. Κανελλαϊδης στόχος του σχεδίου είναι η μείωση κατά 50% των νεκρών από το 2010 μέχρι το 2020, αλλά βασική επιδίωξη είναι η ανάπτυξη της παιδείας της οδικής ασφάλειας.
«Τα τροχαία ατυχήματα δεν αντιμετωπίζονται μόνο με την τροχαία. Αντιμετωπίζονται με έναν συντονισμό όλων των υπουργείων. Μόνο με έναν συντονισμό μπορεί να εφαρμοστεί μία ολοκληρωμένη πολιτική, η οποία θα έχει διαχρονικότητα και θα έχει αποτελεσματική παρακολούθηση και αξιολόγηση στο τέλος των προσπαθειών που θα γίνουν στο στρατηγικό σχέδιο», επεσήμανε.
Ειδικότερα κατά τη διάρκεια της Διυπουργικής αποφασίστηκε πως το υπουργείο Ανάπτυξης θα προχωρήσει στις εξής δράσεις:
- Εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας (2011-2020) με στόχο τη μείωση των νεκρών από τροχαία κατά 50%, μέχρι το 2020.
- Πλήρης στελέχωση, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, της γραμματείας της Διϋπουργικής Επιτροπής με εξειδικευμένα στελέχη των συναρμόδιων υπουργείων η οποία θα επικουρεί τη Διυπουργική.
- Ολοκλήρωση μελετών οδικής ασφάλειας ανά νομό με ευθύνη του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών και προώθηση των μέτρων που θα προκύψουν από αυτές.
- Ενημερωτικές εκστρατείες στα μέσα μαζικής ενημέρωσης για την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα οδικής ασφάλειας.
- Κατάρτιση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης σε θέματα οδικής ασφάλειας (συνεργασία υπουργείου Ανάπτυξης και Περιφερειών της χώρας).
Από την πλευρά του το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, στο πλαίσιο του νέου ρόλου της ΕΛ.ΑΣ., θα ενισχύσει την παρουσία αστυνομικών ιδιαίτερα στα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου.
Το υπουργείο Εσωτερικών θα συντονίσει την περαιτέρω συνεργασία του με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίηση των σχετικών δράσεων για περιορισμό των ατυχημάτων.
Το υπουργείο Παιδείας θα εφαρμόσει την εβδομάδα κυκλοφοριακής αγωγής σε σχολεία σε συνεργασία με τους Δήμους και τη συστηματική χρήση των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής. Αλλά και τακτική ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ένταξη βασικών αρχών κυκλοφοριακής αγωγής στην βασική εκπαίδευση όλων των παιδαγωγικών τμημάτων και «καθηγητικών» σχολών των ΑΕΙ.
Τέλος το υπουργείο Υγείας θέτει σε ετοιμότητα τα τμήματα επειγόντων περιστατικών των μονάδων του ΕΚΑΒ και του ΕΚΕΠΥ για την παροχή βοήθειας όποτε χρειάζεται.