Το Κρατικό Θέατρο του Άουγκσμπουργκ, κάλεσε την Κατερίνα Ευαγγελάτου να σκηνοθετήσει την ετήσια παραγωγή έργου του Μπέρτολτ Μπρεχτ για την σεζόν 2013/2014.
Το Κρατικό Θέατρο του Άουγκσμπουργκ, κάλεσε την Κατερίνα Ευαγγελάτου να σκηνοθετήσει την ετήσια παραγωγή έργου του Μπέρτολτ Μπρεχτ για την σεζόν 2013/2014.
Το Άουγκσμπουργκ είναι η γενέτειρα του Μπρεχτ και κάθε χρόνο ανεβάζει μία νέα παραγωγή έργου του μεγάλου συγγραφέα. Για φέτος, το έργο που είχε επιλεγεί από την διεύθυνση του θεάτρου ήταν «Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν» και αναζητείτο ο σκηνοθέτης.
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου μόλις επέστρεψε από το Άουγκσμπουργκ, όπου συναντήθηκε με τους ηθοποιούς και τη διεύθυνση του θεάτρου.
Πρόκειται για νέα σκηνοθεσία - εκδοχή της ελληνίδας δημιουργού πάνω στο έργο που ανέβασε φέτος με μεγάλη επιτυχία στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση (εκτέλεση παραγωγής: Polyplanity Productions).
Στην παράσταση στο Άουγκσμπουργκ θα συμμετάσχουν μόνο γερμανοί ηθοποιοί και συντελεστές ενώ η πρεμιέρα θα δοθεί τον Φεβρουάριο του 2014 στην κεντρική σκηνή του θεάτρου (χωρητικότητας 1000 θεατών), που χτίστηκε το 1876 και ανακαινίστηκε το 1956. Η παράσταση θα συμμετάσχει και στο Διεθνές Φεστιβάλ Μπρεχτ το οποίο θα λάβει χώρα τον Φεβρουάριο του 2014 στo Άουγκσμπουργκ.
Το έργο
Στον «Καλό άνθρωπο του Σετσουάν» (έργο γραμμένο την περίοδο 1930-1941, κατά τη διάρκεια της εξορίας του Μπρεχτ στην Δανία, την Σουηδία και την Φινλανδία), τρεις θεοί έρχονται στη γη με σκοπό να βρουν αρκετούς καλούς ανθρώπους που να ζουν με αξιοπρέπεια ώστε να δικαιολογήσουν την θεϊκή ύπαρξή τους και να διατηρηθεί ο κόσμος ως έχει. Μετά από πολλές δυσκολίες, εντοπίζουν τον μοναδικό καλό άνθρωπο στη Γη: μια πόρνη στην επαρχία Σετσουάν της Κίνας, την Σεν Τε. Οι θεοί την ανταμείβουν με ένα αξιοπρεπές χρηματικό ποσό κι εκείνη ανοίγει ένα μικρό καπνοπωλείο. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τους συμπολίτες της που την εκμεταλλεύονται, η Σεν Τε εφευρίσκει ένα alter ego, έναν υποτιθέμενο εξάδελφο, τον σκληρό Σούι Τα, παίρνοντας τη μορφή του όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν. Πόσο καιρό, όμως, θα αντέξει να παίζει αυτόν το διπλό ρόλο;
Δεν πρόκειται για διδακτικό έργο. Στο κέντρο του βρίσκεται ένα ηθικό πρόβλημα: μπορεί ο καλός να επιβιώσει σε μια κοινωνία διεφθαρμένων; Το έργο δεν προσφέρει λύσεις. Τελειώνει με έναν απολογητικό επίλογο από τους ηθοποιούς και φυσικά τον ίδιο τον Μπρεχτ.
Η σκηνοθέτις
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Σπούδασε, επίσης, Φιλοσοφία στο τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής -Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και κλασική κιθάρα στο Ελληνικό Ωδείο. Μεταπτυχιακά, σπούδασε Σκηνοθεσία Θεάτρου στη Ρωσική Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης GITIS της Μόσχας και στο Πανεπιστήμιο Middlesex του Λονδίνου (Υποτροφία Ωνάση).
Τον Δεκέμβριο του 2009 τιμήθηκε από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών με το Βραβείο Νέου Δημιουργού για τη σκηνοθεσία της στα έργα «Wolfgang» και «Η Λέσχη της Αυτοκτονίας». Τον Σεπτέμβριο του 2011 τιμήθηκε με το Έπαθλο «Ελευθερία Σαπουντζή» για τις σκηνοθεσίες της κατά την διετία 2009-2011.