Πολιτική
Τρίτη, 16 Απριλίου 2013 10:59

Αλ. Τσίπρας: Καταγγέλλει παραβιάσεις του Συντάγματος στη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ

Επανακατατέθηκε σήμερα η επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ Αλέξη Τσίπρα προς τον Πρωθυπουργό για να συζητηθεί την Παρασκευή, με θέμα «Για το ΤΑΙΠΕΔ και την ηγεσία του, δεν ισχύουν το Σύνταγμα και οι νόμοι;».

Επανακατατέθηκε σήμερα η επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ Αλέξη Τσίπρα προς τον Πρωθυπουργό για να συζητηθεί την Παρασκευή, με θέμα «Για το ΤΑΙΠΕΔ και την ηγεσία του, δεν ισχύουν το Σύνταγμα και οι νόμοι;».

Ο Αλ. Τσίπρας επισημαίνει ότι «λειτουργεί με αδιαφανείς διαδικασίες, παρακάμπτοντας ακόμη και τον ίδιο τον ιδρυτικό νόμο και το καταστατικό του» και υπενθυμίζει ότι η αρχική αποτίμηση της δημόσιας περιουσίας που θα πωλούσε το ΤΑΙΠΕΔ ήταν 285 δις και ετέθη ως στόχος η είσπραξη 50 δις ευρώ, ενώ τώρα η αποτίμηση της δημόσιας περιουσίας είναι μόλις 9,6 δις ευρώ.

Αναφέρει ακόμη ότι «ο διορισμός του –υπόδικου πλέον– κ. Αθανασόπουλου με παράνομο τρόπο, αποτελεί πρωτοφανή παράκαμψη του Συντάγματος. Η παράλειψη του Δ.Σ να αναρτά στο διαδίκτυο τις τριμηνιαίες εκθέσεις που κατά νόμο υποχρεούται, η αποκάλυψη εμπιστευτικών πληροφοριών των υπό πώληση δημοσίων επιχειρήσεων αλλά και η αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ, αφού είχαν ανοίξει οι φάκελοι των ενδεικτικών προσφορών, αποτελούν προφανείς και σκόπιμες παραβάσεις της νόμιμης διαδικασίας.

Η άρνηση να έχουν πρόσβαση τα κόμματα της βουλής στα πρακτικά των συνεδριάσεων του ΔΣ του Ταμείου, αλλά και η εκπαραθύρωση μέλους του ΔΣ επειδή διαφωνούσε με τις αποφάσεις και είχε την αξίωση η διαφωνία να καταγράφεται στα πρακτικά, αποτελεί πρωτοφανή μεθόδευση».

Το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:

«ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

προς τον κ. Πρωθυπουργό

Θέμα: Για το ΤΑΙΠΕΔ και την ηγεσία του, δεν ισχύουν το Σύνταγμα και οι νόμοι;

Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, πέραν του ότι αποτελεί φορέα υλοποίησης του πιο ακραίου προγράμματος ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, από τη μέρα της ίδρυσης του λειτουργεί με αδιαφανείς διαδικασίες, παρακάμπτοντας ακόμη και τον ίδιο τον ιδρυτικό νόμο και το καταστατικό του.  Ο αρχικός στόχος δημιουργίας του ήταν η συγκέντρωση χρημάτων για την αποπληρωμή του Δημόσιου Χρέους, που πλέον όμως πανθομολογείται ότι δεν είναι βιώσιμο και ούτε πρόκειται να γίνει χωρίς γενναίο κούρεμα, ανεξαρτήτως της εκποίησης δημόσιας περιουσίας. Η δε αποτίμηση της οποίας δεν έχει καμία σχέση με τα αρχικώς εκτιμημένα μεγέθη, αφού σύμφωνα με την αποτίμηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων 2013-2016 είναι μόλις 9,6 δις ευρώ, τη στιγμή που το αρχικό πρόγραμμα του πρώτου μνημονίου υπολόγιζε την είσπραξη 50 δις, ενώ πριν το 2010 η περιουσία αυτή αποτιμούνταν σε τουλάχιστον 285 δισ.

Πέραν όμως του ευλόγου ερωτήματος που προκύπτει για το αν αξίζει τον κόπο να απολέσουμε στρατηγικής σημασίας δημόσιες επιχειρήσεις για ένα ασήμαντο εν σχέσει με το σύνολο του δημόσιου χρέους αντίτιμο, από τη μέχρι τώρα λειτουργία του ταμείου προκύπτει σειρά παραβιάσεων του Συντάγματος και των νόμων.  Ο διορισμός του –υπόδικου πλέον– κ. Αθανασόπουλου με παράνομο τρόπο, αποτελεί πρωτοφανή παράκαμψη του Συντάγματος. Η παράλειψη του Δ.Σ να αναρτά στο διαδίκτυο τις τριμηνιαίες εκθέσεις που κατά νόμο υποχρεούται, η αποκάλυψη εμπιστευτικών πληροφοριών των υπό πώληση δημοσίων επιχειρήσεων αλλά και η αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ, αφού είχαν ανοίξει οι φάκελοι των ενδεικτικών προσφορών, αποτελούν προφανείς και σκόπιμες παραβάσεις της νόμιμης διαδικασίας. Η άρνηση να έχουν πρόσβαση τα κόμματα της βουλής στα πρακτικά των συνεδριάσεων του ΔΣ του Ταμείου, αλλά και η εκπαραθύρωση μέλους του ΔΣ επειδή διαφωνούσε με τις αποφάσεις και είχε την αξίωση η διαφωνία να καταγράφεται στα πρακτικά, αποτελεί πρωτοφανή μεθόδευση.

Ερωτάται ο κ. Πρωθυπουργός

1. Με ποια μέθοδο έγινε η αποτίμηση της δημόσιας περιουσίας σε μόλις 9,4 δις ευρώ; Με δεδομένο πλέον το γεγονός ότι η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας δεν θα αποφέρει σημαντικά οφέλη και σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να συμβάλει στην αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους,  επιμένει στην εκχώρηση των στρατηγικών τομέων της οικονομίας σε επιχειρηματικά συμφέροντα;

2. Προτίθεται να συνεχίσει να καλύπτει την έκνομη λειτουργία της διοίκησης του Ταμείου;»