Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο μεγάλος νικητής του Κινέζικου αγώνα. Η Ferrari και ο Ισπανός πήραν την πολυπόθητη νίκη που είναι η πρώτη τους φέτος.
Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο μεγάλος νικητής του Κινέζικου αγώνα. Η Ferrari και ο Ισπανός πήραν την πολυπόθητη νίκη που είναι η πρώτη τους φέτος. Αποτέλεσμα που χρειαζόταν ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής για να παραμείνει ζωντανός στο κυνήγι του φετινού τίτλου, μετά την ατυχία και την εγκατάλειψη στη Μαλαισία.
Ο Αλόνσο έδειξε από την αρχή ότι ήταν αποφασισμένος για τη νίκη. Δε φάνηκε να πτοείται στην αρχή ούτε από το εμπόδιο του Λιούις Χάμιλτον που έκανε εξαιρετική εκκίνηση και κρατήθηκε στην πρώτη θέση. Πολύ νωρίς, μόλις στον πέμπτο γύρο, ο Ισπανός προσπέρασε τον βρετανό και πήρε για πρώτη φορά την πρωτοπορία στον αγώνα. Ακόμη και όταν έμπαινε στα πιτς και έβγαινε στις πιο πίσω θέσεις, ο πιλότος της Ferrari έβαζε το κεφάλι κάτω και περνούσε όποιον έβρισκε μπροστά του. Δεν είναι τυχαίο ότι τέσσερις φορές πέρασε ανέβηκε στην κορυφή, ξεπερνώντας τους Χάμιλτον, Φέτελ και Μπάτον. Δεν τον ενδιέφερε ποιος ήταν μπροστά του, εκείνος είχε στόχο την πρωτιά και τα κατάφερε.
Πρώτη λοιπόν φετινή νίκη για τον Ισπανό, μετά από τρεις αγώνες στο πρωτάθλημα και δεύτερη παρουσία στο βάθρο των νικητών έπειτα από την Αυστραλία.
Μπορεί από τα μέσα περίπου του αγώνα ο Αλόνσο να έδειχνε ότι θα ήταν ο νικητής, στις πιο κάτω θέσεις όμως δόθηκαν ομηρικές μάχες με τη στρατηγική σε ό,τι αφορά στα ελαστικά και τα πιτστόπ να έχει την τιμητική της.
Χάμιλτον - Ραϊκόνεν και Φέτελ - Μπάτον μονοπώλησαν το ενδιαφέρον για τις δύο εναπομείνασες θέσεις στο βάθρο των νικητών. Οι δύο πρώτοι πάλαιψαν για τη δεύτερη και τρίτη θέση με τον Φινλανδό να είναι πιο αποφασιστικός και να ανεβαίνει τελικά στο δεύτερο σκαλί.
Χαρακτηριστικό του... πείσματός του να βρεθεί στο βάθρο ήταν ότι παρά την επαφή του με τον Πέρεθ στον 16ο γύρο και τη στροφή 5 που είχε ως αποτέλεσμα να τσαλακωθεί το ρύγχος της Lotus, εκείνος παρέμεινε στον αγώνα κυνηγώντας τον Χάμιλτον.
Ο πιλότος της Mercedes στο τέλος λίγο έλειψε να κινδυνεύσει από τον αποφασιστικό Φέτελ, ο οποίος ήταν σε διαφορετική στρατηγική, μπαίνοντας για το τελευταίο του πιτστόπ μόλις στον 52ο γύρο. Με τη μαλακή γόμα ο Γερμανός άρχισε να σημειώνει ταχύτερους χρόνους και κυνήγησε τον Χάμιλτον, στο τέλος όμως, δεν πρόφτασε κι έτσι έμεινε τέταρτος και μακριά από το βάθρο για πρώτη φορά εφέτος.
Ο Τζένσον Μπάτον ήταν μεταξύ των πρωταγωνιστών του αγώνα, μέχρι τον 50ό γύρο όπου μπήκε για να βάλει τη μαλακή γόμα. Έπειτα, έπεσε στη γενική κατάταξη και δεν μπόρεσε να ακολουθήσει στους τελευταίους γύρους το φρενήρη ρυθμό του «δαιμονισμένου» Φέτελ. Ετσι, ο Βρετανός έμεινε πέμπτος, μία θέση αρκετά καλή για τη McLaren αν αναλογιστεί κανείς την εικόνα που παρουσίασε στους προηγούμενους δύο αγώνες.
Ο Φελίπε Μάσα, αν και ξεκίνησε καλά τον αγώνα, μετά το πρώτο πιτστόπ κάπου έχασε την επαφή με την κορυφή και έμεινε να δίνει μάχες για τις θέσεις 6-8. Τελικά ο Βραζιλιάνος τερμάτισε έκτος, έχοντας πίσω του τον μαχητικό σήμερα Ντανιέλ Ρικιάρντο. Αθόρυβα η Toro Rosso ανέβασε τον νεαρό πιλότο αρκετά ψηλά με την έβδομη θέση να είναι η υψηλότερη που έχει κατακτήσει ο Ρικιάρντο στην καριέρα του στη F1. O teammate του Ζαν-Ερίκ Βερνιέ έμεινος εκτός βαθμών μιάς και τερμάτισε δωδέκατος.
H Force India έχασε αρκετές μάχες σήμερα με τον Πολ ντι Ρέστα να καταλήγει όγδοος και τον Αντριαν Σούτιλ εκτός αγώνα. Ο Γερμανός εγκατέλειψε στα πιτς από σπασμένη πίσω πτέρυγα μετά την επαφή του με τον Γκουτιέρεζ, ο οποίος έπεσε πάνω του με μεγάλη ταχύτητα στη στροφή 14 της πίστας μόλις στον έβδομο γύρο. Η Sauber του νεαρού πιλότου υπέστη αρκετές ζημιές μπροστά και εγκατέλειψε.
Λόγω της έντασης του αγώνα, συνέβησαν πολλά περιστατικά, τα οποία θα ερευνήσουν οι αγωνοδίκες στη συνέχεια. Αρκετοί είναι οι πιλότοι που κινδυνεύουν με τιμωρία, όπως οι Φέτελ, Γουέμπερ, Ραϊκόνεν, Μπότας, Ρικιάρντο, Τσίλτον, Μπάτον και Γκροσεάν.
Ο Γάλλος τερμάτισε ένατος σε έναν αθόρυβο αγώνα έχοντας τον Νίκο Χούλκενμπεργκ πίσω του. Ο πιλότος της Sauber αν και βρέθηκε κάποια στιγμή αν ηγείται του αγώνα, δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρωτοπόρων και έπεσε στις πίσω θέσεις.
Εκτός βαθμών βρέθηκαν ο ταλαιπωρημένος όλο το τριήμερο Σέρζιο Πέρεθ που έμεινε ενδέκατος όπως και οι Μπότας (13ος), Μαλντονάντο (14ος), Μπιανκί (15ος), Πικ (16ος) και Τσίλτον (17ος). Τελευταίος και... καταιδρωμένος ο Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε που ολοκλήρωσε τον αγώνα 31 δευτερόλεπτα πίσω από τη Marussia του Τσίλτον.
Τέσσερις πιλότοι εγκατέλειψαν σήμερα. Πλην των Σούτιλ και Γκουτιέρεζ, ο αγώνας τελείωσε νωρίς για τους Γουέμπερ και Ρόζμπεργκ. Ο Αυστραλός βγήκε εκτός στον 16ο γύρο μετά την επαφή του στη στροφή έξι με τον Βερνιέ που είχε ως αποτέλεσμα να αποκολληθεί στο αριστερό πίσω μέρος και ο τροχός της RB9 του, χωρίς να προλάβει να φτάσει στα πιτς.
Ο Ρόζμπεργκ μπήκε για το δεύτερο πιτστόπ του στον 23ο γύρο και δεν επέστρεψε ποτέ στον αγώνα λόγω προβλήματος στην ανάρτηση.
Επόμενο ραντεβού των ομάδων είναι σε μία εβδομάδα στο Μπαχρέιν, όπου έχουν ήδη ξεσπάσει διαδηλώσεις.