Είναι δεμένο σε ειδική μαρίνα, σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή της Βηρυτού, και εντυπωσιάζει με τον όγκο του, ωστόσο, παρά την πρώτη εντύπωση που δημιουργεί, δεν είναι πολεμικό πλοίο.
Είναι δεμένο σε ειδική μαρίνα, σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή της Βηρυτού, και εντυπωσιάζει με τον όγκο του, ωστόσο, παρά την πρώτη εντύπωση που δημιουργεί, δεν είναι πολεμικό πλοίο.
Το τουρκικό «power ship» (πλοίο παραγωγής ενέργειας) , με το όνομα Fatmagül Sultan, βρίσκεται στο επίκεντρο ενός πρωτοποριακού προγράμματος της γείτονος χώρας για την αντιμετώπιση προβλημάτων ηλεκτροδότησης σε αναπτυσσόμενες χώρες.
Σύμφωνα με τον Guardian, το πλοίο έφτασε στηΤο Βηρυτό νωρίτερα μέσα στο έτος στο πλαίσιο μίας τριετούς συμφωνίας ύψους 370 εκατομμυρίων μεταξύ της κυβέρνησης της χώρας και της τουρκικής εταιρείας ενέργειας, Karadeniz Holding. Το πλοίο παράγει 188MW ηλεκτρισμού ημερησίως, τα οποία αναμένεται να φτάσουν τα 270MW τον Ιούνιο, όταν καταφτάσει δεύτερο πλοίο στη Βηρυτό.
Όπως λέει στον Guardian ο Καμάλ Χάγιεκ, στέλεχος της Électricité du Liban, η προσθήκη του Fatmagül Sultan στο εθνικό δίκτυο ηλεκτροδότησης αντιστοιχεί σε δύο επιπλέον ώρες ηλεκτροδότησης ημερησίως, σε μία χώρα η οποία μαστίζεται από διακοπές ρεύματος.
Σε ειδική τελετή εγκαινίων, ο Γκεμπράν Μπασίλ, υπουργός ενέργειας του Λιβάνου, δήλωσε πως η λειτουργία του ξεκινά νωρίτερα από ό,τι αναμενόταν, ωφελώντας τους πολίτες και τις επιχειρήσεις του Λιβάνου, όπου η ζήτηση ενέργειας αυξάνεται ακόμα περισσότερο από ό,τι αναμενόταν, λόγω της έλευσης εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων από τη Συρία. «Τα πλοία ενέργειας δεν αποτελούν μία μόνιμη λύση στο πρόβλημα ηλεκτροδότησης, αλλά μία προσωρινή λύση τριών ετών, για να γίνει δυνατή η αποκατάσταση των σταθμών ενέργειας στο Τζιγιέ και το Ζουκ» είπε σχετικά.
Η Karadeniz διαθέτει ένα στόλο επτά τέτοιων σκαφών, στο πλαίσιο ενός προγράμματος που ξεκίνησε το 2007. Το ενδιαφέρον από πλευράς αναπτυσσόμενων χωρών είναι τεράστιο, και αυτή τη στιγμή ναυπηγούνται άλλα πέντε. Η εταιρεία κάνει λόγο για μία ιδέα που είναι φιλική προς το περιβάλλον και αξιοποιεί καινοτόμες ιδέες υψηλής τεχνολογίας, καθώς τα σκάφη αποτελούν αυτόνομες, γρήγορες λύσεις σε περιπτώσεις ενεργειακών αναγκών μέσου επιπέδου.
Πλοία παραγωγής ενέργειας έχουν λειτουργήσει στο παρελθόν και στη Βάσρα, στο νότιο Ιράκ, καθώς και στο Καράτσι, στο νότιο Πακιστάν. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, επί της παρούσης βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με τη Λιβύη και κάποιες αφρικανικές χώρες.
Ο Τούρκος πρέσβης στο Λίβανο, Ινάν Οζγιλντίζ, υπογράμμισε την ευρεία πολιτική και στρατηγική διάσταση της έλευσης πλοίων που φέρνουν φτηνό ηλεκτρισμό σε αναπτυσσόμενες χώρες της Μέσης Ανατολής και παραπέρα, στο πλαίσιο της αύξησης της τουρκικής επιρροής σε μία περιοχή που στο παρελθόν ελεγχόταν από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. «Αυτό το γιγαντιαίο πρόγραμμα αποτελεί ένα ξεκάθαρο παράδειγμα της επέκτασης της συνεργασίας μεταξύ του Λιβάνου και της Τουρκίας στον τομέα της ενέργειας. Πιστεύω ότι υπάρχουν ακόμα μεγάλες δυνατότητες», αναφέρει, σε δηλώσεις του που δημοσιεύονται στον Guardian.