Πολιτική
Τρίτη, 22 Απριλίου 2003 13:55

Στην κυκλοφορία ο σταθμός «Μοναστηράκι» του Μετρό

Δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία ο σταθμός «Μοναστηράκι» του Μετρό της Αθήνας, καθώς και το τμήμα της γραμμής 3 απο το Σύνταγμα μέχρι το Μοναστηράκι.

Στην τελετή παράδοσης, παρέστησαν οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ, Βάσω Παπανδρέου, Μεταφορών, Χρίστος Βερελής, ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ και πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κώστας Λαλιώτης, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Γιάννης Χρυσικόπουλος και άλλοι.

Ο νέος σταθμός του Μετρό, θα εξυπηρετεί περισσότερους από 50.000 επιβάτες ημερησίως, οι οποίοι θα έρθουν να προστεθούν στις ήδη 450.000 επιβάτες, που ήδη εξυπηρετούνται καθημερινά με το Μετρό.

Ο σταθμός «Μοναστηράκι», που ήταν ένα απο τα πιο δύσκολα κατασκευαστικά τμήματα του δικτύου του Μετρό, θα συνδέει η γραμμή 1 (ΗΣΑΠ) με τη γραμμή 3 προς Εθνική Αμυνα και αργότεραμ, όταν θα ολοκληρωθούν οι επεκτάσεις, με την προέκταση της ίδιας γραμμής, δυτικά προς το Αιγάλεω.

Ο σταθμός «Μοναστηράκι», κατασκευάστηκε στο χώρο του ίδιου σταθμού του ΗΣΑΠ. Ο πρώτος σταθμός στο σημείο αυτό, είχε κατασκευαστεί το 1895 όταν πρωτολειτούργησε το τμήμα τότε του ατμοκίνητου σιδηροδρόμου Αθηνών- Πειραιώς, ένα χρόνο δηλαδή πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896.

Με τη λειτουργία του νεου σταθμού και της σήραγγας που το συνδέει με το Σύνταγμα, ολοκληρώθηκε το πολυπλοκότερο τμήμα του Μετρό της Αθήνας. Για την κατασκευή του σταθμού αυτού επιλύθηκαν σημαντικά και σύνθετα προβλήματα σε μια ιστορική περιοχή, η οποία κατοικείται συνεχώς εδώ και 3.000 χρόνια.

Ο σταθμός έχει χωροθετηθεί σε βάθος 23 μέτρων, διαθέτει εισόδους και εξόδους, τόσο προς το υπάρχον κτίριο του Ηλεκτρικού, όσο και στη γωνία Ερμού και Αθηνάς. Εχει ανελκυστήρες και κυλυόμενες σκάλες και με τη λειτουργία τίθεται τέρμα στην υποχρεωτική κυκλική μετακίνηση, που έπρεπε να κάνει ένας επιβάτης, ο οποίος ήθελε να κατευθυνθεί μέσω του Ηλεκτρικού και του Μετρό απο τον Πειραιά προς το Πεντάγωνο.

Σημειώνεται, ότι, η διαδρομή από το Μοναστηράκι μέχρι το νέο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, που θα λειτουργήσει τον Ιούνιο του 2004, υπολογίζεται περίπου σε μία ώρα.

Μέσα στο σταθμό του Μετρό «Μοναστηράκι», οι επιβάτες θα έχουν σύντομα (περίπου σε έξι μήνες) την ευκαιρία να «ανακαλύψουν», μεταξύ άλλων, την εγκλωβισμένη κοίτη του Ηριδανού ποταμού, ένα ανεκτίμητο αρχαιολογικό και γεωλογικό μνημείο της πόλης.

Επίσης στην κεντρική αποβάθρα οι επιβάτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαμβάνουν την προβολή φωτογραφιών αστρικών νεφελωμάτων προερχομένων απο ραδιοτηλεσκόπιο. Η προβολή θα γίνεται συνεχώς στους δίδυμους πόλους της αποβάθρας εν ήδη πλανητάριου.

Σε δηλώσεις της, η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Βάσω Παπανδρέου, τόνισε μεταξύ άλλων, ότι, ο σταθμός Μοναστηράκι είναι ένας νευραλγικός σταθμός που διευκολύνει την κυκλοφορία και τη συγκοινωνία προς όλες τις κατευθύνσεις. Είναι ένας σταθμός ιστορικός, αρκετά πολύπλοκος και επιπλέον δύσκολος.

«Είχαμε να αντιμετωπίσουμε πολλά προβλήματα με τις οικοδομικές συνθήκες της περιοχής, με πάρα πολλά πηγάδια που υπάρχουν και όλα αυτά αντιμετωπίστηκαν με σεβασμό στο περιβάλλον και τον πολιτισμό».

«Ολα αυτά μας ανάγκασαν να αλλάξουμε τη χάραξη του έργου και να την προσαρμόσουμε σχετικώς σε πάρα πολλές περιπτώσεις. Το αποτέλεσμα μας ικανοποιεί πάρα πολύ όλους. Ταυτόχρονα είχαμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε και κομμάτια του πολιτισμού μας και να τον αναδείξουμε».

Η κ. Παπανδρέου, αναφέρθηκε και στις επεκτάσεις του Μετρό, που γίνονται, τονίζοντας, ότι, με τις επεκτάσεις αυτές θα εξυπηρετησουμε όλο και περισσότερους πολίτες.

Η υπουργός, αναφέρθηκε και στην προσφορά του Κώστα Λαλιώτη ως υπουργού στην κατασκευή του σταθμού, τον οποίο, όπως είπε, παραδίδει τώρα στον υπουργό Μεταφορών Χρίστο Βερελή.

Ο κ. Βερελής δήλωσε από την πλευρά του, ότι, με την παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος του Μετρό και του σταθμού Μοναστηράκι, θα εξυπηρετούνται ημερησίως 50.000 επιβάτες και όταν το έργο ολοκληρωθεί στο σύνολό του, θα εξυπηρετούνται καθημερινά 3,5 εκατ. επιβάτες.

Από την πλευρα του, ο Κώστας Λαλιώτης, δήλωσε, ότι, σήμερα είναι μέρα χαράς και αισιοδοξίας και για τα δυο υπουργεία και τους υπουργούς τους, αλλά και για όλους τους πολίτες της Αθήνας και της Αττικής, γιατί 600.000 επιβάτες θα μπορούν καθημερινά να κρίνουν και να αξιολογήσουν με θετικό τρόπο το Αττικο Μετρό ως προς την ασφάλειά του, την ταχύτητά του, την αισθητική του και την ποιότητά του.

Αυτός ο σταθμός, πρόσθεσε ο κ. Λαλιώτης, είναι πολύ σημαντικός, όχι μόνο γιατί αυξάνει τον κυκλοφοριακό φόρτο και στον ΗΣΑΠ και στο Μετρό, αλλά και γιατί υπάρχει μια αρμονική συνύπαρξη του τεχνικού έργου του σταθμού με την πολιτιστική κληρονομιά.

ΠΗΓΗ : Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων