Ο Χόρχε Λορένθο επανέλαβε τον περυσινό του θρίαμβο στο Κατάρ και ξεκίνησε με το... δεξί τις φετινές αγωνιστικές του υποχρεώσεις.
Ο Χόρχε Λορένθο επανέλαβε τον περυσινό του θρίαμβο στο Κατάρ και ξεκίνησε με το... δεξί τις φετινές αγωνιστικές του υποχρεώσεις. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής κατάφερε να ξεκινήσει από την πρώτη θέση και να τερματίσει εκεί στον πρώτο αγώνα της χρονιάς που διεξήχθη υπό το φως των προβολέων στην πίστα του Λοσέιλ.
Ο αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha διατήρησε το πλεονέκτημα που του χάρισε η πολ ποζίσιον από την πρώτη στροφή της πίστας μέχρι το τέλος του αγώνα. Παράλληλα, ακολούθησε έναν φρενήρη ρυθμό, σαν να έτρεχε με αντίπαλο τον εαυτό του. Ετσι «έχτισε» μια σημαντική διαφορά από τον δεύτερο αναβάτη, η οποία κυμάνθηκε από τα 0,6 δευτερολέπτα του πρώτου γύρου στα 5,9 δευτ. με το πέσιμο της καρό σημαίας.
Μπορεί ο Λορένθο να είχε το... δικό του μοναχικό αγώνα, η μεγάλη μάχη όμως δόθηκε για τις δύο επόμενες θέσεις στο βάθρο. Ο... «παλιός» και ο «νέος» αναμετρήθηκαν, με την εμπειρία να κερδίζει τελικά το... ταλέντο. Ο λόγος για τους Βαλεντίνο Ρόσι και Μαρκ Μαρκέζ που πάλεψαν τροχό με τροχό στους τελευταίους γύρους. Νικητής αναδείχθηκε ο «γιατρός», ο οποίος επέστρεψε στις επιτυχίες από τον πρώτο κιόλας επίσημο αγώνα του με τη Yamaha. Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θύμισε στο Κατάρ τον παλιό καλό του εαυτό και απέδειξε ότι επέστρεψε στην ιαπωνική ομάδα για να δώσει απαντήσεις.
Τι κι αν έκανε λάθος στην πρώτη στροφή, πέφτοντας στην έβδομη θέση; Τότε μίλησε το πείσμα που τον διακρίνει και αφού απαλλάχθηκε από το εμπόδιο του Μπραντλ στον όγδοο γύρο, άρχισε να μαζεύει τη διαφορά του από τους πρώτους και δη τους Μαρκέζ, Κρούτσλοου και Πεντρόζα. Στο μεταξύ ο Μπραντλ εγκατάλειψε λίγο μετά την προσπέραση που δέχθηκε.
Παράλληλα, ο Μαρκέζ είχε πέσει όγδοος από λάθος υπολογισμό στην εκκίνηση και είχε ξεκινήσει την ανέλιξη του στην κορυφή. Αφού πέρασε τον Κρούτσλοου, βρέθηκε πίσω από τον teammate του Ντάνι Πεντρόζα. Ακολούθησε το ρυθμό του, αλλά όταν κατάλαβε ότι μπορούσε να πάει ταχύτερα, τον προσπέρασε στον 22ο γύρο, μένοντας δεύτερος.
Στο μεταξύ ο Ρόσι έκανε μία θεαματική προσπέραση στον Κρούτσλοου, εξαναγκάζοντας τον Βρετανό να χάσει την είσοδο στην πρώτη στροφή και να βγει εκτός πίστας, με αποτελέσμα να εξανεμιστούν οι όποιες ελπίδες είχε για παρουσία στο βάθρο.
Με λίγους γύρους να απομένουν μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Ρόσι είχε στο στόχαστρό του τις δύο Repsol Honda, μιας και ο Λορένθο ήταν αρκετά μακριά. Τις πέρασε με τον Πεντρόζα να μένει πίσω και τον Μαρκέζ να τον ακολουθεί. Ακολούθησαν δύο προσπεράσεις του νεαρού «ρούκι», με τον Ρόσι να μην το βάζει κάτω και να παίρνει στο τέλος τη δεύτερη θέση, κάνοντας το 1-2 για τη Yamaha.
Ο Μαρκέζ παρά την απειρία του στη «μεγάλη κατηγορία» έμεινε κολλημένος στην ουρά της Yamaha του Ιταλού για να τερματίσει τρίτος. Αυτή ήταν πρώτη παρουσία του στο βάθρο στο ντεμπούτο στο MotoGP. Γεγονός που αποδεικνύει ότι θα είναι φέτος ένας εκ των πρωταγωνιστών του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
O Ντάνι Πεντρόζα έμεινε τέταρτος και έδειξε ότι αυτό το αγωνιστικό τριήμερο δεν διέθετε το ρυθμό που θα του χάριζε την πρώτη θέση.
Απαρηγόρητος ήταν ο Καλ Κρούτσλοου που το «φυσάει και δεν κρυώνει» για το λάθος που έκανε αμέσως μετά την προσπέραση του Ρόσι.
Ενα λάθος που σίγουρα του στέρησε την παρουσία του στο πόντιουμ. Ο Βρετανός είχε τα φόντα να τα καταφέρει αν αναλογιστεί κανείς ότι όλο το τριήμερο βρίσκονταν μεταξύ των τριών πρώτων θέσεων.
Ακολούθησε ο Αλβάρο Μπαουτίστα με την Honda της GO&FUN Gresini που κρατήθηκε μπροστά από τις δύο εργοστασιακές Ducati. Μπορεί ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο να τα πήγε καλά σε ελεύθερες δοκιμές και κατατακτήριες, αλλά στον αγώνα δεν είχε αντίστοιχη απόδοση. Αν και ξεκίνησε καλά, στη συνέχεια ο ρυθμός του έπεσε με αποτέλεσμα να χάσει θέσεις και να τερματίσει τελικά, έβδομος, μπροστά από τον teammate του Νίκι Χέιντεν.
Τις δύο τελευταίες θέσεις της πρώτης δεκάδας κατέλαβαν οι αναβάτες της «δορυφορικής» ομάδας της Ducati, Pramac. Στη μεταξύ τους μάχη ο «ρούκι» Αντρέα Ιανόνε ήταν ταχύτερος του Μπεν Σπις, αφήνοντάς τον δέκατο.
Στις CRT μοτοσικλέτες, το δίδυμο της Power Electronics Aspar μονοπώλησε για μία ακόμη φορά το ενδιαφέρον. Ο ‘Αλειξ Εσπαργκάρο επικράτησε και πάλι του teammate του Ράντι ντε Πουνιέ, τερματίζοντας 11ος και αφήνοντας τον Γάλλο πίσω του.
Θεαματική ήταν η επίδοση του Χέκτορ Μπαρμπερά, ο οποίος αν ξεκίνησε από την 23η θέση λόγω ηλεκτρικού προβλήματος στη μοτοσικλέτα του, τερμάτισε 13ος.
Πέραν του Στέφαν Μπραντλ, το όνομά τους στη λίστα αυτών που εγκατέλειψαν είδαν οι Κάρελ Αμπραχαμ, Μπράντλεϊ Σμιθ, Ντανίλο Πετρούτσι, Κόλιν Εντουαρντς και Μπράιαν Στάρινγκ. Ο Αμπραχαμ ήταν αυτός που είχε τα... πρωτεία καθώς αποτέλεσε την πρώτη εγκατάλειψη του 2013.
Επομένο ραντεβού των ομάδων είναι σε δύο εβδομάδες στο Οστιν.