Τα τελευταία χρόνια, το Ιράν εμφανίζεται στην ειδησεογραφία τις περισσότερες φορές για θέματα που σχετίζονται με το πυρηνικό του πρόγραμμα- ωστόσο, στη χώρα γίνονται και έρευνες οι οποίες αφορούν τεχνολογικά επιτεύγματα που δεν έχουν να κάνουν με στρατιωτικά ή «πυρηνικά» θέματα.
Τα τελευταία χρόνια, το Ιράν εμφανίζεται στην ειδησεογραφία τις περισσότερες φορές για θέματα που σχετίζονται με το πυρηνικό του πρόγραμμα- ωστόσο, στη χώρα γίνονται και έρευνες οι οποίες αφορούν τεχνολογικά επιτεύγματα που δεν έχουν να κάνουν με στρατιωτικά ή «πυρηνικά» θέματα.
Η ιρανική εταιρεία RTS Labs εργάζεται πάνω σε ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος το οποίο δεν έχει κάποιον από τους «συνήθεις» ρόλους του «κατασκόπου» ή του «κυνηγού», όπως οι περισσότεροι «συνάδελφοί» του, αλλά αυτόν του «ναυαγοσώστη».
Το Pars (όπως αποκαλείται το ιπτάμενο αυτό ρομπότ) θα μπορεί να πετάει στις περιοχές όπου εντοπίζονται ναυαγοί, εφοδιασμένο με σωσίβια, τα οποία και θα τους ρίχνει, για να μπορέσουν να επιβιώσουν μέχρι να καταφθάσει «κανονική» βοήθεια. Το σκάφος διαθέτει τέσσερις έλικες, που του δίνουν ιδιαίτερα πτητικά χαρακτηριστικά, ενώ το καθιστούν και ιδιαίτερα «δυνατό» για να μπορεί να σηκώνει, πέρα από τα σωσίβια, εξοπλισμό πλοήγησης και υπέρυθρες κάμερες.
Επί της παρούσης, τα σχέδια προβλέπουν τη μεταφορά μέχρι τριών σωσιβίων, ωστόσο, μελλοντικές «εκδόσεις» του μπορεί να έχουν μέχρι και 15. Τα σωσίβια δεν θα μεταφέρονται φουσκωμένα, αλλά θα περιέχουν ένα ειδικό χημικό που θα τα φουσκώνει άμεσα. Ακόμη, το Pars θα μπορεί και να προσθαλασσώνεται, πιθανώς δίνοντας στους ναυαγούς και επιπλέον βοήθεια.
Η έρευνα και ανάπτυξη πάνω στο σκάφος βρίσκεται ακόμα σε πολύ πρώιμα επίπεδα. Αξίζει να σημειωθεί πως τα τεχνολογικά επιτεύγματα του Ιράν στο χώρο της αεροναυπηγικής και της ρομποτικής συχνά αμφισβητούνται, καθώς κατά καιρούς έχει αποδειχθεί πως αυτά που παρουσιάζονται αποτελούν απλά ομοιώματα ή... Photoshop, ωστόσο στην περίπτωση του Pars φαίνεται πως το πρόγραμμα του εν λόγω «ναυαγοσώστη» είναι πραγματικό. Θα προορίζεται για χρήση σε παραθαλάσσιες περιοχές ή πλοία- πλατφόρμες (στα οποία θα μπορεί να επιστρέφει όταν οι μπαταρίες του αδειάζουν), και, αν και τηλεχειριζόμενο, θα ενσωματώνει εξελιγμένη τεχνολογία επεξεργασίας ήχου και εικόνας, GPS, λειτουργία αυτομάτου πιλότου και τεχνητή νοημοσύνη.
Σύμφωνα με το ubergizmo.com, οι δημιουργοί του (Αμίν Ριγκί, Σαΐντ Ταλεμπί, Μασούντ Νορούζι, Χοσεΐν Σαφάρι, Ματζίντ Σαεϊντί και Αμίν Μιρακχορλί) είχαν την ιδέα εξαιτίας των πολλών περιστατικών πνιγμών στην Κασπία Θάλασσα. Πριν προχωρήσουν στην ανάπτυξη του Pars, έστειλαν την ιδέα τους στο Πρώτο Εθνικό Συμβούλιο Διασωστικών Ρομπότ στο Γκοργκάν, όπου συμμετείχε και η Ερυθρά Ημισέληνος. Το Pars χαρακτηρίστηκε ως η «καλύτερη ιδέα».
Ένα πρωτότυπο βρίσκεται ήδη υπό ανάπτυξη ( το κόστος κατασκευής του εκτιμάται πως θα είναι μεταξύ 30.000 και 40.000 δολαρίων), και δοκιμές σε παραθαλάσσιες περιοχές αναμένεται να ξεκινήσουν εντός μερικών μηνών. Τα έξοδα ανάπτυξής του μέχρι τώρα έχουν καλυφθεί από τα μέλη της ομάδας.