Κοινωνία
Κυριακή, 31 Μαρτίου 2013 14:12

Στην τελική φάση ο διαγωνισμός για την τηλεματική σε λεωφορεία και τρόλεϊ της ΟΣΥ

Στην τελική φάση εισέρχεται ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ Α.Ε. για την τηλεματική στα λεωφορεία και τρόλεϊ της «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.» με ΣΔΙΤ, μετά την υποβολή των τελικών δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους.

Στην τελική φάση εισέρχεται ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ Α.Ε. για την τηλεματική στα λεωφορεία και τρόλεϊ της «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.» με ΣΔΙΤ, μετά την υποβολή των τελικών δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους.

Προσφορές υπέβαλαν συγκεκριμένα οι εταιρίες INTRASOFT INTERNATIONAL – INTRAKAT και ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – UNI SYSTEMS.

Η τεχνική αξιολόγηση θα προχωρήσει άμεσα και αν δεν υπάρξουν ενστάσεις εντός του Απριλίου θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές και θα αναδειχθεί ανάδοχος.

Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ενός δικτύου 1.000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή εξυπηρέτησης του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες, που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, καθώς και από το κινητό τους τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.

Προβλέπεται επίσης, η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό και βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.

Στο πλαίσιο του έργου, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Όπως διευκρινίζει το υπουργείο Ανάπτυξης σε σχετική ανακοίνωσή του, το Δημόσιο δεν αγοράζει μια προμήθεια αλλά μια υπηρεσία, ενώ στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.

Το έργο της τηλεματικής είναι το πρώτο έργο ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας όπου συνδυάζονται κοινοτικοί πόροι με ιδιωτικά κεφάλαια. Συγκεκριμένα η χρηματοδότηση της επένδυσης γίνεται ως εξής:

- 40% του κόστους της αρχικής επένδυσης του έργου θα καταβληθεί ως επιχορήγηση μέσω κοινοτικών πόρων

-60% ιδιωτική χρηματοδότηση μέσω ίδιων και δανειακών κεφαλαίων.

Οι δαπάνες συντήρησης, τεχνικής υποστήριξης, αναβάθμισης και λειτουργίας του συστήματος αναλαμβάνονται εξολοκλήρου από τον ιδιωτικό φορέα σύμπραξης.

Ηλεκτρονικό εισιτήριο

Στο μεταξύ, στο αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών και για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που θα επιτρέπει την αξιοποίηση των συγχρόνων τεχνολογιών για την τιμολόγηση των υπηρεσιών και την συλλογή του κομίστρου.

Τμήμα του αυτόματου συστήματος κομίστρου θα είναι και οι μπάρες. Όπως εκτιμά το υπουργείο ανάπτυξης, συμπληρωματικά με την εντατικοποίηση των ελέγχων για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής η υλοποίηση των παραπάνω έργων θα αποτελέσει ουσιαστική αναβάθμιση των υπηρεσιών των συγκοινωνιών αλλά και εξασφάλισης των εσόδων τους.