Αθλητικά
Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2013 15:08

Formula 1: Σαν να μην πέρασε μια μέρα...

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ και η Red Bull ξεκίνησαν τη φετινή χρονιά εκεί από όπου την άφησαν πέρυσι, στην πρώτη θέση δηλαδή.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ και η Red Bull ξεκίνησαν τη φετινή χρονιά εκεί από όπου την άφησαν πέρυσι, στην πρώτη θέση δηλαδή. Ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν ταχύτερος στις σημερινές ελεύθερες δοκιμές, τόσο το πρωί όσο και το απόγευμα στην πίστα του Αλμπερτ Παρκ.

Ηταν ο μοναδικός που κατέβασε τον χρόνο του κάτω από το 1:26 το απόγευμα ενώ η πρωινή επίδοσή του με τη μεσαία γόμα της Pirelli δεν ξεπεράστηκε από κανέναν πιλότο ούτε και το απόγευμα με την ίδια γόμα.

Ο καλός καιρός στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών επί αυστραλιανού εδάφους επέτρεψε στις ομάδες να δοκιμάσουν αρκετά την πολύ μαλακή γόμα και να σημειώσουν άκρως ανταγωνιστικούς χρόνους. Μόνο τα τελευταία 30 λεπτά οι πιλότοι επιδόθηκαν στην προσομοίωση αγώνα με φορτίο καυσίμου, αδιαφορώντας για τα χρονόμετρα. Η μεγάλη φθορά στα ελαστικά είναι το σημείο εκείνο που «πονοκεφαλιάζει» τα στελέχη των ομάδων καθώς αναζητούν τρόπους για την καλύτερη διαχείριση των προϊόντων της Pirelli.

Αγωνιστικά τώρα, ο μοναδικός πιλότος που κατάφερε να ακολουθήσει το απόγευμα το ρυθμό του Φέτελ ήταν ο teammate του Μαρκ Γουέμπερ. Με τη μαλακή γόμα ο Αυστραλός ήταν αυτός που μπόρεσε αρχικά να «σπάσει» το χρόνο του Φέτελ, αλλά στο τέλος έμεινε πίσω από τον Γερμανό με 0,264 δευτερόλεπτα διαφορά. Αυτό ήταν το πρώτο, ανεπίσημο «1-2» για τη Red Bull φέτος. Ο Γουέμπερ στάθηκε τυχερός προς το τέλος της διαδικασίας όταν είχε ένα τετ-α-κέ στη στροφή 13 της πίστας.

Τα συναισθήματα για τη Mercedes σήμερα ήταν ανάμικτα αφού ο μεν Ρόζμπεργκ ολοκλήρωσε την ημέρα πετυχαίνοντας την τρίτη καλύτερη επίδοση, ο δε Χάμιλτον όμως, εγκατέλειψε προκαλώντας ζημιά στο μονοθέσιο του. Ο Βρετανός που ήταν τέταρτος το πρωί, έχασε το σημείο φρεναρίσματος και μαζί το μονοθέσιο του στη στροφή έξι της πίστας με αποτέλεσμα να πέσει στη μπαριέρα. Ετσι, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής ολοκλήρωσε άδοξα τη σημερινή προσπάθειά του, περίπου έξι λεπτά πριν τη λήξη των δοκιμών.

Ένα λεπτό αργότερα ο teammate του Νίκο Ρόζμπεργκ έμεινε στην πίστα πιθανόν από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το θέμα αξιοπιστίας του νέου μονοθεσίου που έχει ανακύψει, προβληματίζει αρκετά τους ανθρώπους της Mercedes.

H Lotus παρουσιάστηκε πιο ανταγωνιστική το απόγευμα, καταλαμβάνοντας την τέταρτη και πέμπτη θέση με τους Ραϊκόνεν και Γκροσεάν, αντίστοιχα. Το πρωί ο Φινλανδός ήταν έκτος ενώ ο Γάλλος μόλις δέκατος.

Η Ferrari έμεινε πιο πίσω στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών με τον Αλόνσο να είναι έκτος και τον Φελίπε Μάσα όγδοος. Οι δύο πιλότοι της Scuderia ήταν πιο αποδοτικοί το πρωί με τη μεσαία γόμα, τερματίζοντας ο μεν Βραζιλιάνος δεύτερος, πίσω από τον Φέτελ, και ο δε Ισπανός τρίτος.

Ο Αντριαν Σούτιλ με τη Force India, ήταν ταχύτερος του teammate του Πολ ντι Ρέστα και στις δύο περιόδους, τερματίζοντας στην πρώτη δεκάδα (ένατος το απόγευμα και όγδοος το πρωί). Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη νέα Sauber πέτυχε την δέκατη καλύτερη επίδοση στην επανάληψη των ελευθέρων δοκιμών, με τον teammate του Εστεμπαν Γκουτιέρεζ να κινείται γύρω από την 15η θέση και στις δύο περιόδους.

Απογοητευτική ήταν η σημερινή ημέρα για τη McLaren που αντιμετωπίζει πρόβλημα με το βήμα του νέου της μονοθεσίου. Ο Τζένσον Μπάτον έμεινε πολύ πίσω από την κορυφή, τερματίζοντας ένατος το πρωί και ενδέκατος του απόγευμα. Αντίστοιχη ήταν και η απόδοση του νεοφερμένου Σέρτζιο Πέρεθ που ήταν 11ος και 13ος, αντίστοιχα.

Προβληματισμός με την απόδοση της FW35 υπάρχει στη Williams που είδε τους δύο πιλότους της Παστόρ Μαλντονάτο και Βάλτερι Μπότας να μένουν αρκετά πίσω στη γενική κατάταξη. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα ήταν 14ος το πρωί και 16ος το απόγευμα ενώ ο νεαρός Φινλανδός 15ος και 18ος, αντίστοιχα.

Ατυχες στιγμές το απόγευμα είχαν ο Ζαν-Ερίκ Βερνιέ με την Toro Rosso όταν έχασε τον έλεγχο, αλλά και ο Γκιέντο Φαν Ντερ Γκάρντε με την Caterham. Ο Ολλανδός βγήκε εκτός στη στροφή έξι της πίστας και κόλλησε στην αμμοπαγίδα. Ετσι, έληξε άδοξα η σημερινή του προσπάθεια αν και είχε συμπληρώσει μόλις έντεκα γύρους.

Αύριο ξημερώματα θα ακολουθήσει η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών και στις οκτώ το πρωί (ώρα Ελλάδος) οι κατατακτήριες.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]