Περιβάλλον
Τετάρτη, 06 Μαρτίου 2013 13:41

Έρχεται από τη Volkswagen «το αποδοτικότερο αυτοκίνητο του κόσμου»

Μοιάζει σαν να βγήκε από το μέλλον και, σύμφωνα με τη Volkswagen, είναι «το αποδοτικότερο αυτοκίνητο στον κόσμο». Ο λόγος για το διθέσιο plug-in υβριδικό XL1, το οποίο παρουσιάστηκε την Τρίτη, κατά τη διάρκεια της έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης, ως μοντέλο παραγωγής πλέον.

Μοιάζει σαν να βγήκε από το μέλλον και, σύμφωνα με τη Volkswagen, είναι «το αποδοτικότερο αυτοκίνητο στον κόσμο». Ο λόγος για το διθέσιο plug-in υβριδικό XL1, το οποίο παρουσιάστηκε την Τρίτη, κατά τη διάρκεια της έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης, ως μοντέλο παραγωγής πλέον.

Ο γερμανικός όμιλος υποστηρίζει ότι το εντυπωσιακό όχημα μπορεί να διανύσει 100 χιλιόμετρα με μόλις 0,9 λίτρα καυσίμου, ενώ εάν βασιστεί αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια, η αυτονομία του φθάνει τα 50 χιλιόμετρα.

«Το αυτοκίνητό μας του ενός λίτρου αποτελεί μια τεχνολογική αιχμή του δόρατος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν. «Με κατανάλωση καυσίμου 0,83 λίτρων και 21 γραμμάρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, το XL1 θέτει νέες μακροπρόθεσμες προδιαγραφές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν στο XL1 θα πάρουν το δρόμο τους για τα αυτοκίνητα των υπόλοιπων σειρών μας, κάτι που βρίσκει εφαρμογή κυρίως στην plug-in υβριδική τεχνολογία, πάνω στην οποία δουλεύουμε συστηματικά.»

Έμφαση δίνεται στα πράσινα χαρακτηριστικά του XL1 και όχι τόσο στις επιδόσεις του, με τη VW να υποστηρίζει ότι το όχημα επιταχύνει από 0-100 χιλιόμετρα την ώρα μέσα σε 12,7 δευτερόλεπτα, φθάνοντας τη μέγιστη ταχύτητα των 160 χλμ./ώρα.

Με αφορμή την παρουσίαση του XL1 στην έκθεση της Ελβετίας, όπου κυριαρχούν οι «πράσινες» ανακοινώσεις, η VW έγινε επίσης η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που δεσμεύεται να ακολουθήσει ένα πακέτο φιλόδοξων στόχων, οι οποίοι θα οδηγήσουν στη μείωση των μέσων εκπομπών ενός στόλου στα 95 γρ./χλμ. έως το 2020. Σύμφωνα με το Βίντερκορν, ο όμιλος βρίσκεται ήδη σε τροχιά επίτευξης του στόχου των 120 γρ./χλμ. έως το 2015, υπερβαίνοντας τις δεσμευτικές προδιαγραφές της ΕΕ κατά 12 γραμμάρια, ενώ με τις νέες πρωτοβουλίες θέτει η ίδια ακόμη αυστηρότερους στόχους έως τα τέλη της δεκαετίας.