Αφιερώνοντας μία βραδιά στη γυναικεία μουσική γραφή και ερμηνεία, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ) παρουσιάζει έργα μεγάλων καλλιτέχνιδων και τις συνοδεύει σε αυτό το μουσικό ταξίδι, που θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Πέμπτη 7 Μαρτίου, παραμονή της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας.
Ενσαρκώνοντας τη θηλυκή υπόσταση του Θεού, το ισχυρό φύλο της γέννησης, της μήτρας της ζωής, η γυναίκα, με την ευαισθησία και τον δυναμισμό της οντότητάς της, μετουσιώνει τη γενεσιουργό δημιουργικότητά της και στο κύτταρο της μουσικής.
Αφιερώνοντας μία βραδιά στη γυναικεία μουσική γραφή και ερμηνεία, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ) παρουσιάζει έργα μεγάλων καλλιτέχνιδων και τις συνοδεύει σε αυτό το μουσικό ταξίδι, που θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Πέμπτη 7 Μαρτίου, παραμονή της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, στις 8.30 το βράδυ.
Μια γυναικεία υπόθεση
Πρωταγωνίστριες της βραδιάς θα είναι η εκλεκτή πιανίστρια Ναταλία Μιχαηλίδου και η αρχιμουσικός Λίζα Ξανθοπούλου στο πόντιουμ, σε ένα καθαρά «γυναικείο πρόγραμμα», με έργα σπουδαίων συνθετριών.
Η βραδιά θα ξεκινήσει με το έργο «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: Απόλλων», που συνέθεσε για την ΚΟΑ η διακεκριμένη συνθέτρια και μαέστρος Κωνσταντία Γουρζή, η οποία ζει και δημιουργεί στη Γερμανία. Το νέο έργο της είναι αφιερωμένο στη μνήμη της Μαρίας Κάλλας και αποτελείται από έξι μινιατούρες, εμπνευσμένες από τα χαρακτικά του γερμανού καλλιτέχνη Alexander Polzin, ο οποίος απεικονίζει το κεφάλι της κορυφαίας υψίφωνου, χωρίς στόμα, μπροστά από την Πορτάρα της Νάξου, σε έξι διαφορετικές χρωματικές παραλλαγές.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει το κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα της Κλάρα Βηκ – Σούμαν (1819 - 1896), η οποία ασχολήθηκε από τα 14 της χρόνια με τη σύνθεση, γράφοντας μία σειρά από πολύ ενδιαφέροντα έργα για πιάνο, τραγούδια, δύο έργα μουσικής δωματίου και ένα κοντσέρτο για πιάνο. Υπήρξε σπουδαία πιανίστρια με μεγάλη επιτυχημένη καριέρα και ήταν μητέρα επτά παιδιών.
Τέλος, η βραδιά θα κλείσει με την «Πέμπτη συμφωνία» της γνωστής στην εποχή της ως «ο θηλυκός Μπετόβεν», Αιμιλίας Μάγερ (1812 - 1883), η οποία υπήρξε η πολυγραφότερη γερμανίδα συνθέτρια του 19ου αιώνα, έχοντας γράψει πάρα πολλά έργα, ασχολούμενη, κυρίως, με μεγάλες φόρμες. Αφοσιωμένη στη γλυπτική και τη μουσική, σπούδασε σύνθεση κοντά στον γερμανό συνθέτη Καρλ Λέβε, που - ως γνώστης και μελετητής του έργου του Μπετόβεν - επηρέασε καθοριστικά τη διαμόρφωση του προσωπικού της ύφους. Τα μουσικά έργα της, που πέρασαν στην αφάνεια μετά τον θάνατό της, έχουν επανέλθει στο μουσικό προσκήνιο, τα τελευταία 20 χρόνια.
Πληροφορίες
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης», Βασιλίσσης Σοφίας και Κόκκαλη, Αμπελόκηποι - Αθήνα, τηλ.: 210 7282333. Τιμές εισιτηρίων: 25, 20, 15, 10, 5 (φοιτητές, νέοι έως 25, άνεργοι, ΑΜΕΑ) ευρώ. Αγορά εισιτηρίων: ταμεία Μεγάρου. Tη βραδιά της συναυλίας, στις 19:45, θα προηγηθεί δωρεάν εισαγωγική ομιλία, για τους κατόχους εισιτηρίων.