Περιβάλλον
Παρασκευή, 01 Μαρτίου 2013 13:51

Πετώντας με καύσιμα από πλαστικά απόβλητα

Ένας αυστραλός πιλότος ετοιμάζεται να ταξιδέψει μόνος του, τον Ιούλιο, από την Αυστραλία στη Βρετανία, με ένα αεροσκάφος που θα τροφοδοτείται αποκλειστικά με πλαστικά απόβλητα.

Ένας αυστραλός πιλότος ετοιμάζεται να ταξιδέψει μόνος του, τον Ιούλιο, από την Αυστραλία στη Βρετανία, με ένα αεροσκάφος που θα τροφοδοτείται αποκλειστικά με πλαστικά απόβλητα.

Ο Τζέρεμι Ρόουσελ θα κάνει το ταξίδι των 17.000 χιλιομέτρων με ένα μονοκινητήριο Cessna 182, τροφοδοτούμενο με ντίζελ από πλαστικά απόβλητα στο τέλος του κύκλου ζωής τους (ELP). Βασικός στόχος του είναι να αποδείξει ότι τα απόβλητα αυτά, αντί να καταλήξουν σε κάποια χωματερή ή στη θάλασσα, μπορούν να αποτελέσουν βιώσιμη πηγή καυσίμου.

Η ιρλανδική εταιρεία Cynar PCL, η οποία μετατρέπει ELP σε συνθετικό ντίζελ, ανέλαβε την παραγωγή 4.000 λίτρων καυσίμου από την τήξη πλαστικών αποβλήτων που συνέλεξαν από τον Ειρηνικό Ωκεανό ο 41χρονος Ρόουσελ και οι συνεργάτες του, για παράδειγμα πλαστικές σακούλες.

«Κοιτάζεις από κάτω και βλέπεις όλα αυτά τα σκουπίδια στον Ειρηνικό, αλλά και τις συνέπειές τους», δήλωσε ο πιλότος αναφερόμενος στην οικολογική καταστροφή που προκαλούν τα πλαστικά απόβλητα. «Κάνω αυτό που κάνω γιατί πιστεύω ότι, αν δεν επιστρέψουμε κάτι στον πλανήτη… την έχουμε πατήσει.»

Μετά τον εξευγενισμό του, το μείγμα που προκύπτει από την τήξη του πλαστικού, μοιάζει αρκετά με αεροπορικό καύσιμο. «Παράγεται θερμαίνοντας προσεκτικά τα πλαστικά απόβλητα, χωρίς οξυγόνο. Αυτή η διεργασία, η οποία ονομάζεται πυρόλυση, δημιουργεί ένα καύσιμο που είναι ουσιαστικά ίδιο με το πετρέλαιο», υποστηρίζει ο Ρόουσελ. «Παρότι γίνεται αυτή η κλασματική απόσταξη, το καύσιμο παράγει εκπομπές όταν καίγεται, οι οποίες όμως είναι ελαφρώς καθαρότερες από των παραδοσιακών καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές.»

Κάθε μονάδα της Cynar, η οποία παράγει καύσιμα και για αυτοκίνητα, έχει τη δυνατότητα παραγωγής έως και 19.000 λίτρων καυσίμου τη μέρα, από 20 τόνους πλαστικού. Για τα καύσιμα που θα χρησιμοποιηθούν στην πτήση, χρειάστηκαν περίπου πέντε τόνοι αποβλήτων.

Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιος πραγματοποιεί την πτήση μεταξύ Σίδνεϊ και Λονδίνου με μονοκινητήριο αεροσκάφος. Ο Ρόουσελ όμως θα είναι ο πρώτος που θα επιχειρήσει να το κάνει με καύσιμα από πλαστικά απόβλητα, πραγματοποιώντας στάσεις κάθε 13 ώρες.