Αθλητικά
Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013 21:32

Formula 1: Ο Γουέμπερ για αρχή

Ο Μαρκ Γουέμπερ έκανε ποδαρικό την πρώτη ημέρα των δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης. Ο Αυστραλός εκμεταλλεύτηκε τη στεγνή πίστα τα τελευταία δέκα λεπτά της διαδικασίας και χάρη στη μαλακή γόμα κατάφερε να πετύχει τον καλύτερο χρόνο, όντας 1,5 δευτερόλεπτα ταχύτερος από το δεύτερο Λιούις Χάμιλτον.

Ο Μαρκ Γουέμπερ έκανε ποδαρικό την πρώτη ημέρα των δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης. Ο Αυστραλός εκμεταλλεύτηκε τη στεγνή πίστα τα τελευταία δέκα λεπτά της διαδικασίας και χάρη στη μαλακή γόμα κατάφερε να πετύχει τον καλύτερο χρόνο, όντας 1,5 δευτερόλεπτα ταχύτερος από το δεύτερο Λιούις Χάμιλτον.

Την τιμητική τους είχαν σήμερα μέχρι το μεσημέρι τα βρόχινα και στη συνέχεια τα ενδιάμεσα ελαστικά. Η βροχή που έπεσε κατά τη διάρκεια της νύχτας αλλά και το πρωί, ανάγκασε τους πιλότους να ξεκινήσουν την πρώτη από τις τέσσερις ημέρες με τα βρόχινα ελαστικά. Οσο η πίστα στέγνωνε, πέρασαν στα ενδιάμεσα και τις τελευταίες δύο ώρες των δοκιμών, χρησιμοποιήθηκαν και τα σλικ.

Ο πρώτος μάλιστα που έκανε την αλλαγή ήταν ο Φελίπε Μάσα, επιλέγοντας τη μεσαία γόμα της Pirelli. Αυτή η πρωτοβουλία είχε θετικό αντίκτυπο, όπως ήταν λογικό, στους χρόνους του καθώς αμέσως έπεσαν στο 1:30. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι νωρίτερα το πρωί ο Βραζιλιάνος σε βρεγμένη πίστα ήταν από τους ταχύτερους. Στο τέλος της ημέρας ωστόσο έμελε να γίνει ένας από τους αρνητικούς πρωταγωνιστές. Η F138 του είχε μείνει στην έξοδο της στροφής εννέα της πίστας με αποτέλεσμα να βγει η τρίτη κόκκινη σημαία της ημέρας και να διακοπούν οι δοκιμές.

Τελικά το πράσινο φως δόθηκε περίπου δέκα λεπτά πριν το τέλος. Τότε ήταν που ο Γούμπερ έχοντας στην RB9 του τη μαλακή γόμα της Pirelli, άδραξε την ευκαιρία για να βρεθεί στην κορυφή. Αρχικά, είχε μονομαχήσει με τον Λιούις Χάμιλτον, αλλά στο τέλος ο Αυστραλός κατάφερε να ολοκληρώσει την ημέρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ακολούθησε ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος είχε μία άτυχη στιγμή προς το τέλος στη στροφή ένα της πίστας. Κατά τα άλλα ο Βρετανός είχε μια απροβλημάτιστη ημέρα και πραγματοποίησε τους περισσότερους γύρους στην πίστα (113).

Πίσω από την W04 του Χάμιλτον βρέθηκε ο Ζαν-Ερικ Βερνιέ με τη νέα Toro Rosso. O Γάλλος επέλεξε κι αυτός τη μαλακή γόμα της Pirelli και ανέβηκε στην τρίτη θέση, παρά το γεγονός ότι δεν γύρισε πολλές φορές την πίστα (μόλις 59 γύροι).

Μετά από 85 γύρους στο τιμόνι της νέας Williams ο Βάλτερι Μπότας πέτυχε την τέταρτη καλύτερη επίδοση της ημέρας, προσπαθώντας να συνηθίσει την FW35 σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα.

Ο Σέρζιο Πέρεθ με την MP4-28 της McLaren είχε μία σχετικά εύκολη ημέρα και ήταν ένας από τους τρεις πιλότους που έφτασε και ξεπέρασε τους 100 γύρους.

Οκτώ λιγότερους σημείωσε ο συμπατριώτης του Εστεμπαν Γκουτιέρεζ με τη νέα Sauber. O νεαρός θα μπορούσε ίσως να ξεπεράσει την 100άρα, αν δεν είχε ένα ατύχημα λίγο πριν το μεσημεριανό διάλειμμα, όταν είχε μία επαφή με τις μπαριέρες στη στροφή 3, καταστρέφοντας το εμπρός μέρος της C32.

H πρώτη κόκκινη σημαία βγήκε στην πίστα και πάλι το πρωί εξαιτίας του Ρομάν Γκροσεάν, όταν ο Γάλλος βγήκε εκτός στη στροφή 12. Η σημερινή ημέρα πάντως δεν ήταν η καλύτερη για αυτόν, λόγω τεχνικών προβλημάτων που τον ανάγκασαν να παραμείνει πολύ ώρα στα πιτς. Ετσι, δεν κατάφερε να γυρίσει όσο ήθελε την πίστα, με αποτέλεσμα να μείνει τελευταίος στην κατάταξη.

Τον έβδομο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Πολ ντι Ρέστα, δοκιμάζοντας αρκετά τη VJM06 στη βροχή. Ο Σκωτσέζος απαλλάχθηκε τουλάχιστον από το άγχος του ποιος θα είναι ο νέος teammate του αφού η Force India ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τον Αντριαν Σούτιλ.

Ο Φελίπε Μάσα έμοιαζε πιο σίγουρος στην F138, δούλεψε αρκετά, σύμφωνα με το πρόγραμμα της Scuderia και βοήθησε στη συλλογή πληροφοριών. Ο Βραζιλιάνος έφτασε τους 112 γύρους στην πίστα, έναν λιγότερο δηλαδή από τον Χάμιλτον. Παρά την εργατικότητά του συμβιβάστηκε με την όγδοη θέση λόγω της εγκατάλειψής του το απόγευμα. 

Στη μάχη των ουραγών, ο Μαξ Τσίλτον με τη Marussia ήταν ταχύτερος του Τσάρλς Πικ.