Πολιτική
Τετάρτη, 21 Μαΐου 2003 13:08

Το πρόγραμμα επεκτάσεων του τραμ

Το πρόγραμμα επεκτάσεων του τραμ, το οποίο εισηγήθηκε η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Καθηγητών του ΕΜΠ, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος Βερελής.

Όπως ανέφερε ο υπουργός, οι επεκτάσεις του δικτύου χωρίζονται σε δύο φάσεις. Οι διάδρομοι των πρώτων επεκτάσεων που, στόχος είναι να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2008, είναι οι ακόλουθες:

1. ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ

Περιλαμβάνει τον διάδρομο «Πλατεία Συντάγματος - Πανεπιστημίου - Πατησίων - Σταθμός ΗΣΑΠ Άνω Πατήσια».

Το μήκος είναι 5,6 km.

Προϋπολογιζόμενο κόστος 65 εκατ. ευρώ (υποδομή και τροχαίο υλικό).

Πρόκειται για «ιστορική γραμμή» που λειτουργούσε από τη δεκαετία του 1910 μέχρι και την κατάργηση του δικτύου το 1953 και είχε τέρμα την περιοχή «Αλυσίδα».

2. ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ - Λ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ - ΓΟΥΔΙ - ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΟΥΠΟΛΗ - ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ

Το μήκος είναι 6,4 km.

Προϋπολογιζόμενο κόστος 75 εκατ. ευρώ (υποδομή και τροχαίο υλικό).

Ο Σταθμός Λαρίσης αποτέλεσε άκρο της πρώτης γραμμής Τραμ που λειτούργησε στην Αθήνα το 1908 (γραμμή Ομόνοια - Σταθμός Λαρίσης), ενώ το τμήμα της Γραμμής επί της Λ. Αλεξάνδρας

συγκαταλέγεται μεταξύ των κυριότερων ιστορικών γραμμών Τραμ της Αθήνας, που λειτούργησαν μέχρι την κατάργησή τους τη δεκαετία του ΄50.

Η κατεύθυνση ανατολικά προς Ζωγράφου δεν υπήρχε, γιατί τότε δεν είχε ακόμη επεκταθεί προς τα εκεί ο αστικός ιστός.

3. Ν. ΦΑΛΗΡΟ (ΣΕΦ) - ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΣΤΑΘΜΟΣ ΗΣΑΠ/ΟΣΕ

Περιλαμβάνει τον διάδρομο «ΣΕΦ - Τζαβέλα - Γρ. Λαμπράκη - Βασ. Γεωργίου Α΄ - Ακτή Ποσειδώνος - Ακτή Καλλιμασιώτη - Σταθμός ΗΣΑΠ/ΟΣΕ Πειραιά».

Είναι μήκους 3,2 km.

Προϋπολογιζόμενο κόστος 35 εκατ. ευρώ (υποδομή και τροχαίο υλικό).

Η επέκταση αυτή εξυπηρετεί τη σύνδεση του κέντρου και του Λιμένα του Πειραιά με τη νοτιότερη παραλιακή ζώνη, χωρίς μετεπιβίβαση στο δίκτυο του Μετρό για μόλις μία στάση (διαδρομή Ν. Φάληρο - Πειραιάς). Σε τοπικό επίπεδο συνδέει, σε δίκτυο σταθερής τροχιάς, σημαντικούς πόλους γένεσης μετακινήσεων, όπως οι υπερτοπικές κεντρικές χρήσεις εμπορίου και υπηρεσιών του Πειραιά, περί της Πλατείας Δημοτικού Θεάτρου, και τη ζώνη του λιμανιού, μεγάλο τμήμα της επιβατικής ζώνης του λιμανιού, Νοσοκομεία, Κλινικές, το Πανεπιστήμιο Πειραιά κ.ά.

Οι δεύτερες επεκτάσεις που, στόχος είναι να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2010, είναι οι εξής:

1. ΣΤΑΘΜΟΣ ΗΣΑΠ/ΟΣΕ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ - ΠΕΡΑΜΑ

Περιλαμβάνει τον διάδρομο «Σταθμός ΗΣΑΠ/ΟΣΕ Πειραιά - Κερατσίνι - Πέραμα» (με εξαίρεση μικρό τμήμα μεταξύ Σταθμού ΗΣΑΠ και Θερμοπυλών).

Είναι μήκους 7,6 Km.

Προϋπολογιζόμενο κόστος 85 εκατ. ευρώ.

2. ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ

Ο διάδρομος «Σύνταγμα - Βοτανικός» προτάθηκε από την Εταιρεία για την Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων.

Είναι μήκους 3,3 Km.

Προϋπολογιζόμενο κόστος 35 εκατ. ευρώ.

3. ΔΙΑΚΛΑΔΩΣΗ ΙΛΙΣΙΑ - ΖΩΓΡΑΦΟΥ

Είναι μήκους 3,4 Km.

Προϋπολογιζόμενο κόστος 35 εκατ. ευρώ.

4. ΣΤΑΘΜΟΣ ΗΣΑΠ/ΟΣΕ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Είναι μήκους 27,6 Km.

Προϋπολογιζόμενο κόστος 300 εκατ. ευρώ.

Οι σχετικές μελέτες θα εκπονηθούν στα πλαίσια ερευνητικού προγράμματος, που συντονίζεται από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Καθηγητών του ΕΜΠ για το Τραμ.

Η χρηματοδότηση των επεκτάσεων θα στηριχθεί σε συνδυασμό κρατικής χρηματοδότησης, δανειακών κεφαλαίων και ένταξης σε προγράμματα ανάπτυξης υποδομών.