Ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο, ο νέος αναβάτης της Ducati μιλάει στο naftemporiki.gr και αποκαλύπτει ότι είναι όνειρο ζωής για αυτόν να πετύχει στην ιταλική ομάδα. Παραδέχεται παράλληλα πως η απόσταση από τις Honda και Yamaha είναι μεγάλη. Θα ήθελε όμως σε σύντομο χρονικό διάστημα να μπορεί να παλεύει για μια θέση στο βάθρο.
Διανύει αισίως την έκτη του χρονιά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP και μέχρι στιγμής έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του. Τον χαρακτηρίζει ο ενθουσιασμός, το πείσμα και η μεθοδικότητα. Ο λόγος για τον Αντρέα Ντοβιτσιόζο, τον ιταλό αναβάτη που όπως αποδεικνύεται, αρέσκεται στις προκλήσεις και βρίσκει τον τρόπο να τα καταφέρνει.
Επειτα από έξι «γεμάτες» χρονιές στις μικρότερες κατηγορίες κι έναν παγκόσμιο τίτλο (το 2004 στα 125 κ.εκ.), ο «Dovi» πήρε το ρίσκο να ανέβει στα MotoGP αρχικά με την «δορυφορική» ομάδα της Honda JiR Team Scot το 2008. Στο ντεμπούτο του έκανε αισθητή την παρουσία του όταν κέρδισε τον Βαλεντίνο Ρόσι στο Κατάρ και τερμάτισε τέταρτος. Το τέλος της πρώτης του σεζόν στα «μεγάλα σαλόνια» τον βρήκε στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης, επίδοση που ήταν η υψηλότερη για αναβάτη μη εργοστασιακής ομάδας.
Η Repsol Honda είδε το ταλέντο του και την επόμενη χρονιά του χάρισε μια θέση στο γκαράζ της. Με τα χρώματά της αγωνιζόταν ως το 2011, πανηγυρίζοντας τη μία και μοναδική, μέχρι στιγμής, νίκη του σε GP, στη Μεγάλη Βρετανία το 2009, αλλά και μία πολ ποζίσιον το 2010 στο Μοτέγκι.
Επειτα από δέκα σεζόν στη Honda, αναλαμβάνει πέρυσι την πρόκληση και πηγαίνει στη «δορυφορική» ομάδα της Monster Yamaha Tech 3. Η πορεία του ήταν άκρως επιτυχημένη καθώς ανέβηκε έξι φορές στο βάθρο των νικητών και τερμάτισε τέταρτος στο πρωτάθλημα. Δεν έμεινε όμως εκεί, δέχθηκε το ρίσκο που ακούει στο όνομα Ducati, επιστρέφοντας έπειτα από έναν χρόνο και πάλι σε εργοστασιακή ομάδα.
Οπως αναφέρει στο naftemporiki.gr, γνωρίζει ότι η επιλογή του αυτή είναι μία πρόκληση, αλλά ξέρει πως μπορεί να τα καταφέρει. Το κίνητρό του είναι ακόμη μεγαλύτερο ως ιταλός που έρχεται σε ομάδα της χώρας του ενώ παράλληλα δεν φαίνεται να τον αγχώνει το γεγονός ότι διαδέχθηκε τον Βαλεντίνο Ρόσι.
Επέστρεψες σε εργοστασιακή ομάδα μετά από ένα χρόνο στη Monster Yamaha Tech 3. Θεωρείς ότι οι εμφανίσεις σου με αυτή την ομάδα το 2012 σε βοήθησαν να έρθεις στη Ducati και με ποιο τρόπο;
Σίγουρα! Το 2012 είχα μία εξαιρετική σεζόν σε μία «δορυφορική» ομάδα, αλλά πάνω από όλα σε μία Yamaha. Ανέκαθεν έτρεχα με Honda και η απόδοσή μου πέρυσι απέδειξε σε όλους ότι μπορώ να τα καταφέρω με οποιαδήποτε μοτοσικλέτα, όχι μόνο με μία Honda.
Το γεγονός ότι το 2011 έφυγες από μία εργοστασιακή ομάδα όπως η Repsol Honda και πήγες σε μία «δορυφορική» ομάδα όπως η Monster Yamaha Tech 3 σε έκανε πιο ανυπόμονο να θέλεις να επιστρέψεις σύντομα σε μία εργοστασιακή ομάδα; Αυτός ήταν ο περυσινός σου στόχος;
Ηταν μία σημαντική εμπειρία για την εξέλιξή μου σαν αναβάτη, μία εμπειρία με μία διαφορετική μοτοσικλέτα με την οποία κατάφερα να πετύχω κάποια καλά αποτελέσματα και πολλές παρουσίες στο βάθρο από την πρώτη κιόλας χρονιά.
Ποιές είναι οι προσδοκίες σου, τί πιστεύεις πως θα μπορούσες να πετύχεις φέτος, την πρώτη χρονιά στη Ducati;
Ακόμη είναι πολύ νωρίς να πω, λαμβάνοντας υπόψη τις πρώτες δοκιμές στη Σεπάνγκ. Σίγουρα όμως χρειάζεται να δουλέψουμε πολύ σκληρά για να έχουμε τον ίδιο ρυθμό με τους αναβάτες που βρίσκονται στην κορυφή. Σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον, θα ήθελα να παλεύω για μία θέση στο βάθρο.
Πιστεύεις ότι η Audi θα βοηθήσει την Ducati να επιστρέψει στην κορυφή του MotoGP και με ποιό τρόπο; Η παρουσία της γερμανικής εταιρείας αποτέλεσε ένα κίνητρο για σένα;
Σίγουρα, διότι η Audi έχει κάθε δυνατό συμφέρον να θέλει να τα πάει καλά. Σίγουρα θα υπάρξει κάποια οικονομική αλλά προπάντων τεχνολογική συνεισφορά όπως επίσης και ανταλλαγή σημαντικής τεχνογνωσίας.
Μέχρι στιγμής έχεις δοκιμάσει τη Desmosedici στην Ισπανία και στη Μαλαισία. Ποιά είναι η πρώτη αίσθηση που έχεις αποκομίσει από τη νέα σου μοτοσικλέτα;
Ηταν δύσκολες δοκιμές, αλλά δεν περιμέναμε κάτι το διαφορετικό. Στη Μαλαισία προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε την κατάσταση. Ολοι γνωρίζουν το επίπεδο στο οποίο βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, επομένως χρειάζοταν να το βελτιώσουμε. Δοκιμάσαμε όσα περισσότερα μπορούσαμε, διότι είχαμε επικεντρωθεί στη βελτίωση της μοτοσικλέτας. Η απόσταση από τις άλλες ομάδες είναι μεγάλη, επομένως πιέσαμε πολύ για να καταλάβουμε τη μοτοσικλέτα. Εχω πλέον πολλά στοιχεία, ίσως πάρα πολλά θα έλεγα! Δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθούν οι επόμενες δοκιμές στη Σεπάνγκ. Είναι πολύ μικρό το χρονικό διάστημα μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου τεστ, επομένως είναι δύσκολο να καταφέρουμε κάτι το εξαιρετικό σε αυτό το χρόνο. Χρειάζεται ακόμη να αποφασίσουμε ποια εξαρτήματα θα φέρουμε μαζί μας για τις δεύτερες δοκιμές. Δυστυχώς, χρειαζόμαστε χρόνο για να δοκιμάσουμε να κάνουμε μεγάλες αλλαγές.
Το γεγονός ότι αντικαθιστάς τον Βαλεντίνο Ρόσι στην ομάδα σε κάνει πιο νευρικό ή πιο αποφασισμένο να πετύχεις κάτι καλύτερο από εκείνον;
Το να τα πάω καλύτερα από τον Βαλεντίνο Ρόσι είναι σημαντικό για εμένα, αλλά δεν είναι ο κύριος στόχος μου. Δεν υπέγραψα με τη Ducati έχοντας αυτή την ιδέα στο κεφάλι μου. Ο στόχος μου είναι πολύ πιο υψηλός από αυτό.
Εχεις εξοικειωθεί με τη νέα σου ομάδα, τα άτομα και τη συνεργασία μαζί τους;
Συχνά στο παρελθόν άλλαζα ομάδες και συνεργάτες, αλλά βασίζομαι στο ότι είμαι ένας ανοικτός χαρακτήρας που προσπαθεί να γνωρίσει νέους ανθρώπους και να πάρει το καλύτερο από αυτούς, επομένως δεν έχω κάποιο πρόβλημα. Πιστεύω ότι αυτό είναι θετικό.
Πώς είναι η σχέση σου με τον Νίκι (σ.σ Χέιντεν); Πιστεύεις ότι επειδή είναι περισσότερα χρόνια στην ομάδα από εσένα, έχει ένα πλεονέκτημα και με ποιό τρόπο;
Τον Νίκι ανέκαθεν τον συμπαθούσα αν και δεν τον γνώριζα τόσο καλά. Είναι καλό παιδί και τον σέβομαι. Είμαι περίεργος να δω πως θα τα καταφέρει στο τεχνικό κομμάτι.
Σαν Ιταλός, είσαι πιο αποφασισμένος να βοηθήσεις τη Ducati να πετύχει;
Είναι ξεχωριστό για έναν Ιταλό να αγωνίζεται στη Ducati. Το να καταφέρω να πετύχω θετικά αποτελέσματα με τη Ducati είναι ένα ξεχωριστό όνειρο στη ζωή μου και εφόσον αποφάσισα να αντιμετωπίσω αυτή την πρόκληση, αυτό σημαίνει ότι πιστεύω πραγματικά σε αυτό.
Ποιό είναι το πρόγραμμά σου αυτά τα δύο χρόνια που θα είσαι στη Ducati;
Θα δούμε πως θα πάει. Χρειάζεται να δουμε ποιες θα είναι οι εξελίξεις, είναι πολύ νωρίς να μιλάω για κάτι τέτοιο. Πιστεύω ότι σε έναν με ενάμιση χρόνο θα έχουμε καταφέρει να κάνουμε μεγάλα βήματα μπροστά. Μόνο τότε θα είμαστε σε θέση να καταλάβουμε τι μπορούμε να πετύχουμε.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]