Το πρώτο εθνικό δίκτυο ταχείας φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στον κόσμο υποστηρίζει ότι απέκτησε η Εσθονία.
Το πρώτο εθνικό δίκτυο ταχείας φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στον κόσμο υποστηρίζει ότι απέκτησε η Εσθονία.
Παρότι το κράτος της Βαλτικής έχει έκταση διπλάσια από την Πελοπόννησο και μόλις 1,3 εκατομμύρια κατοίκους, το επίτευγμα δεν παύει να είναι εντυπωσιακό. Με τη βοήθεια της πολυεθνικής ABB, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της ηλεκτρικής τεχνολογίας και του αυτοματισμού, η κυβέρνηση εγκατέστησε 165 σταθμούς ταχείας φόρτισης σε ολόκληρη τη χώρα.
Σύμφωνα με την ABB, οι φορτιστές που λειτουργούν με συνεχές ρεύμα, τοποθετήθηκαν σε αστικές περιοχές με περισσότερους από 5.000 κατοίκους και πάνω σε αυτοκινητοδρόμους, σε απόσταση μικρότερη των 60 χιλιομέτρων ο ένας από τον άλλο, για να διασφαλιστεί ότι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα θα μπορεί να διασχίσει τη χώρα χωρίς να «προδώσει» τους επιβάτες του.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από την πώληση 10 εκατομμυρίων αδειών εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από την κυβέρνηση στη Mitsubishi. Βάσει της ίδιας συμφωνίας, που υπεγράφη το 2011, ο ιαπωνικός όμιλος έδωσε στο Ταλίν πάνω από 500 ηλεκτροκίνητα οχήματα και χρηματοδότησε σύστημα επιδοτούμενης αγοράς τέτοιων αυτοκινήτων από τους Εσθονούς.
«Τώρα είναι η στιγμή να κάνουμε το καθοριστικό βήμα, επιτυγχάνοντας πρόοδο στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας», δήλωσε ο επικεφαλής του προγράμματος Γιάρμο Τούισκ. «Έχουμε αποδείξει ότι υπάρχει μια πραγματική δυνατότητα εγκατάστασης δικτύου [φόρτισης] σε μια χώρα και ότι δεν υφίστανται τεχνικοί περιορισμοί.»
Προς το παρόν, κάθε καινούριος φορτιστής αντιστοιχεί σε... 3 με 4 ηλεκτροκίνητα οχήματα, καθώς στους δρόμους της Εσθονίας κυκλοφορούν μόλις 619, εκ των οποίων μόλις 100 ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα και εταιρείες. Η ABB ευελπιστεί το νέο δίκτυο να αποτελέσει κίνητρο για διπλασιασμό αυτού του αριθμού μέσα στο 2013.
«Η ύπαρξη ενός εθνικού δικτύου ταχείας φόρτισης θα ενθαρρύνει τους οδηγούς να κάνουν τη στροφή στα ηλεκτροκίνητα οχήματα και θα αποτελέσει κίνητρο και για άλλες χώρες να επενδύσουν στις δικές τους υποδομές φόρτισης», εκτίμησε ο αρμόδιος επικεφαλής του ομίλου Ούλριχ Σπίσοφερ.