Ένα ηλεκτροκίνητο όχημα έκανε το γύρο της Αυστραλίας τροφοδοτούμενο, μεταξύ άλλων, με την ενέργεια που παρήγαγε ένας γιγαντιαίος «χαρταετός».
Ένα ηλεκτροκίνητο όχημα έκανε το γύρο της Αυστραλίας τροφοδοτούμενο, μεταξύ άλλων, με την ενέργεια που παρήγαγε ένας γιγαντιαίος «χαρταετός».
Σύμφωνα με την εταιρεία που το κατασκεύασε, το αυτοκίνητο κατανάλωσε ηλεκτρική ενέργεια αξίας μόλις... 15 δολαρίων, διανύοντας απόσταση σχεδόν 5.000 χιλιομέτρων.
Το πανάλαφρο όχημα Wind Explorer δημιούργησε η αμερικανική Evonik, ο οποίος αναπτύσσει εδώ και πέντε χρόνια μπαταρίες ιόντων λιθίου για λογαριασμό της Daimler, στο πλαίσιο επίδειξης των τεχνολογιών της. Ο όμιλος υποστηρίζει ότι το αυτοκινητάκι παράγει ενέργεια που του επιτρέπει να διανύει πάνω από 360 χιλιόμετρα τη μέρα.
Στο ταξίδι του το όχημα χρησιμοποιούσε τρεις πηγές ενέργειας: μια φορητή ανεμογεννήτρια, τον τεράστιο χαρταετό (όπως τον αποκαλούν οι δημιουργοί του, αν και μοιάζει περισσότερο με αλεξίπτωτο), που το τροφοδοτούσε κατά το 10-15% της διαδρομής, όταν οι άνεμοι ήταν ευνοϊκοί, και το δίκτυο ηλεκτροδότησης, το οποίο ωστόσο χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα (εκεί ξοδεύτηκαν τα 15 δολάρια).
Η ανεμογεννήτρια ζυγίζει 32 κιλά, οι μπαταρίες 90 κιλά και το σώμα από ανθρακονήματα άλλα 90 κιλά. Στο όχημα επέβαιναν δύο άτομα, τα οποία χειρίζονταν το χαρταετό, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος να ανέρχεται σε περίπου 450 κιλά.
Ο παράγοντας «βάρος» έχει ιδιαίτερη σημασία αφού, όπως επισημαίνει το NBC, οι κατασκευαστές στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου να κάνουν τα αυτοκίνητά τους ελαφρύτερα, για να συμμορφωθούν με τις νέες προδιαγραφές οικονομίας καυσίμου που θα πρέπει να έχουν τεθεί σε εφαρμογή έως το 2025. Ο «γενικός κανόνας» είναι ότι για κάθε 45 κιλά που αφαιρούνται, εξοικονομούνται 0,42 χιλιόμετρα ανά λίτρο καυσίμου.
Σύμφωνα με την Evonik, οι δύο οδηγοί του Wind Explorer κατέρριψαν τρία παγκόσμια ρεκόρ με το ταξίδι τους: ήταν η πρώτη φορά που κάποιος κάνει το γύρο μιας ηπείρου με όχημα τροφοδοτούμενο από τον άνεμο και μπαταρίες ιόντων λιθίου, η μεγαλύτερη διαδρομή που διανύεται από αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί (σχεδόν) αποκλειστικά αιολική ενέργεια και η μεγαλύτερη απόσταση που καλύπτεται μέσα σε 36 ώρες από ηλεκτροκίνητο και «αιολικό» όχημα.