Ο Σεμπαστιέν Οζιέ πέτυχε την πρώτη του νίκη με το νέο VW Polo R WRC στο δεύτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ο Σεμπαστιέν Οζιέ πέτυχε την πρώτη του νίκη με το νέο VW Polo R WRC στο δεύτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο γάλλος οδηγός ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο ράλι Σουηδίας και απέδειξε για μία ακόμη φορά πως του αρέσει πάρα πολύ η οδήγηση στο χιόνι και τον πάγο.
Χωρίς λάθη και με απόλυτη αυτοσυγκέντρωση, οι Οζιέ – Ινγκράσια έφεραν το νέο Polo στην κορυφή του αγώνα, κερδίζοντας τις δέκα από τις 22 ειδικές διαδρομές. Ηδη, είχαν πάρει την πρωτοπορία από την Παρασκευή το πρωί και τη διατήρησαν όλο το τριήμερο, παρά την επίθεση του Σεμπάστιαν Λεμπ. Αυτή ήταν η όγδοη νίκη για τον Οζιέ στο WRC, ο οποίος πλέον προηγείται στο πρωτάθλημα των οδηγών. Ο Γάλλος έφυγε με το απόλυτο από τη Σουηδία καθώς κατάφερε πέραν της νίκης στον αγώνα, να επικρατήσει και στην Power stage, κερδίζοντας τρεις επιπλέον βαθμούς.
Ο 29χρονος Οζιέ κατάφερε να γράψει σήμερα ιστορία, καθώς έγινε ο δεύτερος μη Σκανδιναβός οδηγός που μπόρεσε να ανέβει στην κορυφή του συγκεκριμένου αγώνα. Ο πρώτος ήταν ο Σεμπάστιαν Λεμπ.
Την ανωτερότητα του ομοεθνή αντιπάλου του παραδέχθηκε σήμερα και ο Σεμπάστιαν Λεμπ. Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δήλωσε πως ο πρώην teammate του δεν υπέπεσε σε κανένα λάθος, είχε έναν τέλειο αγώνα και εκείνος δε μπορούσε να κάνει κάτι.
Ο Λεμπ αφού έχασε την πρώτη θέση από τον Οζιέ την Παρασκευή, επιδόθηκε σε μια μονομαχία με τον Λάτβαλα, αρχικά, για τη δεύτερη θέση. Όταν κατάφερε να σταθεροποιηθεί εκεί και να απαλλαγεί από τον Φινλανδό, άρχισε την επίθεσή του στον Γάλλο. Οσο και να πίεζε όμως ο Οζιέ δεν φάνηκε να επηρεάζεται. Αντ’ αυτού διατηρούσε την ταχύτητά του και κατάφερε να αυξήσει τη μεταξύ τους διαφορά.
Ετσι, το όνειρο του Λεμπ να πετύχει μία ακόμη νίκη στη Σουηδία, τη δεύτερη μετά το 2004, έμεινε στη σφαίρα της φαντασίας, καθώς ο Γάλλος εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα ολοκληρώσει την καριέρα του με μόνο μία επικράτηση στο συγκεκριμένο αγώνα πριν από οκτώ χρόνια. Και να σκεφτεί κανείς ότι είχε επιλέξει το συγκεκριμένο ράλι για αυτόν ακριβώς το λόγο!
Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Μαντς Οστμπεργκ, ο οποίος έδωσε μεγάλη μάχη με τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα. Ο Νορβηγός της Qatar M-Sport κατάφερε να περάσει μπροστά τη δεύτερη ημέρα του αγώνα και να διατηρήσει αυτή τη θέση μέχρι το τέλος. Αυτό είναι το πρώτο φετινό βάθρο για τον νεαρό οδηγό.
Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα με το δεύτερο VW Polo R WRC αφού έχασε δύο μονομαχίες (μία με τον Λεμπ και στη συνέχεια με τον Οστμπεργκ), αρκέστηκε στην τέταρτη θέση. Ο Φινλανδός δεν κατάφερε να πετύχει τον στόχο του που ήταν να κερδίσει το φετινό αγώνα και να πετύχει χατ-τρικ με τρεις διαδοχικές νίκες στο συγκεκριμένο ράλι. Παρηγοριά τουλάχιστον αποτελούν οι βαθμοί της τέταρτης θέσης, οι οποίοι ήταν και οι πρώτοι για αυτόν στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα μετά την έξοδο στο Μόντε Κάρλο.
Ευχαριστημένος από τη Σουηδία για τον ίδιο ακριβώς λόγο με τον Λάτβαλα έφυγε ο Τιερί Νουβίλ. Ο Γάλλος δέχθηκε ως… δώρο την πέμπτη θέση από τον Ευγκένι Νόβικοφ, ο οποίος είχε μία έξοδο δύο ειδικές πριν το τέλος του αγώνα και έπεσε ένατος.
Το ίδιο ισχύει και για τον Γιούχο Χάνινεν που έκανε έναν χαλαρό αγώνα και ανέβηκε έκτος μετά την κακοτυχία του νεαρού ρώσου οδηγού.
Ο Μάρτιν Πρόκοπ ήταν έβδομος, τερματίζοντας σε καλή θέση για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα.
Ακολούθησε ο Χένινγκ Σόλμπεργκ, ο οποίος παρά τα τεχνικά προβλήματα στην αρχή της ημέρας και την ποινή που δέχθηκε κατάφερε να ανέβει στην όγδοη θέση.
Την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Σαουδάραβας Yazeed al Rajhi, ο οποίος επικράτησε και στην κατηγορία WRC 2.
Η Σουηδία ήταν καταστροφική για την ομάδα της Citroen. Από νωρίς ο Χίρβονεν βρέθηκε εκτός αγώνα με μία έξοδο που είχε, και ήλπιζε ότι θα κέρδιζε βαθμούς στην Power stage. Η πεποίθηση αυτή αποδείχθηκε τελικά όνειρο απατηλό καθώς τερμάτισε τέταρτος. Ατυχος ήταν και Σορντό που εγκατέλειψε στην 20ή ειδική διαδρομή από έξοδο ενώ ήταν όγδοος.
Το επόμενο ραντεβού του WRC έχει οριστεί για τις 7-10 Μαρτίου στο «ζεστό» Μεξικό.