Μετά την επιστροφή του Ράλι Μόντε Κάρλο στο πρόγραμμα του WRC το 2011, το ράλι Σουηδίας επέστρεψε στην... παραδοσιακή του θέση, του δεύτερου δηλαδή αγώνα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Μετά την επιστροφή του Ράλι Μόντε Κάρλο στο πρόγραμμα του WRC το 2011, το ράλι Σουηδίας επέστρεψε στην... παραδοσιακή του θέση, του δεύτερου δηλαδή αγώνα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Μετά λοιπόν το κοσμοπολίτικο Μονακό, η οικογένεια του WRC ταξιδεύει 2000 χλμ. βόρεια, στην παγωμένη Σουηδία, σε έναν από τους ταχύτερους και πιο εντυπωσιακούς αγώνες.
Το ράλι Σουηδίας είναι το μοναδικό χειμερινό στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος και αποτελεί μοναδική πρόκληση για όλους τους αγωνιζόμενους. Το χιόνι, ο πάγος και οι θερμοκρασίες που φτάνουν τους -25 βαθμούς Κελσίου είναι τα δύο στοιχεία που χρειάζεται να αντιμετωπίσουν τα πληρώματα. Ο συγκεκριμένος αγώνας επιβραβεύει εκείνους που είναι αποφασισμένοι να πάρουν το μεγαλύτερο ρίσκο.
Η φύση του αγώνα απαιτεί τη χρήση των ειδικών ελαστικών με καρφιά αφού είναι τα μόνα που επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να κινηθούν με μεγάλες ταχύτητες πάνω στο χιόνι. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα πληρώματα θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν τα μεγάλα αναχώματα χιονιού, τα οποία οριοθετούν μεν το δρόμο στις ειδικές, αλλά αποτελούν κι έναν πολύτιμο σύμμαχο ιδίως στις στροφές. Ενεργούν σαν ένα είδος «μαλακής μπαριέρας» με τη βοήθεια της οποίας οι οδηγοί μπορούν να «βουτήξουν» με μεγαλύτερη ταχύτητα στη στροφή και παράλληλα να επαναφέρουν πιο εύκολα το αυτοκίνητο, με λιγότερες δυνατές ζημιές. Σε περίπτωση ωστόσο δυνατής επαφής μαζί τους τότε οι επιπτώσεις μπορεί να είναι ολέθριες για το αυτοκίνητο.
Το ράλι Σουηδίας μετράει φέτος 61 χρόνια και για μία ακόμη φορά βάση του έχει το Karlstad με το service park να βρίσκεται 85 χιλιόμετρα πιο μακριά, στο αεροδρόμιο Hagfors. Ο δεύτερος γύρος του Παγκοσμίου πρωταθλήματος αποτελείται από 22 ειδικές διαδρομές και συνολικά 339 απαιτητικά χιλιόμετρα.
Ο αγώνας ξεκινάει με μία νυχτερινή σούπερ ειδική στο Karlstad την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου. Θα έχει προηγηθεί νωρίτερα η κατατακτήρια ειδική διαδρομή (qualifying stage) που θα κρίνει τη σειρά των πληρωμάτων.
Την Παρασκευή και το Σάββατο ο αγώνας θα μεταφερθεί στη σουηδική εξοχή γύρω από το service park. Και οι δύο ημέρες περιλαμβάνουν κλασικές ειδικές διαδρομές όπως τις Vargasen και Lesjofors την Παρασκευή και τις Sagen, Fredriksberg και Rammen το Σάββατο. Την Κυριακή οι αγωνιζόμενοι θα περάσουν στη Νορβηγία για να επιστρέψουν στη Σουηδία προκειμένου να συμμετάσχουν στην Power Stage στο Torsby. Ο τερματισμός του αγώνα είναι στο Karlstad, στο σημείο δηλαδή όπου θα δοθεί η εκκίνηση.
Στον αγωνιστικό τομέα, το ράλι Σουηδίας είναι ο δεύτερος αγώνας και μάλιστα συνεχόμενος που επέλεξε να αγωνιστεί ο Σεμπάστιαν Λεμπ. Και αυτό περισσότερο για λόγους γοήτρου καθώς από το 2003 που συμμετείχε για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο ράλι, έχει καταφέρει να κερδίσει μόλις μία φορά, το 2004. Εγινε μάλιστα ο πρώτος μη σκανδιναβός οδηγός που πέτυχε κάτι τέτοιο, όλο τα χρόνια διεξαγωγής του αγώνα.
Οι φίλοι του WRC περιμένουν να δουν πως θα τα πάει στον πάγο η VW μετά την πολύ καλή εμφάνιση στο Μόντε Κάρλο. Η γερμανική εταιρεία έχει εξοικειωθεί με τις συνθήκες του αγώνα αφού μεγάλο αριθμό των δοκιμών της, πραγματοποίησε επί σουηδικού εδάφους. Στις τάξεις της έχει ένα σημαντικό... όπλο που ακούει στο όνομα Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. Ο Φινλανδός έχει κερδίσει το σουηδικό ράλι τα δύο τελευταία χρόνια και πηγαίνει για το χατ τρικ ενώ συνολικά μετράει τρεις νίκες τα τελευταία δέκα χρόνια.
Σε ό,τι αφορά στους υπόλοιπους οδηγούς, οι Χίρβονεν και Σορντό θα προσπαθήσουν να τα πάνε καλύτερα από το Μόντε Κάρλο και να πείσουν ότι θα κρατήσουν ψηλά ως δίδυμο τη σημαία της Citroen.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ έδειξε ότι φέτος είναι αποφασισμένος να ανέβει στην κορυφή με όπλο του το νέο VW.
Η ομάδα της Qatar M-Sport θα προσπαθήσει να ξεχάσει τον πρώτο αγώνα της χρονιάς και να κάνει ένα καινούργιο ξεκίνημα. Σε αυτό θα στερηθεί των υπηρεσιών του έμπειρου Αλ-Ατίγια, ο οποίος δε θα συμμετάσχει λόγω ασθένειας και θα δώσει τη θέση του στον Μάθιου Γουΐλσον.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]