Είναι σίγουρα το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο, ο αδιαμφισβήτητος «βασιλιάς» του χώρου- ωστόσο, όπως φαίνεται, έχουν αρχίσει να αυξάνονται αυτοί που κάποια στιγμή, «μπουχτίζουν» από το…πολύ Facebook, και επιλέγουν να το εγκαταλείψουν, για μικρό ή μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Είναι σίγουρα το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο, ο αδιαμφισβήτητος «βασιλιάς» του χώρου- ωστόσο, όπως φαίνεται, έχουν αρχίσει να αυξάνονται αυτοί που κάποια στιγμή, «μπουχτίζουν» από το…πολύ Facebook, και επιλέγουν να το εγκαταλείψουν, για μικρό ή μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Σύμφωνα με έρευνα του αμερικανικού Pew Research Center, η οποία διεξήχθη το Δεκέμβριο, το 61% των χρηστών του Facebook παραδέχτηκαν ότι υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν επιλέξει να «πάρουν άδεια» από το Facebook, απέχοντας από το κοινωνικό δίκτυο για χρονικά διαστήματα που θα μπορούσαν να φτάνουν μέχρι και αρκετές εβδομάδες.
Οι κύριοι λόγοι για αποχές τέτοιου είδους φαίνεται πως είναι η έλλειψη χρόνου για να αφιερώσουν στη διαχείριση των προφίλ τους, μία γενικότερη μείωση του ενδιαφέροντός τους για το site, καθώς και η ευρύτερη αντίληψη πως το Facebook, εν τέλει, δεν είναι τίποτα παραπάνω από μία απλή, αλλά παρόλα αυτά μεγάλη, σπατάλη χρόνου.
Ένα 4% των χρηστών που ερωτήθηκαν έκαναν λόγο για αποχώρηση λόγω ανησυχιών περί προσωπικών δεδομένων και θεμάτων ασφαλείας. Αν και οι περισσότεροι από αυτούς παραδέχτηκαν πως επέστρεψαν στο Facebook, ένα αξιόλογο ποσοστό αυτών (20%) προχώρησαν σε διαγραφή των λογαριασμών τους.
Αν και αρκετοί από αυτούς που επιλέγουν να «απέχουν» οδηγούνται σε μείωση της ημερήσιας ενασχόλησής τους, η συντριπτική πλειοψηφία (92%) διατηρεί παρόλα αυτά τα προφίλ της. Ωστόσο, έχουν μειωθεί κατά πολύ αυτοί οι οποίοι θεωρούν πως η σημασία του στη ζωή τους έχει αυξηθεί σε σχέση με το προηγούμενο έτος (μόλις 12%).
Γενικά, οι χρήστες νεαρότερης ηλικίας δείχνουν να δαπανούν όλο και λιγότερο χρόνο στο site, με το 42% αυτών που είναι μεταξύ 18 και 29 ετών να έχει μειώσει το χρόνο του ημερησίως στο Facebook σε σχέση με πέρυσι. Αντίστοιχη τάση, αν και σε μικρότερο ποσοστό (23%), παρατηρείται και στις μεγαλύτερες ηλικίες (άνω των 50).
Η βασική «πρόκληση» που αντιμετωπίζει το Facebook είναι το πώς θα μπορέσει να συνεχίσει να επωφελείται οικονομικά από την τεράστια «δεξαμενή» των 1 δισ. χρηστών του- κάτι που σημαίνει πως πρέπει να συνεχίσει να τους ψυχαγωγεί και να τους κάνει να ενδιαφέρονται. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η πρόσφατη κίνηση, της παρουσίασης της «μηχανής αναζήτησης» Graph Search, που αναζητά απαντήσεις σε αναζητήσεις διαφόρων θεμάτων, ψάχνοντας μέσα στο ίδιο το κοινωνικό δίκτυο.
Για τους σκοπούς της έρευνας ερωτήθηκαν 1.006 χρήστες, εκ των οποίων το 20% δήλωσαν ότι βρίσκονταν εν μέσω μιας περιόδου «αποχής», ενώ ένα 27% είπαν πως σκοπεύουν να μειώσουν το χρόνο που περνούν στο Facebook από το επόμενο έτος. Το ποσοστό που δήλωσε ότι επιθυμεί να αυξήσει το χρόνο που περνά στα κοινωνικά δίκτυα ήταν μόλις 3%.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι ένα αξιόλογο ποσοστό (9%) των ερωτηθέντων δήλωσαν πως θέλουν χρόνο εκτός του Facebook λόγω των υπερβολικά έντονων αντιπαραθέσεων/ κουτσομπολιών/ αρνητικότητας/ αντιπαράθεσης.