Για πολλαπλή παραβίαση των γενικών αρχών και κριτηρίων που διακυρήσσονται στο σχέδιο «Αθηνά» κάνει λόγο το ΠΑΣΟΚ. Μεταξύ άλλων ο ΚΤΕ Παιδείας του Κινήματος καταλογίζει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου επιλογές οι οποίες παραπέμπουν σε κριτήρια πολιτικών συσχετισμών και όχι ορθολογικής αναδιάρθωσης του ακαδημαϊκού χάρτη.
Για πολλαπλή παραβίαση των γενικών αρχών και κριτηρίων που διακυρήσσονται στο σχέδιο «Αθηνά» κάνει λόγο το ΠΑΣΟΚ. Μεταξύ άλλων ο ΚΤΕ Παιδείας του Κινήματος καταλογίζει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου επιλογές οι οποίες παραπέμπουν σε κριτήρια πολιτικών συσχετισμών και όχι ορθολογικής αναδιάρθωσης του ακαδημαϊκού χάρτη.
Η απόπειρα αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη που επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας, τονίζουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, πρέπει να βασιστεί σε ορθολογικά, επιστημονικά κριτήρια, που τεκμηριώνουν επαρκώς τις προωθούμενες συγχωνεύσεις και άλλες μεταβολές.
«Οι γενικές αρχές και τα κριτήρια που διακηρύσσονται και προτάσσονται στο σχέδιο ΑΘΗΝΑ κινούνται γενικά σε σωστή κατεύθυνση και αποτελούν σε μεγάλο βαθμό προϊόν συναίνεσης των πολιτικών δυνάμεων που στηρίζουν την κυβέρνηση. Είναι κρίμα», όμως, υπογραμμίζεται, «που δεν τηρούνται».
Όπως υποστηρίζουν, από την παρουσίαση των συγκεκριμένων παρεμβάσεων στον ακαδημαϊκό χάρτη καταδεικνύεται «όχι ότι υπάρχουν κάποιες "αιτιολογημένες εξαιρέσεις"», αλλά ότι τα εν λόγω κριτήρια και οι γενικές αρχές έχουν πολλαπλά παραβιαστεί και σε πολλές περιπτώσεις εφαρμόζονται δύο μέτρα και δύο σταθμά, ανάλογα με την πόλη, το ίδρυμα και τα γνωστικά αντικείμενα.
Για τον λόγο αυτόν ζητούν από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσει την ειδική επιστημονική τεκμηρίωση για το σχέδιο «Αθηνά» και να αιτιολογηθούν πλήρως οι «ειδικές μεταχειρίσεις» και συγκεκριμένα, π.χ., να εξηγηθεί:
α) γιατί συγχωνεύονται τμήματα με σαφώς διακριτά επιστημονικά αντικείμενα, ακόμη και διαφορετική διάρκεια φοίτησης.
β) γιατί διατηρούνται μονοτμηματικά παραρτήματα σε ορισμένες πόλεις και σε άλλες συγχωνεύονται,
γ) γιατί διατηρούνται ή δημιουργούνται τμήματα με ελλιπή ή καθόλου στελέχωση, σε ορισμένες περιπτώσεις και σε άλλες όχι.
Οι επιλογές αυτές, επισημαίνουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, παραπέμπουν σε κριτήρια πολιτικών συσχετισμών και όχι ορθολογικής αναδιάρθρωσης, ενώ σημειώνουν χαρακτηριστικά ότι το σχέδιο που παρουσιάστηκε, έχει αλλάξει τέσσερις φορές σε διάστημα μίας εβδομάδας.
Επιπλέον, ζητούν να εξηγηθεί ποιες είναι οι άμεσες ακαδημαϊκές θεσμικές και διοικητικές ωφέλειες από την δημιουργία ομόσπονδου πανεπιστημίου ή ΤΕΙ στον αντίποδα της επιλογής των απευθείας συγχωνεύσεων.
Το ΠΑΣΟΚ αναδεικνύει επίσης το ζήτημα της διαδικασίας μετάβασης στο νέο καθεστώς, καθώς όπως εκτιμά, είναι ανάγκη να υπάρξει συγκροτημένο μεταβατικό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο για κάθε μεταβολή, αλλά θα έχει και μετρήσιμο δημοσιονομικό όφελος.
Τέλος, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ΚΤΕ Παιδείας, το σχέδιο οφείλει να διασφαλίζει τους φοιτητές και τα μέλη ΔΕΠ των υπό κατάργηση ή υπό συγχώνευση τμημάτων ως προς την ακαδημαϊκή λειτουργία, τους τίτλους σπουδών και τη φοιτητική μέριμνα.