Πολιτική
Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου 2003 19:12

Διευκρινίσεις του ΥΠΕΞ για τους νέους αεροδιαδρόμους

«Στα πλαίσια των όσων προβλέπονται από τις διατάξεις του ICAO, και μέσω των διαδικασιών που προβλέπει ο Διεθνής Οργανισμός, η Ελλάδα επεδίωξε και επέτυχε τη βελτίωση του συστήματος διεθνών αεροδιαδρόμων που διέρχονται από το FIR Αθηνών.

Η διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004 στην Αθήνα και η συνεπακόλουθη πρόσθετη αύξηση των αναγκών, κατέστησε επιτακτικό το ενδιαφέρον όλων των εμπλεκομένων για τις βελτιώσεις αυτές, ειδικώτερα μάλιστα του ICAO και της ΙΑΤΑ.

Δοθέντος ότι το θέμα δεν αφορά το FIR Αθηνών αποκλειστικά, αλλά ολόκληρη την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ο ICAO συνέστησε ειδική ομάδα στο Περιοχικό του Γραφείο των Παρισίων, με συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων χωρών.

Σ' αυτό το πλαίσιο μίας καθιερωμένης πολυμερούς διαδικασίας περιοχικών συναντήσεων, έγινε η επεξεργασία των προτάσεων και των τεχνικών όρων ενός πακέτου νέων αεροδιαδρόμων που προστίθενται στο υφιστάμενο δίκτυο διεθνών διαδρομών της περιοχής, στη διάρκεια των εννέα τελευταίων μηνών σε τρεις συναντήσεις της Ομάδας Εργασίας στο Παρίσι.

Διμερείς διαπραγματεύσεις δεν έγιναν υπό οιαδήποτε μορφή και σε κανένα στάδιο της διαδικασίας.

Οι διαβουλεύσεις αυτές, αποκλειστικά σε περιοχικό επίπεδο, ολοκληρώθηκαν με περιοχική συμφωνία στις προδιαγραφές του νέου σχήματος, στις αρχές Σεπτεμβρίου. Η τυπική διαδικασία ομόφωνης έγκρισης των νέων αεροδιαδρόμων από το Διεθνή Οργανισμό θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Δεκέμβριο, οπότε και θα τεθεί σε εφαρμογή.

Με το νέο πακέτο, το FIR Αθηνών θα διαθέτει 13 πρόσθετους διεθνείς αεροδιαδρόμους σε ύψη ανώτερα και κατώτερα, οι οποίοι εξυπηρετούν τόσο την υπεριπτάμενη κυκλοφορία όσο και την κίνηση προς και από ελληνικούς προορισμούς. Οι διεθνείς εγκεκριμένοι νέοι αεροδιάδρομοι, διαθέτουν διαδρομές που εξυπηρετούν ειδικότερα τις ανάγκες της νησιωτικής Ελλάδας. Συμπληρώνονται από το υφιστάμενο δίκτυο αεροδιαδρόμων μας το οποίο ενισχύεται και κατοχυρώνεται. Το όλο σύστημα καλύπτει πλήρως όχι μόνο τις ανάγκες, αλλά και τα συμφέροντά μας από κάθε άποψη.

Οι ρυθμίσεις αυτές δεν σχετίζονται με θέματα στρατιωτικής δραστηριότητος. Η ύπαρξη αεροδιαδρόμων στο Αιγαίο, παλαιών και νέων, παραπέμπτει πάντοτε στην ανάγκη πολιτικοστρατιωτικού συντονισμού δραστηριοτήτων σύμφωνα με τις επιταγές του ICAO, όπως παγίως απαιτούμε. Οι τεχνικές προδιαγραφές των αεροδιαδρόμων, όπως τα κατώτερα ύψη, δε μεταβάλουν ούτε επηρεάζουν την υποχρέωση αυτή.

Με τα υιοθετηθέντα, όχι μόνον κατοχυρώνονται τα ελληνικά συμφέροντα, αλλά δημιουργείται οικονομικό και επιχειρησιακό όφελος. Με την προσθήκη των νέων αεροδιαδρόμων το FIR Αθηνών γίνεται πλέον εύχρηστο και ελκυστικότερο ως διαδρομή για τις αεροπορικές εταιρείες. Επιτρέπει ανετότερη αντιμετώπιση της κυκλοφορίας κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και γενικότερα στο μέλλον. Η αύξηση του όγκου κυκλοφορίας αποφέρει πρόσθετο οικονομικό όφελος. Διευκολύνονται οι διεθνείς διασυνδέσεις των νησιωτικών αεροδρομίων (Λήμνος, Χίος, Κάρπαθος κ.α.). Κατοχυρώνεται, τέλος, το υπάρχον εσωτερικό δίκτυο αεροδιαδρόμων ως συμπληρωματικό και απαραίτητο για την εξυπηρέτηση των αναγκών αεροπορικής επικοινωνίας στην ελληνική επικράτεια και ειδικότερα στα νησιά του Αιγαίου».