Εκστρατεία διαφημιστικού χαρακτήρα έχει ξεκινήσει η αμερικανική κυβέρνηση δαπανώντας εκατομμύρια δολάρια για να κερδίσει τις αραβικές και ισλαμικές κοινωνίες και να αμβλύνει τα έντονα αντιαμερικανικά αισθήματα ειδικά μετά τον πόλεμο στο Ιράκ. Η εκστρατεία περιλαμβάνει διαφημιστικά μηνύματα, ραδιοτηλεοπτικά κανάλια και άλλα μέσα πολιτιστικών ανταλλαγών με βασικό σκοπό τη βελτίωση της εικόνας των Ηνωμένων Πολιτειών στις αραβικές χώρες.
Στο πλαίσιο της εν λόγω εκστρατείας εμφανίστηκε τον περασμένο Ιούλιο, στα περίπτερα 14 αραβικών χωρών το περιοδικό Hi. Το περιοδικό εκδίδεται στην αραβική γλώσσα ωστόσο παρά τη χαμηλή του τιμή και τις φωτογραφίες υψηλής ποιότητας, δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει τους αναγνώστες στους οποίους κυρίως απευθύνεται, δηλαδή νέους ηλικίας 18 ως 35 ετών. Το τιράζ των πρώτων τευχών ήταν 50.000 αντίτυπα.
«Διαπιστώσαμε κάποια εχθρότητα στις χώρες αυτές έναντι των Ηνωμένων Πολιτειών. Θελήσαμε λοιπόν να ενισχύσουμε το διάλογο με τους λαούς του αραβικού κόσμου», τόνισε σε δηλώσεις του προς την εφημερίδα Αλ-Αχράμ, ο πρέσβης Κρίστοφερ Ρος, ειδικός σύμβουλος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για διπλωματικά θέματα ο οποίος έλαβε μέρος και στην προετοιμασία του περιοδικού. «Η ανταπόκριση ήταν καλή›, πρόσθεσε ο Ρος. «Είδα το περιοδικό σε περίπτερα και στα χέρια αναγνωστών. Μέχρι τώρα έχουμε ακούσει τόσο ενθουσιώδη σχόλια, όσο και επικρίσεις. Είναι νωρίς για συμπεράσματα, αλλά τουλάχιστον ορισμένοι νέοι αναγνώστες βρήκαν το περιοδικό χρήσιμο».
Οι περιπτεράδες όμως έχουν αντίθετη γνώμη: «Μόνο μερικοί φοιτητές αγόρασαν το πρώτο τεύχος», λέει ένας πωλητής εφημερίδων που στέκεται μπροστά στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο του Καϊρου.
Αλλά και η πρώτη εντύπωση των φοιτητών ήταν αρνητική: «Γνωρίζουμε ήδη περισσότερα για το αμερικανικό λάιφ-στάιλ απ’ ό,τι προβάλλει το περιοδικό, φαίνεται όμως ότι η Αμερική δεν κατανοεί την κουλτούρα μας και τη νοοτροπία μας».
«Οι νέοι Αραβες αγαπούν την αμερικανική κουλτούρα, διαφωνούν όμως με την αμερικανική πολιτική›, επισημαίνει Ο Αντελ Χαμούντα, αρχισυντάκτης της ανεξάρτητης εβδομαδιαίας εφημερίδας "Σάουτ αλ Ούμα". «Οι Ηνωμένες Πολιτείες υποτιμούν τους Αραβες αν νομίζουν ότι θα τους προσελκύσουν με ένα περιοδικό που θυμίζει την κομμουνιστική προπαγάνδα, και οποίο το πετάει κανείς πριν ακόμη το ξεφυλλίσει. Οι Αμερικανοί αποδεικνύουν για μια ακόμη φορά ότι αδυνατούν να κατανοήσουν την αραβική κουλτούρα και νοοτροπία, όπως αδυνατούν και να διαχειριστούν τη μεταπολεμική κατάσταση στο Ιράκ›.
Το πιο χαρακτηριστικό σχόλιο για το περιοδικό έγινε από τον Κρις Τόενσινγκ, διευθυντή της επιθεώρησης Middle East Report, η οποία εκδίδεται στην Ουάσινγκτον: «Μόνο το Στέιτ Ντιπάρτμεντ θα μπορούσε να βγάλει ένα περιοδικό τόσο απολίτικο, με ένα μήνυμα ταυτόχρονα τόσο πολιτικό».