Κοινωνία
Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013 23:24

Νέα 24ωρη απεργία στο μετρό την Πέμπτη

Την προκήρυξη νέας 24ωρης απεργίας για την Πέμπτη αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ) με αίτημα την έναρξη διαλόγου με το υπουργείο και τους αρμόδιους φορείς για την σύναψη επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Τετράωρη στάση εργασίας από τις 12.00 έως τις 16.00 σε ηλεκτρικό και τραμ.

Την προκήρυξη νέας 24ωρης απεργίας για την Πέμπτη αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ), κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, με αίτημα την έναρξη διαλόγου με το υπουργείο και τους αρμόδιους φορείς για την σύναψη επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.     

Την ίδια ώρα και οι εργαζόμενοι σε Ηλεκτρικό και Τραμ προχωρούν την Πέμπτη σε νέα στάση εργασίας από τις 12.00 έως τις 16.00.

Πάντως μετά και το τελεσίγραφο του κυβερνητικού εκπροσώπου για αποκατάσταση της λειτουργίας των μέσων μέχρι την Πέμπτη έχει διαμορφωθεί πολεμικό κλίμα ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη ΣΤΑΣΥ από τη μια και τους εργαζομένους στο μετρό από την άλλη.

Η ταλαιπωρία των πολιτών και η αναστάτωση της οικονομικής ζωής της πρωτεύουσας δεν μπορεί να συνεχιστούν. Πρέπει άμεσα να αποκατασταθεί η ομαλότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, υπογράμμισε το μεσημέρι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου στέλνοντας σαφές μήνυμα στους απεργούς: 

«Μέχρι αύριο οι πρωτεργάτες αυτής της απαράδεκτης κατάστασης καλούνται να συμμορφωθούν με τις δικαστικές αποφάσεις για να αποκατασταθεί η νομιμότητα». Σε αντίθετη περίπτωση, ξεκαθάρισε, θα αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του νόμου.

Η εισαγγελέας έχει ζητήσει η έρευνα για το ενδεχόμενο διάπραξης αδικημάτων σχετικά με τις απεργίες να ολοκληρωθεί έως την Παρασκευή, λόγω των προβλημάτων που έχουν προκληθεί εξαιτίας των κινητοποιήσεων.

Η δικογραφία που έχει σχηματιστεί για τις απεργίες στα μέσα μαζικής μεταφοράς ανέλαβε να χειριστεί η υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας. Στο πλαίσιο της έρευνας, βάσει της εισαγγελικής εντολής, θα κληθούν να εξεταστούν ως μάρτυρες μέλη της διοίκησης των εταιρειών συγκοινωνιών.

Η δικογραφία που απέστειλε η εισαγγελέας Πρωτοδικών Παναγιώτα Φάκου στην Κρατική Ασφάλεια περιλαμβάνει δημοσιεύματα που καταγγέλλουν απεργούς οι οποίοι φέρονται να πληρώνονται τις ημέρες απεργίας, καθώς, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, δήλωσαν ομαδικά ρεπό ή αναρρωτικές άδειες. Επίσης περιλαμβάνει καταγγελίες ότι δεν τηρούνται τα προβλεπόμενα για το προσωπικό κατά τη διάρκεια των απεργιών, καθώς και δύο δικαστικές αποφάσεις του Μονομελούς Πρωτοδικείου, που έκριναν τις απεργίες των εργαζομένων παράνομες.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με δικαστικές πηγές, αν διαπιστωθεί η διάπραξη του αδικήματος της παραβίασης δικαστικής απόφασης από τους εργαζόμενους, τότε προβλέπεται ακόμη και απόλυσή τους. Οι κινητοποιήσεις, πάντως, έχουν κάθε φορά διαφορετικά αιτήματα και ώρες αποχής, αλλά σε κάθε περίπτωση το θέμα της νομικής αξιολόγησης για το κατά πόσο παραβιάζονται ή όχι οι αποφάσεις του Πρωτοδικείου θα κριθεί τελικά από την υπό εξέλιξη έρευνα. Εκτός της παραβίασης της δικαστικής απόφασης, θα διερευνηθεί, επίσης, αν διαπράχθηκαν και τα αδικήματα της απιστίας και της υφαρπαγής ψευδούς βεβαίωσης.

Το απόγευμα η ΣΤΑΣΥ ανακοίνωσε πως μετά από νέα προσφυγή της στη Δικαιοσύνη και οι σημερινές κινητοποιήσεις κρίθηκαν παράνομες και κάλεσε όλους τους εργαζόμενους να επιστρέψουν άμεσα στην εργασία τους, «ιδιαίτερα τους εκπροσώπους τους να συμμορφωθούν με τις δικαστικές αποφάσεις και να σταματήσουν την παρελκυστική τακτική με την υιοθέτηση κάθε ημέρα και ενός νέου “αιτήματος”».

«Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες πρέπει να σταματήσουν να παγιδεύουν την κοινωνία και τους εργαζόμενους σε ένα αδιέξοδο δρόμο. Η δικαιοσύνη έχει αποφανθεί. Τα περιθώρια και η υπομονή εξαντλήθηκαν. Δεν πάει άλλο. Ο νόμος θα εφαρμοστεί» διαμηνύει ακόμη η εταιρεία των μέσων σταθερής τροχιάς.

Στο μεταξύ, το τελεσίγραφο του κ. Κεδίκογλου ερμηνεύτηκε από πολλούς απεργούς ως απειλή απολύσεων. «Τέτοιες απειλές δεν μας φοβίζουν», απαντά ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ) Αντώνης Σταματόπουλος και συνεχίζει: «Απολυμένοι είμαστε από την πρώτη ημέρα που μπήκαμε στο μνημόνιο. Έχουμε υποστεί μείωση προσωπικού από μετατάξεις και απολύσεις, μας έχουν εξαθλιώσει οικονομικά και εργασιακά, τώρα μας απειλούν και με απολύσεις».

Εξάλλου, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες έχουν ήδη αποφασίσει από χθες να ακινητοποιήσουν όλα τα ΜΜΜ σε περίπτωση που διαταχθεί επίταξη των απεργών στο μετρό. Τα σχέδια αυτά επιβεβαίωσε σήμερα και ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Κίνησης της ΣΤΑΣΥ, Χρήστος Κούκης που προειδοποίησε με «μπλακ αόυτ στις συγκοινωνίες», αν η κυβέρνηση κινηθεί με όπλο την επίταξη.

Σε δήλωσή του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ Βασίλης Σταθούσης, καταγγέλλει μεθοδεύσεις και απειλές από την πλευρά της κυβέρνησης και προτείνει να υπάρξει μια «εκεχειρία» τριών μηνών, ώστε να τεθούν στο τραπέζι του διαλόγου τόσο τα προβλήματα των συγκοινωνιών όσο και οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Λύση που θα αντιστοιχείται με την υπάρχουσα νομοθετική ρύθμιση για το μισθολόγιο και θα διατηρεί ταυτόχρονα το θεσμό της συλλογικής σύμβασης, ζήτησε η Δημοκρατική Αριστερά, σε μια προσπάθεια να βρεθεί λύση στο συνεχιζόμενο αδιέξοδο.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλος, αφού τόνισε πως η θέση του Κινήματος στο θέμα είναι σαφής, σημείωσε πως «δεν προστατεύουν τα συμφέροντα των εργαζομένων όσοι φέρνουν τους εργαζόμενους σε αντίθεση με την κοινωνία». «Κάνουν μεγάλο λάθος και συνδικαλιστικό», εκτίμησε, τονίζοντας ότι πρέπει να τελειώσει η ταλαιπωρία των πολιτών.

Οι μάσκες έπεσαν και ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με συνοδοιπόρους τους μνημονιακούς συνεταίρους του έδειξε το πραγματικό του πρόσωπο, σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ για το τελεσίγραφο της κυβέρνησης.

Η αξιωματική αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι εκβιάζοντας, τρομοκρατώντας, και απειλώντας τους εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς στοχεύει  στην πλήρη διάλυση του δημόσιου συστήματος συγκοινωνιών 

Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, «ο ολισθηρός δρόμος της πολιτικής επιστράτευσης που επέλεξε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, όχι μόνο δεν θα δώσει λύσεις στα εκρηκτικά προβλήματα που υπάρχουν στο χώρο των δημόσιων συγκοινωνιών αλλά θα τα οξύνει, αφού είναι μαθηματικά βέβαιο ότι με την ασκούμενη πολιτική που έχει επιλέξει η κυβέρνηση οι μεταφορές και οι συγκοινωνίες θα υποβαθμίζονται και θα απαξιώνονται, ενώ οι εργαζόμενοι που υπηρετούν σε αυτές θα οδηγούνται στη φτώχεια και την εξαθλίωση».

Σε ανάλογο μήκος κύματος ήταν και το σχόλιο της αρμόδιας τομεάρχου των Ανεξάρτητων Ελλήνων Ραχήλ Μαρκή: «Η κυβέρνηση, διά του εκπροσώπου της κ. Κεδίκογλου, αντί να βοηθήσει στην επίλυση του σοβαρότατου ζητήματος της απεργιακής κινητοποίησης στο μετρό, ρίχνει λάδι στη φωτιά, δημιουργώντας με την ανεύθυνη στάση της εκρηκτικό κλίμα. Η ταλαιπωρία των πολιτών οφείλεται στην διαχρονική αδιαφορία της συγκυβέρνησης, με αποτέλεσμα σήμερα τα πράγματα να έχουν φθάσει σε αδιέξοδο».

«Η αποκατάσταση των μεταφορών πρέπει να γίνει μέσω δημιουργικού διαλόγου και επίλυσης των προβλημάτων που η ίδια η κυβέρνηση δημιούργησε για να αποπροσανατολίσει τον κόσμο και να φέρει τις κοινωνικές ομάδες σε αντιπαράθεση» πρόσθεσε.

Για «ωμές απειλές της κυβέρνησης» κατά του αγώνα των εργαζομένων στο μετρό, έκανε λόγο το ΚΚΕ, με αφορμή το τελεσίγραφο του Σίμου Κεδίκογλου. «Η πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε. είναι που βασανίζει το λαό και όχι οι αγώνες των εργαζομένων», αναφέρει σε σχετική του ανακοίνωση το Γραφείο Τύπου της Κ.Ε. του ΚΚΕ.

Την αλληλεγγύη της τέλος, στους απεργούς εξέφρασε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ, διαμηνύοντας ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης «να καλλιεργήσει κλίμα κοινωνικού αυτοματισμού για να εφαρμόσει την πολιτική της σκληρής και μονόπλευρης λιτότητας», θα αποτύχει.