Αθλητικά
Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2013 02:15

WRC: Λεμπ, ποιος άλλος;

Ηλθε, είδε, νίκησε και απήλθε. Ο λόγος για τον Σεμπάστιαν Λεμπ  που απέδειξε περίτρανα στο ράλι του Μόντε Κάρλο, πρώτο αγώνα του φετινού WRC  τον λόγο που έχει αναδειχθεί εννέα συναπτά έτη παγκόσμιος πρωταθλητής.

Ηλθε, είδε, νίκησε και απήλθε. Ο λόγος για τον Σεμπάστιαν Λεμπ  που απέδειξε περίτρανα στο ράλι του Μόντε Κάρλο, πρώτο αγώνα του φετινού WRC  τον λόγο για τον οποίο έχει αναδειχθεί εννέα συναπτά έτη παγκόσμιος πρωταθλητής. Ο Γάλλος πολυνίκης οδηγός διατήρησε από την δεύτερη ειδική διαδρομή του αγώνα την πρωτοπορία και δεν την έχασε μέχρι το τέλος. Εφτασε έτσι τις επτά πρωτιές στο κοσμοπολίτικο Μόντε Κάρλο και συνολικά τις 77 νίκες στην καριέρα του στο WRC.

Μέρα με την ημέρα κατάφερνε να αυξάνει την διαφορά του από τον δεύτερο Οζιέ στην γενική κατάταξη για να φτάσει στο τέλος να απέχει από τον συμπατριώτη του ένα λεπτό και 39,9 δευτερόλεπτα. Δεν χάρηκε ωστόσο τη σημερινή του νίκη όπως θα ήθελε καθώς οι δύο τελευταίες ειδικές, οι νυχτερινές, ακυρώθηκαν για λόγους ασφαλείας. Η βροχή που έπεσε το βράδυ ανάγκασε τους θεατές που είχαν συγκεντρωθεί να δουν το δεύτερο πέρασμα στη διάσημη Col de Corini, να φύγουν κι έτσι υπήρχε πολλή κίνηση, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η εφαρμογή του σχεδίου ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος. Μετά από αυτό, οι διοργανωτές αποφάσισαν να μην διεξαχθούν οι δύο τελευταίες ειδικές με την 18η να είναι και η Power Stage.

Πίσω στα αγωνιστικά, μπορεί η νίκη του Λεμπ να φάνταζε από την πρώτη κιόλας ημέρα ως κάτι το δεδομένο, έκπληξη ωστόσο ήταν η δεύτερη θέση του Σεμπαστιέν Οζιέ. Ο Γάλλος μπορεί να απείχε από το παγκόσμιο πρωτάθλημα έναν χρόνο, αλλά δείχνει ότι επέστρεψε δριμύτερος και αποφασισμένος να κατακτήσει από εφέτος κόλας τον τίτλο. Ονειρεμένο λοιπόν το ντεμπούτο στο WRC τόσο για τον ίδιο όσο και για την VW που ανέβηκε στο βάθρο.

Θα μπορούσαν βέβαια τα πράγματα να ήταν καλύτερα για την Γερμανική εταιρεία, αλλά ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα δεν ξεκίνησε με το δεξί τη φετινή του χρονιά. Μετά τα προβλήματα κατά την διάρκεια του αγώνα, ήρθε η εγκατάλειψη στην πρώτη ειδική της σημερινής ημέρας από έξοδο.

Την ίδια... μοίρα είχαν και οι Νόβικοφ και Χάνινεν, με τον Ρώσο να χάνει μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία να ανέβει στο βάθρο των νικητών. Την ατυχία αυτή του οδηγού της M-Sport εκμεταλλεύτηκε ο Ντάνι Σορντό, ο οποίος κατετάγη τρίτος, κάνοντας το 1-3 για την εργοστασιακή ομάδα της Citroen. Ο Ισπανός μαχόταν όλο το τετραήμερο με τον Νόβικοφ για την τρίτη θέση και ίσως να μην την κέρδιζε αν ο Ρώσος δεν ήταν άτυχος.

Ο Μίκο Χίρβονεν δεν έπεισε στο Μόντε Κάρλο ότι μπορεί να διεκδικήσει τον φετινό παγκόσμιο τίτλο. Η τέταρτη θέση στην γενική κατάταξη ήρθε μάλλον από τις κακές στιγμές των Νόβικοφ, Λάτβαλα και Οστμπεργκ, παρά τη δική του προσπάθεια.

Ο Οστμπεργκ ξεκίνησε σίγουρα με το… αριστερό το φετινό πρωτάθλημα. Πολλά τα προβλήματα και οι αναποδιές στο Μόντε Κάρλο  με αποκορύφωμα μία σπασμένη ανάρτηση στην τελευταία ειδική διαδρομή. Κατάφερε ωστόσο να τερματίσει έκτος, πίσω από τον Μπουφιέ που ήταν η ευχάριστη έκπληξη του αγώνα.

Νικητής της WRC 2 ήταν ο Γερμανός Σεπ Βίγκαντ με το Skoda Fabia 2000 ενώ στην WRC 3 διακρίθηκε ο Σεμπαστιέν Σαρντονέ με το Citroen DS3.

Ομάδες και πληρώματα έδωσαν το επόμενο ραντεβού τους στις 7 Φεβρουαρίου στη Σουηδία.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]