Δεν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος απ' όταν το Hiriko Fold έκλεψε τις εντυπώσεις, ακόμη και στις Βρυξέλλες, όπου ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχε την ευκαιρία να το πάει για ένα test drive. Το αναδιπλούμενο ηλεκτροκίνητο αυτοκινητάκι, ο καρπός της σύμπραξης του MIT με τη βασκική Denokinn και μία ισπανική κοινοπραξία, θα «εισβάλει» σύντομα και στη ζωή των Βερολινέζων.
Δεν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος απ' όταν το Hiriko Fold έκλεψε τις εντυπώσεις, ακόμη και στις Βρυξέλλες, όπου ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχε την ευκαιρία να το πάει για ένα test drive. Το αναδιπλούμενο ηλεκτροκίνητο αυτοκινητάκι, ο καρπός της σύμπραξης του MIT με τη βασκική Denokinn και μία ισπανική κοινοπραξία, θα «εισβάλει» σύντομα και στη ζωή των Βερολινέζων.
Η Deutsche Bahn, η εταιρεία που διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας, ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος, ένας στόλος από Hiriko θα είναι διαθέσιμος προς ενοικίαση με car-sharing. Κάποια οχήματα θα δοκιμαστούν φέτος στους δρόμους της γερμανικής πρωτεύουσας, έτσι ώστε το πρόγραμμα να εγκαινιαστεί μέσα στο 2014.
Η συμφωνία μεταξύ της Deutsche Bahn και των κατασκευαστών «αποτελεί μεγάλο ορόσημο για τη διεθνή ανάπτυξη του Hiriko», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του πρότζεκτ Αρμάντο Γκασπάρ. «Μέχρι σήμερα, το Hiriko αποτελούσε μια σημαντική καινοτομία, η οποία τώρα γίνεται βιομηχανική πραγματικότητα.» Από την πλευρά του, ο αρμόδιος διευθυντής της DB εξήγησε ότι η εταιρεία «ποντάρει στο Hiriko γιατί μας επιτρέπει να δοκιμάσουμε και να αναπτύξουμε ευφυείς λύσεις κινητικότητας για τη Γερμανία του 21ου αιώνα.»
Στην «ξεδιπλωμένη» μορφή του, το Hiriko είναι μικρότερο ακόμη και από το Smart Fortwo. Όταν όμως το αυτοκίνητο «διπλώνεται», με το πίσω μέρος του μπαίνει κάτω από το αμάξωμα, το παρκάρισμα γίνεται πολύ πιο εύκολη υπόθεση ακόμη και σε πυκνοκατοικημένες συνοικίες, αφού σε μία κανονική θέση στάθμευσης χωρούν 3 «διπλωμένα» Hiriko.
Με μία φόρτιση, το όχημα μπορεί να διανύσει περισσότερα από 100 χιλιόμετρα. Διαθέτει τέσσερις αυτόνομους ρομποτικούς τροχούς, οι οποίοι του επιτρέπουν να κινηθεί ακόμη και πλάγια.
Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να νοικιάζουν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκινητάκια από το σταθμό του τρένου για να μεταβούν στον τελικό προορισμό τους. Καθώς η ιδέα, στην οποία βασίζεται το car-sharing, είναι ότι έχεις τη «συνιδιοκτησία» του οχήματος με άλλους, π.χ. συναδέλφους, το κόστος θα διαιρείται δια του αριθμού των επιβατών.
Αυτήν την περίοδο, δοκιμές του Hiriko πραγματοποιούνται στην Ισπανία, ενώ το αυτοκίνητο θα αρχίσει να πωλείται μέσα στο 2013, με την τιμή του να διαμορφώνεται σε περίπου 13.000 ευρώ.