Την τέχνη του να κερδίζεις έδειξε στους υπόλοιπους ο Σεμπάστιαν Λεμπ μετά την πρώτη ημέρα του ράλι Μόντε Κάρλο, του αγώνα που άνοιξε την αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Την τέχνη του να κερδίζεις έδειξε στους υπόλοιπους ο Σεμπάστιαν Λεμπ μετά την πρώτη ημέρα του ράλι Μόντε Κάρλο, του αγώνα που άνοιξε την αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Τί κι αν αυτό ήταν το πρώτο από τα τέσσερα ράλι που θα τρέξει φέτος; Εκείνος θέλησε να αποδείξει πως ο... παλιός είναι αλλιώς, για αυτό ολοκλήρωσε την ημέρα με διαφορά ενός λεπτού και 20, 3 δευτερολέπτων από τον δεύτερο και πρώην teammate του το 2011, Σεμπαστιέν Οζιέ.
«Υπήρχε λιγότερο χιόνι από το πρωί. Προς το τέλος, ενώ ο δρόμος έδειχνε στεγνός, πάγωσε ξανά και έχασα την πρόσφυση και την καλή αίσθηση που είχα. Είχα μερικές μικρές στιγμές. Είμαι χαρούμενος που ολοκλήρωσα τη σημερινή μέρα», δήλωσε ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
Η αλήθεια είναι ότι τα πληρώματα τα «βρήκαν σκούρα» σήμερα καθώς το χιόνι σε συνδυασμό με τον πάγο και τη λάσπη, έκαναν τις συνθήκες στο δρόμο πολύ δύσκολες αφού γλιστρούσε πολύ. Αυτό δεν επηρέασε διόλου τον Λεμπ που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις τρεις σημερινές από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές.
Η πρώτη ΕΔ ήταν αυτή που του… ξέφυγε και κατοχυρώθηκε στον Σεμπαστιέν Οζιέ. Οπως φάνηκε στην πρεμιέρα του Polo R WRC, το γερμανικό αυτοκίνητο είναι ανταγωνιστικό και ο Γάλλος δείχνει «πεινασμένος» για διακρίσεις. Το σίγουρο είναι πως αυτός ο συνδυασμός (Polo R WRC – Oζιέ) θα στρέψει φέτος πάνω του τα φώτα δημοσιότητας.
Ο Οζιέ μάλλον χάλασε την... γιορτή της Citroen καθώς κατάφερε να μπει σφήνα μεταξύ των τριών DS3 WRC, των Λεμπ, Χίρβονεν και Σορντό, τερματίζοντας δεύτερος στη γενική κατάταξη. Πίσω του, με 26,4 δευτερόλεπτα διαφορά βρίσκεται ο Μίκο Χίρβονεν, ο οποίος τα πήγε καλά σήμερα, αλλά δεν έδωσε το κάτι παραπάνω ώστε να ανέβει στην κορυφή. Ο Φινλανδός ανέβηκε στην τρίτη θέση από τον teammate του Ντάνι Σορντό, μόλις στο δεύτερο πέρασμα (την τέταρτη ΕΔ, δηλαδή) της Burzet, με τον Ισπανό να μείνει αδικαιολόγητα πίσω, αφού τερμάτισε μόλις έκτος.
Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα έσωσε τη σημερινή παρτίδα στο τέλος καθώς παρά τα προβλήματα, κατάφερε να ανέβει στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης. Ο οδηγός του δεύτερου Polo R WRC έλαβε ποινή 30 δευτερολέπτων στη δεύτερη ειδική αφού καθυστέρησε να φανεί στο Time Control. Επιπλέον, στην τελευταία ΕΔ είχε ένα κλατάρισμα στον εμπρός δεξί τροχό, χάνοντας κι εκεί πολύτιμο χρόνο. Αν αναλογιστεί κανείς όλα αυτά, τότε τα 31 δευτερόλεπτα διαφορά από τον τέταρτο Σορντό, στη γενική κατάταξη, είναι μία καλή διαφορά που μπορεί να «μαζευτεί» αύριο.
Με το... αριστερό ξεκίνησε ο αγώνας στο Μόντε Κάρλο για τα Fiesta της M-Sport αφού δυσκολεύτηκαν πολύ. Η καλύτερη επίδοση ανήκει στο νεαρό Eυγκένι Νόβικοφ που ανέβηκε έκτος γενικής, τη στιγμή που ο Οστμπεργκ ταλαιπωρήθηκε αρκετά και ο Νουβίλ εγκατέλειψε. Ο Βέλγος κατέστρεψε τον εμπρός αριστερό τροχό του αυτοκινήτου του στην τελευταία ειδική της ημέρας ενώ ο Νορβηγός μετά βίας ανέβηκε έβδομος. Παραπονέθηκε ότι υπήρχαν λάθη στις σημειώσεις του ενώ μετά το πέρας της τελευταίας ειδικής έμεινε από πρόβλημα στον ηλεκτρικό αισθητήρα. Αν και δέχθηκε τηλεφωνικές οδηγίες από τους μηχανικούς του να επισκευάσει τη βλάβη καθυστέρησε 11 λεπτά και ενδέχεται αύριο να δεχθεί ποινή.
Ατυχος ήταν και ο Γούχο Χάνινεν με ένα ακόμη Ford Fiesta M-Sport καθώς αναποδογύρισε τέσσερα χιλιόμετρα πριν το τέλος της τέταρτης ειδικής και έχασε χρόνο για να ξαναμπεί στον αγώνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι προέκυψε πρόβλημα με το σύστημα χρονομέτρησης του ράλι που έχει αναλάβει από φέτος η Ισπανική εταιρεία Sistemas Integrales de Telecomunication (SIT), η οποία διαδέχθηκε την Stage One Technology. Στις πρώτες δύο ειδικές διαδρομές παρουσιάστηκαν κάποια μικροπροβλήματα σε πομπούς GPS μερικών αγωνιζομένων. Η κατάσταση ωστόσο επιδεινώθηκε στην τρίτη ειδική διαδρομή με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν οι σωστοί χρόνοι και να επικρατήσει ένα χάος. Η όποια βλάβη υπήρχε πάντως, φαίνεται ότι αποκαταστάθηκε στην τέταρτη ειδική διαδρομή.
Αναλυτικά οι χρόνοι
1. Σεμπάστιαν Λεμπ Citroen DS3 WRC 1:39:49.0
2. Σεμπαστιέν Οζιέ Voklswagen Polo R WRC +1:20.3
3. Μίκο Χιρβόνεν Citroen DS3 WRC +1:46.7
4. Ντάνι Σoρντό Citroen DS3 WRC +2:01.2
5. Γιάρι –Μάτι Λάτβαλα Voklswagen Polo R WRC +2:32.2
6. Ευγκένι Νόβικοφ Ford Fiesta RS WRC +2:50.6
7. Μαντς Όστμπεργκ Ford Fiesta RS WRC +2:55.1
8. Μπράιν Μπουφιέ Citroen +2:57.1
9. Γούχο Χάνινεν Ford Fiesta RS WRC +3:03.5
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]