Από το 2015, ένα ηλεκτροκίνητο φέρι μποτ – το πρώτο στον κόσμο – θα εκτελεί δρομολόγια στα νορβηγικά φιορδ. Το σκάφος, το οποίο αναπτύσσουν από κοινού η γερμανική Siemens και τα νορβηγικά ναυπηγεία Fjellstrand, θα έχει μήκος 80 μέτρα και θα μπορεί να μεταφέρει 20 αυτοκίνητα και 360 επιβάτες.
Από το 2015, ένα ηλεκτροκίνητο φέρι μποτ – το πρώτο στον κόσμο – θα εκτελεί δρομολόγια στα νορβηγικά φιορδ. Το σκάφος, το οποίο αναπτύσσουν από κοινού η γερμανική Siemens και τα νορβηγικά ναυπηγεία Fjellstrand, θα έχει μήκος 80 μέτρα και θα μπορεί να μεταφέρει 20 αυτοκίνητα και 360 επιβάτες.
Σήμερα, τα χωριά Λάβικ και Όπενταλ συνδέονται μέσω ενός φέρι μποτ, το οποίο καίει περίπου 1 εκατομμύριο λίτρα ντίζελ το χρόνο, εκπέμποντας εκατοντάδες τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Σύντομα αυτό θα αλλάξει, καθώς το νέο σκάφος βασίζεται σε δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 800 κιλοβάτ, αν και για να αναπτύξει ταχύτητες 10 κόμβων σε φυσιολογικές καιρικές συνθήκες – όπως το σημερινό φέρι – αρκεί η μισή ισχύς.
Μάλιστα, σύμφωνα με τη Siemens και τη Fjellstrand, θα μπορεί να εκτελέσει το συνηθισμένο του δρομολόγιο μετά από φόρτιση μόλις 10 λεπτών. Καθώς τα χωριά που θα συνδέει έχουν πιο αναξιόπιστα δίκτυα ηλεκτροδότησης, και στις δύο όχθες του φιόρδ έχουν εγκατασταθεί μπαταρίες, οι οποίες θα φορτίζουν πρώτα το σκάφος κατά τον ελλιμενισμό του κι έπειτα θα ανεφοδιάζονται μέσω του δικτύου.
Το σκάφος σχεδιάστηκε έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται η αντίσταση στο νερό. Για να μειώσουν το βάρος του, οι δημιουργοί του επικεντρώθηκαν στο σκελετό, χρησιμοποιώντας αλουμίνιο αντί για χάλυβα.
Το πρότζεκτ ανατέθηκε στις δύο εταιρείες κατόπιν διαγωνισμού του νορβηγικού υπουργείου Μεταφορών, ενώ την άδεια για τη λειτουργία του ηλεκτροκίνητου φέρι μποτ, για τη δεκαετία 2015-2025, εξασφάλισε η ναυτιλιακή Norlend.