Τεχνολογία-Επιστήμη
Δευτέρα, 07 Ιανουαρίου 2013 16:55

«Συνδέσου με σεβασμό»

Ημέρα για την ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου για το 2013 ορίστηκε η 5η Φεβρουαρίου, με σύνθημα «Συνδέσου με σεβασμό», στο πλαίσιο της μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης.

Ημέρα για την ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου για το 2013 ορίστηκε η 5η Φεβρουαρίου, με σύνθημα «Συνδέσου με σεβασμό», στο πλαίσιο της μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης.

Το πρόσφατο τραγικό γεγονός αυτοκτονιών δύο μαθητών στην Ιταλία, που έπεσαν θύματα σχολικού εκφοβισμού, επιβεβαιώνει ότι το φαινόμενο τείνει να πάρει διαστάσεις μάστιγας στην Ευρώπη και η αντιμετώπισή του είναι απαραίτητη, τόνισε η αρμόδια για θέματα ψηφιακής ατζέντας Επίτροπος, Νίλι Κρόες.

«Η καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού συνιστά βασική επιδίωξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», δήλωσε η κ. Κρόες, ως απάντηση στον ευρωβουλευτής ΝΔ, Γιώργο Κουμουτσάκο, ο οποίος είχε θέσει το ζήτημα της ταχείας εξάπλωσης του διαδικτυακού εκφοβισμού.

Σύμφωνα με την Επίτροπο, τρεις είναι οι δράσεις που αποσκοπούν στην καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού:

- Το πρόγραμμα DAPHNE III θα εστιάσει το 2013, μεταξύ άλλων, σε έργα που επεξεργάζονται και εφαρμόζουν στα σχολεία πολιτικές και προγράμματα κατά του κυβερνοεκφοβισμού, με τη συμμετοχή παιδιών, εκπαιδευτικών και προσωπικού.

- Το πρόγραμμα για την ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου συγχρηματοδοτεί σε όλα τα κράτη μέλη κέντρα, «για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο» (Safer Internet), με σκοπό την ευαισθητοποίηση νέων, εκπαιδευτικών και γονέων, σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους που οι νέοι μπορεί να αντιμετωπίσουν στο διαδίκτυο και την υποστήριξή τους για την αντιμετώπιση αυτών των κινδύνων.

- Η ανακοίνωση της Ε. Επιτροπής με τίτλο «Διαδίκτυο καλύτερα προσαρμοσμένο στα παιδιά: μια ευρωπαϊκή στρατηγική» προτείνει τη δημιουργία και εγκατάσταση σε ολόκληρη την ΕΕ, σε συνεργασία με τους αρμόδιους εθνικούς φορείς, ενός μηχανισμού που θα παρέχει στα παιδιά τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του για την καταγγελία επιβλαβούς περιεχομένου και συμπεριφοράς.